یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روزهای بارانی !!

 

بعد از اینکه مردم کلی پشت سر ابرها حرف درآوردند و از بی آبی شکایت کردند و حتی تئوری جنگ آب دوباره قوت گرفت !! و ایضا کارشناسان خیلی برجسته دوباره از بحران آب حرف زدند !! چند روزی هست که به کوری چشم برخی از صاحب نظران (!) و به روشنی چشم امیدواران (!) مرتب باران می بارد !!

   

دیروز عصر چنان بارشی داشتیم که شدتش خبر از فاجعه می داد و بعد از تماس هایی که با چند جاداشتم ، انگار در محله ما می بارید و در جاهای دیگر خبری نبود !! یعنی باران بود هاااا، ماشینی مسافر آورده بود و توی کوچه گیرکرده بود و منتظر بود باران کمی از شدت بیافتد تا مسافرش را پیاده بکند !!



چند تا فیلم و عکس از پشت پنجره گرفتم و بعد هم آماده شدیم تا برویم زیر باران کمی توی ماشین بنشینیم !! ولی باران تبدیل به تگرگ شد و باید دوباره صبر می کردیم !! مطمئنا یک جاهایی با سیل درگیر می شدند !!

 

وقتی از خانه بیرون زدیم ، با فاصله ی کمی از خانه ی ما ، آب سرازیر شده از داخل چمنکاری وسط بلوار تبدیل به آبشار شده بود و تمام خاک و سنگش توی خیابان ریخته بود و حرکت ماشین ها را مختل کرده بود و این نوید می داد که جاهای دیگر وضع خرابتر باشد !! سیلاب خروجی شاهگلی از اتوبان کسایی را رسما شسته بود و انگار وسط اتوبان چند کامیون سنگ و خاک تخلیه کرده بودند !! یکی هم داشت غر می زد که شهرداری و مسئولان کجا خواب هستند (!؟) ملت همیشه در صحنه ی ما فکر می کنند شهرداری و مسئولان یک چوب جادویی دارند و معجزه می کنند و اصلا نمی دانند که آنها هم از همان قواره ای بریده شده اند که اینها را هم از انجا بریده اند !!

 

تقریبا چند کیلومتر بطرف غرب که می رفتیم ، خبری از باران نبود و آنها فقط با دیدن ابرهای سیاه آماده بارش باران بودند !! کلانشهر یعنی همین !؟ یک گوشه ای آفتاب است و در گوشه ای دیگر سیل راه می افتد !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1400 ساعت 15:38 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

چند روز قبل قرار بود با پسرخاله همسرم و خانمش بریم پیاده روی.. عصر چنان بارانی گرفت که ما کلاً ترسیدیم از خونه بریم بیرون! زنگ زدم بهشون که برنامه کنسله و با این بارون اصلاً نمیشه بیرون رفت، با تعجب گفتن بارون؟ کدوم بارون؟!!!!

قدم زدن زیر بارون خیلی لذتبخشه ولی به شرطی که نگران نباشیم سیل ما رو ببره!!!

سلام
شیراز از نظر جغرافیایی خیلی شبیه تبریزه ، بعید هم نیست !
سابقه شیراز هم که اخیرادر سیلاب خوب نبوده !؟!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد