یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بایدن یا ترامپ !؟

 

حوالی ساعت 11 بازار بودم ... البته یک زنگی هم زدند و سفارش دادند که اگر پیدا کردم یک حلب روغن نباتی برای مادربانو بگیرم !! روغن نباتی شدیدا کمیاب و شدیدا گران شده است ؛ از قرار حلب 5 کیلوئی 120هزار تومان ، علی برکت الله ...

  

 

داستانش را هم پرسیدم و گفتند دولت قیمت داده است و به آن قیمت در بیرون پیدا نمی شود !! تجار پاکدست بالانشین (!) به آن قیمت روغن پخش می کنند اما به شرطها و شروطها و خریدن اقلام بدرد نخور از شرطها !! مثل اوایل انقلاب که اگر می رفتی بقالی و می گفتی شیر می خواهم (!) می گفتند باید دوغ هم ببری (!!) بازای خرید روغن نباتی باید بهمان نسبت اقلام دیگری که دولت قیمت نداده و دست خودشان هست باید بخرند که آنهم صرف نمی کند !! البته در مغازه های حاشیه ی شهر روغن نباتی 120هزار تومانی موجود است ولی در سطح شهر شدیدا برخورد می کنند !! البته یک حرفی هم زدند و آن اینکه برخی از نهادها از خود کارخانه می خرند و در بسته های حمایتی پخش می کنند و برای همین روغنی که به بیرون می رسد (!) از طریق زیرپله ای و گران می باشد !!

 

به سفارش بانو لیمو ترش خریدم برای تهیه لیموناد چای پهلو (!) هر کیلو لیمو به نرخ 25هزار تومان ...

 

و امممما اصل داستان که مربوط می شود به بایدن یا ترامپ !؟!؟ یکی از بازاریان سالهاست که از مغازه اش بصورت نمادین استفاده می کند و کلا در کار ارز و دلار و بیت کوئین و ... می باشد و کسی که نیم ساعت در تشعشعات کلامی او قرار بگیرد (!) سرگیجه می گیرد که حالا چه بکند خوب است !!؟؟ مغازه دوستم بودم و او هم یک سر آمد و رفت ... اصولا دام های او مناسب برای پهن کردن زیر پای بازاری جماعت است و با طبقه پائین کاری ندارد !!

 

تعریف می کرد که به لطف خدا (!) امروز کاسبی اش خوب بود !؟!؟ ساعت 7/30 در سایت سبزه میدان زده بودند که بایدن پیروز انتخابات آمریکاست !! و هنوز نرخ رسمی دلار باز نشده بود و بقول خودش بیشتر از 20هزار دلار خریده بود ( زیر 27 هزار تومان ؟!) از کسانی که فکر می کردند دلار حداقل 5هزار تومان افت قیمت پیدا خواهد کرد !!؟ ولی ساعت 11 همان سایت دوباره نوشت که ترامپ نامزد انتخابی می باشد !! و قیمت بازار روی دلار 30 هزار تومان باز شد !؟!؟ بهمین راحتی و در سایه شایعه ی دیگران و فریب دیگران (!)  20هزار تا 3 هزار تومان به جیب زده بود !!؟

 

امروز پیام آمد که داریم به لحظات ملکوتی " من می گفتم که ... برنده می شود ! " نزدیک می شویم !؟!؟! و دیگر اینکه امروز از همه بیشتر ملانیا ترامپ دلهره دارد که کی برنده خواهد شد ؛ ونمی داند امشب در کاخ برایش شام خواهندآورد یا خودش کتلت خواهد پخت !؟!؟!؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد