یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

شعور اجتماعی !!

 

داستان شعور اجتماعی در کشور ما دقیقا مشابه همان داستان فیل مولوی است و برداشت های متفاوت !! و بدبختی ما از آنجا ناشی می شود که هر کسی دوست دارد برداشتش را به دیگری تحمیل کند و حتی پای آن بجنگد !!

   

همه هم از توهین به این شعورِ نسبی (!)  ، کمی تا قسمتی ، دلگیر - ناراحت و شاکی هستند !! یکی از تائید صلاحیت ناراحت هست و یکی از نحوه تبلیغات و یکی از نحوه رای گیری و عده ای از رای دادن دیگران و عده ای از رای ندادن دیگران !!! همه ی این ناراحتی نشان می دهد که پای شعور اجتما ی این کشور می لنگد !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 13:23

سلام
انسانها در بسیاری موارد از نداشته هایشان گله مند هستند و آنها را براحتی به زبان آورده وبدرستی اعتراف به کمبودشان میکنند .نظیر اینکه میگوید ناراحتی قلبی دارم .یک پایم می لنگد. چشم راست و یا چپم درست نمی بیند ویا گوشم خوب نمیشنود .ولی هیچ وقت از کمبود مغزی خود که شامل شعور هم هست گلایه ای که ندارد بلکه خودرا بالاتر از همه میداند .بیشعوری یک خصیصه ذاتی است و ربطی به سواد و علم و دانش و از این قبیل ندارد وهمچنین اتلاق این صفت به کسی که شعور ندارد فحش نیست همانطور که به کسی که چشم و یا گوش ندارد کرولال گفته میشود هرگاه چنین خصیصه ای را پذیرفتیم و همانند یک بیمار ناراحت از گوش و چشم وسایر اعضای بدن جهت بهبودی به پزشک مراجعه کردیم و به عبارت ساده تر معترف به بیشعوری مان شدیم درصدی از نابسامانی ها حل خواهد شد .

سلام
در تائید فرمایشات جنابعالی ، دیروز یک سر پا رفتیم و یک نیم دور کوچک زدیم !! رفتیم از گردنه هریس به مشکین تا شابیل و پای سبلان !! بعد ادامه مسیر را رفتیم تا اردبیل و سرعین و از سراب برگشتیم !!
برخی مطالب را ما زود می شنویم ولی اصل مطلب را بعدها می فهمیم !! عطایش را به لقایش بخشیدم از این دست حرفهاست !! دیروز در شابیل ، پای سبلان ، بیشعوری موج میزد و این موج ارتفاع داشت این هوار !!؟؟ من 5-6 سال است که رفتن به سبلان را کنار گذاشته ام ، بهبود روحیه ای که تخریب اعصاب بهمراه دارد معامله ی خوبی نیست !!

نگین یکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت 20:52 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

یه بنده خدایی میگفت اگه خدا یه روزی قصد کنه شعور قسمت کنه هیچکس نمیره تو صف بایسته! چرا که همه معتقدن از این بابت چیزی کم ندارن!!

سلام
بالاخره پای ثابت جهان سوم بودن از این نشانه ها زیاد دارد !! هرچند برخی ا زمثلا مغزهای ما که فرار کردهاند هم همینطور عمل می کنند و نظر می دهند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد