یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

حشمت سلیمانی !!

 

اندر احوالات حضرت سلیمان حرفهای زیادی گفته و نوشته شده است که غالبا بی اغراق نیستند و خیلی از آنها هم آلوده به تحریف هستند ... ولی بر اساس آیات قرآن می توان در چند خط دانست که حشمت سلیمانی چیز کمی نبود !! و شاید برای همین حشمت بی اندازه باشد که می گویند در میان پیامبران آن که از همه دیرتر به بهشت وارد خواهد شد ، حضرت سلیمان است !!

   

نوشته اند که روزی حضرت سلیمان به خدم و حشم خود نگاهی کرد و دید دیوان همه صف به صف در خدمتش هستند و هر کدام هم در نوع خود صاحب قدرت و ... و غره شد و خطاب به خداوند عرضه داشت که اگر اجازه بدهی امروز من رزق و روزی موجودات را بدهم !! خدا هم به او الهام کرد که روزی امروز خلایق با تو !! ببینم چکار میکنی !؟

 

خلاصه اینکه دیوان و بندگان همه در کار شدند و آشپزخانه ها را راه انداختند و بوی و پخت و پز از همه جا بلند شد ... حوالی ظهر بود که نهنگی بر ساحل پیدا شد و گفت : " مِلکِ مَلِک سلیمان اینجاست !؟ " گفتند : " درست آمده ای ، عرضت چیست !! " گفت : " امروز آدرس داده اند و روزی ما را اینجا حواله کرده اند ... بیاورید که گشنه هستم ، شدید !! " و دهان باز کرد و هر چه تهیه و تدارک دیده بودند را ریختند  در دهانش و خورد و گفت : " کم بود ولی از بنده ی خدا بیش از این نمی شودانتظار داشت ... " و راهش را کشید و رفت و سلیمان نبی به خود آمد و شرمنده شد که هوس فرابشری به او دست داده بود ...

 

===


امروز دلار وارد کانال 29 هزار شده بود و سکه رفته بود در کانال 13 هزار ... حداقل بانک مرکزی در این چند روز آخر عمر دولت تدبیر اقدام به حذف 4 صفر می کرد تا بازی با اعداد در این نفس های آخر به داد دولتمردان می رسید !! واقعا هوس زیادی می طلبد تا انسان کلمه ی سنگینی مانند تدبیر را به خودش ببندد !؟ پیشنهاد من برای دولت بعدی این است که عبارت دولت توکل و امید را انتخاب کند تا برای کم آوردن های بعدی ، جای فرار داشته باشد !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد