یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

لیست انتخاباتی ( 40+)

 

دیروز من یک لیست دیدم از نامزدهای تائید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان !! و اصلا هم شوکه نشدم !؟ برای این یک مورد هم باید دنبال یک روانکاو حاذق بروم !! و البته وقت نداشتم و امروز صبح از فرصت در خواب بودن اهل و عیال استفاده کردم و نیم ساعتی در فضای مجازی معلق بودم !؟

  

 

در اطراف من کلی آدم کله معلق وجود دارد (!) کسانی که متخصص پریدن از شاخه ای به شاخه ای هستند و در این مورد شباهت زیادی به گنجشک دارند (!) ولی دوست دارند وقتی حرف می زنند از ارتفاعات بالا به مسایل نگاه بکنند و بنوعی خودشان را عقاب نشان بدهند !! ( وقتی در اطراف من این قبیل آدمها با قید کلی تعریف می شوند ، من هم در کنارشان تعریف می شوم (!) مگر اینکه ثابت بکنم که یک عقاب بال و پر شکسته هستم که در روی زمین سیر می کنم !؟! ) این چند سطر در توصیف یک گنجشگ بود که دو روزی بود که از سر یک اتفاق باهم بودیم !؟

 

کسانی که در فضای مجازی ( در حوزه سیاست جاری ! ) صفحه ی پر بازدید دارند و بدلایلی صفحه شان زود بالا می آید ... زیاد نیستند !! یکی دو صفحه که متعلق به مخالفان حکومت هستند که بیرون از کشور نشسته اند و گهگاهی که وقت می کنند دو سه سطری می نویسند !! و بقیه اوقات را به جای نوشتن صرف برنامه ریزی می کنندو در پشت پرده فعالیت دارند !! بقیه صفحه ها متعلق به دو جنسیتی های سیاسی می باشد !! کسانی که در گذشته سر سفره بودند و باندازه کافی ریخت و پاش داشتند و بدلیل رقابت با دوستانشان ، از صفحه ی سفره پاک شده اند و بدون عذرخواهی رسمی از گذشته ی ناپاک شان (!) حالا شده اند مخالفِ رقیق شده ی نظام که دوپهلو و سه پهلو حرف می زنند !! و در این مورد آخرین بازمانده ی پهلوی ، از اینها ، یک سرو گردن بالاتر تشریف دارد !؟ اینها طرحی برای ارائه ندارند ولی اگر جایی اتفاقی بیافتد کارشناس بعد از حادثه هستند ( با چند سال تاخیر ! )  و البته با رعایت تمام جوانب که خدای نکرده دودی به چشم خودشان نرود و اگر دو ماهی در حبس خانگی بودند (!) آن را همپایه ی جهاد فی سبیل الله می دانند و بعنوان سند مخالفتشان بالای سر گرفته اند !! در حالیکه همه شان به یک اندازه از شفافیت می ترسند !!!

 

چندی پیش مجلس یک طرحی را برای رای گذاشت که رای نمایندگان شفاف و قابل دسترسی باشد (!) و تقریبا با اکثریت قاطع نمایندگان رد شد !! و ایضا در همه جای این کشور که مدعیانی در راستای صداقت دارد (!) این مورد صدق می کند و همه از شفافیت می ترسند !!


البته شفافیت ترس دارد ( مگر اینکه خلوص ایمان خیلی بالا باشد ، البته کمی از خیلی بیشتر !! ) و آدم را مقهور دوستان و دشمنان می کند و دوستان دراین مورد خطرناک تر از دشمنان هستند !! مثلا در داستان استیضاح علی ربیعی ( وزیر بی لیاقت تعاون و کار!) ، پزشکیان بیشتر از او بغض کرده بود و وقتی یکی از نمایندگان، به طعنه، پای همکاری پسرش با پسر ربیعی در دبی (!)  و ایضا حضور پررنگ دخترش در عسلویه را مطرح کرد (!) کم کم داشت از کنترل خارج می شد !! شفافیت برای کسی خوب است که آلوده سیاست نیست !! و سیاست مداری که از شفافیت دفاع بکند (!) حتما نَسَبَش به روباه می رسد !!

 

من لیستی که دیروز دیدم را خیلی پسندیدم !! حداقل این بود که یکدست بود !! به نفع جامعه کرونایی هم هست!؟ نیاز به توی سر و کله ی هم زدن هم ندارد !؟ مناظره هم نمی خواهد !؟ همه سر و ته یک کرباس هستند و مردم فقط می توانند رنگ دلخواه خود را انتخاب نمایند !؟ مثل نوبت قبلی نیست که کرباس باشد با نخ ابریشم (!) و یا کرباس باشد با طرح دیبا (!) و ... البته اگر از من مشاوره می گرفتم (!) می خواستم تا عنوان بکنند که در صورتی که کاندیدی به عدم تائیدش شکایت دارد (!) کتبا اعلام کند تا در رسانه ها (!) علت عدم صلاحیت، آشکارا اعلام شود !؟ و واقعیت هم همین است و خواهید دید که خیلی ها به نظر شورای نگهبان ( با انواعی از حرفهای دوپهلو و سه پهلو و ... ) تمکین خواهند کرد و می دانند که آن لبه ی دیگر نظام برنده تر هست و البته رحم نمی کند !! و اتفاقا امروز دیدم که کسی حرفی برای اعتراض ندارد و نفرات دست سوم و دست چهارم را جلو فرستاده اند تا از کاندیداهای رد شده (!) حمایت معنوی بکنند ...بدتر از همه اینکه غالبا همین جناح های مثلا آزاداندیش (!) نام برخی را بیشتر پررنگ می کنند و کاری به دیگرانی که رد شده اند ندارند (!) و این نشان می دهد که آنها هم اگر جای شورای نگهبان بودند همین سلیقه را ادامه می دادند !! مثلا مطهری اعلام کرده که من به جهنم (!) چرا لاریجانی را رد کرده اند !؟ این علی واقعا مصداق آن شعر است که گفته : " گیرم پدر تو بود فاضل / از فضل پدر تو را چه حاصل " شاید آن مردی که ملقب به موقشنگ بود (!) در قیامت ، کفه ای بمراتب سبک تر از خیلی از علی هایی داشته باشد که رد صلاحیت شده اند !! داداش لاریجانی هم که از فقهای شورای نگهبان هست ، با گفتن اینکه از کار اخیر شورای نگهبان متعجب شده است ، بنوعی شفاف سازی کرده است !! کاش به جای اعلام تعجب ، استعفا می داد تا شفاف تر بشود !!!

 

دولتمردی که به اتفاقی در چند هزار کیلومتری کشور جبهه گیری دارد (!) چرا به اختلاس و دزدی نزدیک ترین افراد به دولت ( که اتفاقات پست رسمی هم نداشته و از محل آویزان شدن به دولت ارتزاق می کردند ! ) در حد یک جمله هم جبهه نگرفته و بی خیال رد شده است !؟ حال آنکه برازنده بود که در جلوی چند رسانه از طیف های مختلف ، برائت خود از عمل برادرش را توی شیپور می کرد !!


خیلی از ردصلاحیت شده ها (!) از سالها پیش ، نزد مردم ردصلاحیت شده اند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فاضله چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 09:28 http://1000-va2harf.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد