یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

امروز مائیم و شما !!

 

یکی از دوستان نقل می کرد که دایی جان از آمریکا آمده است !! دایی جان بعد از مدت ها زندگی مرفهانه در آمریکا (!) به کسوت بازنشستگی درآمده و هر سال حدود ششماه در ایران به سر می برد ... ضمنا دایی جان دو نوبت واکسن اش را زده است و خیالش از بابت کرونا راحت تر تشریف دارد !!

  

 

دایی جان را من از نزدیک دیده ام ... یکی از قوانین نیوتن را شدیدا توجیه می کند و آن اینکه اگر فشاری بهش نیاید (!) به همین روال تا سیصد سال آینده هم می تواند زندگی بکند !!! و همیشه دایی جان حرفهایی برای تعریف دارد و یکی هم اینکه مردم اینجا و آنجا ( ایران و آمریکا ! ) در خیلی چیزها بسیار شبیه هم هستند و یکی هم اینکه تا نباشد چوب تر (!) عموما زیربار حرف ، خوب یا بد (!) ، نمی روند !!! مثلا تعریف می کرد که خیلی ها در آمریکا تن به زدن واکسن نمی دهند و خودش معضلی شده است و دولت هم یک کاری کرده که تقریبا برعکس رفتار دولت ما می باشد !! هر کسی که از زدن واکسن و ثبت نام امتناع می کند (!) را دو روز پیش مشاوره روانی می فرستند تا ببینند چه مرضی دارد !! آیا اینجا می شود کسی را اصلا فرستاد (!؟) پیش کی و چرایش زیاد مهم نیست !؟!؟ مثلا مادرِ همین دوست من از نوبت واکسن اش حدود یک ماه گذشته است و هنوز نمی داند برود واکسن بزند یا نه (!)یا دوست دیگری دارم که مادرش واکسن زده است ولی پدرش هنوز مخالف واکسن زدن هست ، عامی بیسواد هم نیست هااااا (!) حداقل سه فقره از چهار فقره فرزندانش دکتر هستند و دو فقره شان در حد رئیس بیمارستان !!!

 

و اتفاقا این دایی جان نسبت به انتخابات ایران حساس است و شاید هم آمده تا از نزدیک رای بدهد !! او دوست دارد به آدمهای روراست ، خوب یا بد (!) مهم نیست ، رای بدهد و شدیدا از آدمهای دورو و چندرو متنفر هست !! و می گوید در این نوبت شورای نگهبان خوب توانسته کاندیداها را یک-دست بکند و و نیازی به منحرف کردن و بازی کردن با اذهان عمومی نیست !! و حالا شش نفر می توانند به نفع هر کدام کنار بروند و در دولت جدید منصب مناسبی برای خود بگیرند و دولت ائتلافی یک-دست تشکیل بدهند و ملت هم برای مطالبه راحت خواهد بود !! و دولت قبلی را دروغگوترین می دانست !!


===

 

دیروز دنبال سفارشی بودم و با چند قیمت ناجور مواجه شدم و بدجوری حالم گرفته شد !! مردم کوچه و بازار و خاصه کسبه (!) خیلی بی چشم و رو شده اند !! کاری که خودم به قیمت 8هزار تومان انجام می دهم را برایم 25هزا رتومان قیمت دادند !! یک جایی هم سفارشی برای برش لیزری داشتم ، آنلاین قیمت پرسیده بودم و جواب نداده بودند ، از یکی قیمت کردم و یک چیزی پراند و ضمن دادن سفارش اشاره کردم که بیخود زیادی می گیرد و خوبیت ندارد !!؟ و یک قَسَمی هم به دُمِ حرفهایش بست !!


تا زمان تحویل سفارش رفته بودم دیدن دوستی و توی راه برایم پیام آمد و قیمت سفارش آنلاین بود (!) تقریبا نصف چیزی بود که از من خواسته بودند !! موقع گرفتن سفارش هایم ، یواشکی ، پیامک را نشانش دادم و خودش هم فهمید که این روزرها فهمیدن کار سختی نیست و مردم می توانند براحتی از کبک بودن دست بردارند !! وقتی کارت می کشید ، بدون اینکه من چیزی بگویم ، 20هزار تومان از قیمتی که خواسته بود عقب نشینی کرد !!!!!


===

 

گفتم که سراغ دوستی رفته بودم هم برای تجدید دیدار و هم گذران وقت (!) ، مشاور مالیاتی تشریف دارند و به طراران راه و رسم عیاری یاد می دهند !! مشارکت در امر خلاف ، این روزها منبع رزق و روزی خیلی ها شده است (!) مخصوصا آنها که شغل دولتی داشتند و راه و رسم قانون و قانون گریزی را بلد هستند !!


نماینده حقوقی و دو فقره از مدیران یکی از کارخانجات مشهور و صاحبان سرمایه کلان شهر حضور داشتند !! و در اتاق مجاور حرف می زدند !! تا دوستم بیاید و سری به من بزند  من در حال بررسی گوشی ، سر و گوشی به حرفهای آنها می زدم !!


نماینده حقوقی کارخانه که فرد مسنی بود (!) اشاره داشت که آقای فلانی ( صاحب سرمایه ! ) نیازی به کار و درآمد ندارد و از حالا برای هفت نسلش باندازه کافی اندوخته است و حالا اگر می خواهد کارخانه ها ادامه فعالیت داشته باشند ؛ با همه مشکلاتی که دارد (!) بخاطر مسئولیت اجتماعی اش می باشد و اینکه عده ای از این سفره نان می برند !! و مجبور است ادامه فعالیت بدهد و این قاعده ی بازی هست !! ( کم کم داشت حس تهوع به من دست می داد !! ) و این همه لشکر آمده بودند تا برای فرار مالیاتی سال 96 راه قانونی پیدا بکنند !! و یک جایی هم اشاره کرد که مثلا بازرس آمده و تعداد نفرات را زیاد نوشته است و باید یک اعتراضی برای اصلاح داده شود !!؟؟ مثلا خانم هایی که بعنوان منشی هستند را هم در لیست آورده و کسانی که بعنوان راننده در کارخانه هستند را هم در لیست آورده (!) و آنها را نباید ذکر می کرد !!! بنظرتان منشی ها و راننده ها در کارخانه برای چه منظوری حضور پیدا می کنند !؟!؟!؟

 

عکسی هم روی دیوار بود که شبیه یکی از همکارانشان بود و فکر کردم یکی از آنها ، عکس پدرش را بیادگار بالای میزش گذاشته است !! ولی خبر دادند که ایشان خود همکارشان هستند و حدود یک ماهی می شود که با همکاری کرونا ، بار سفر را بسته است !! و نه تنها شبیه پدرش نیست بلکه خودش هست !! واقعا که مردم خواب هستند و وقتی بیدارشان می کنی دوباره می خوابند !!!


===

 

دیروز عصر والیبال داشتم ، اتفاقا خیلی هم چسبید !! دیروز دیگرانی که باهم والیبال می رویم (!) همگی خوب بازی می کردند !! و این نبود مگر از تاثیرات تماشای مسابقات والیبالی که این روزها پخش می شود !!؟؟ درست است که آدم با تماشای بازیهای تیم ملی در آن سطح نمی شود ولی حداقل سطح خودش را مرتب می کند !!!


مطالعه هم همینطور است ، آدم را صاحب دکترین و تز و ... نمی کند ولی می تواند انبوهی از اطلاعات درهم تنیده را سرو سامانی بدهد !! مثلا مردم ما اگر کتاب های " تاریخ فلسفه + لذات فلسفه + خداوندان اندیشه های سیاسی جلد 20-21-22 " را بتوانند بخوانند ؛ بیشتر از سواد خواندن و نوشتن (!) حوصله و تحمل مهم است (!) ، تا 80 درصد از حساسیت امروزی شان به سیاست روز و فریبکاری دولتمردان (!) کم می شد و به فهم سیاسی شان افزوده می شد !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد