یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جسارت و پرروئی !!

 

 از یکی پرسیده بودند که فرق جسارت با پرروئی چیست !؟ جوا ب داده بود جسارت یعنی اینکه پولی در جیب نداشته باشی و بروی غذاخوری سفارش غذای دلخواهت را بدهی !! و پرروئی این است که آن کار را همان جا دوباره انجام بدهی !!

   

اینکه برخی بواسطه ی برخی بلندپروازی ها و بلندافکاری ها و شاید هم توهم خود بزرگ پنداری (!) برود در انواعی از انتخابات شهری و کشوری نامزد بشود نشان دهنده بالا بودن دُزِ جسارت مردم است !! ولی اینمه پرروئی در بین کسانی که در نوبت های قبلی حضورشان پرونده ی کاری خوبی نداشته اند (!) و برای انتخاب مجدد سر و دست می شکنند (!) جای تعجب است !!؟ چون بالا بودن این دُز اصلا نشانه ی خوبی نیست !!!

 

دیروز یکی زنگ زده بود به بانو و اشاره فرمودند که خودشان مایل نبودند (!) ولی دوستان اصرار کردند (!) تا در صحنه باشند و برای همین به من هم سلام رسانده بودند و التماس دعای ضمنی داشتند !!!

 

صبح در مغازه دوستی بودم و اشاره آمدم که در اینهمه سالی که گذشته است ( چه قبل از 57 و چه بعد از 57 !!) نه در فامیل درجه یک تا درجه سوم (!) و نه در بین دوستان درجه یک تا درجه سوم (!) و نه آشنایان درجه یک تا درجه سوم (!) کسی نداشتیم که توی انتخاباتی نامزد شده باشد ...


صبح تا شب هم با هزار نفر توی کوچه و خیابان و ... سلام و علیک دارم و از این بابت اوضاعم خوب است !!! ولی زمان انتخابات ، انگار یک عده از پستو بیرون می آیند و یا از کره مریخ می آیند و همه جا را مزین به عکس و شعار می کنند (!) و من نمی دانم چرا هیچکدام از این چهره های خیلی موثر (!) خیلی مومن (!) خیلی فعال (!) و ... نمی شناسم !؟!؟!؟

 

یکی هم تعریف می کرد که نامزدها همه قول داده اند که ایران را بهشت بکنند !! گفتم : " هدفشان بهشت کردن است !! تا در نهایت چی از آب دربیاید !!؟ " بنده خدا روحانی هم وعده زیاد داده بود !! ماقبل خودش را انداخت گردن احمدی نژاد و ماحصل تدبیر خودش را بست به دُم ترامپ !! حالا هم فقط به فکر مهار کروناست !! و تا اتمام دولتش در قرنطینه حضور دارد !!

 

اگر قرار بود در دنیا بهشت باشد (!) اینهمه وعده ی نسیه ، خریدار نداشت !!!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدرضا سه‌شنبه 25 خرداد 1400 ساعت 18:07

سلام
البته در بعضی موارد برای کارهائی که خیلی ها به انجام آن جسارت میگویند .واژه ی عامیانه ای رایج است که به آن خریت میگویند (البته با پوزش از این حیوان بی آزار و مفید ).

سلام
بهرحال جسارت هم از آن دسته رفتارهاست کا بالاتر یا پائین تر از استاندارد انسان بودن هست (!) یا دل شیر می خواهد یا مغز خر طلب می کند !!؟؟

نگین یکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت 21:07 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

من که ندیدم ولی گردن اونایی که دیدن! میگن یه خانمی از بوکان کاندید شده که ملت موندن سر دوراهی که بهش رای بدن یا برن خواستگاری؟!!!

شاید هم واقعا قراره مملکت بهشت بشه و اینها هم سمپلی از حوریان بهشتی هستن!

سلام
مردم حق دارند به برخی از کاندیداهای خانم رای ندهند (!) چون باید دلیل رای دادن را به خانم هایشان توضیح بدهند !!
ضمنا انتخاب آن خانم بوکانی در قدم اول 10درصد مسایل زیباسازی شهر را پیش می برد !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد