یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

جامعه محترم پزشکی !

 

چند روز پیش خانه برادرم بودیم و ناگهان همسرشان اعلام کردند که شدیدا احساس نارحتی دارند و برادرم او را برد کلینیک و آقای دکتر یک معاینه کرده بود و گفته بودچیزی نیست و یک فقره آمپول تجویز کرده بود ...

   

روز بعد که باز شدت درد زیاد بود برادرم همسرش را برده بود بیمارستان و یک فوق تخصص او را معاینه کرده بود و چند قلم دارو نوشته بود و گفته بود : " یکی دو روز درد خواهی داشت و سعی کن باهاش کنار بیایی و بدوبدو نیا بیمارستان !! " خلاصه اینکه آن روز هم گذشت و روز بعد برادرم همسرش را برد پیش یک دکتر در محله شان و بلافاصله بعد از معاینه گفته بود که آپاندیس باید عمل بشود !! سریعا به بیمارستان برده و بلافاصله عمل جراحی انجام گرفت و متاسفانه بدلیل اینکه کیسه آپاندیس پاره شده بود (!) ، زمان عمل زیاد بود و هم تبعات بعدی آن هم منجر به بستری شدن بیش از دو روز در بیمارستان و ... شد !!

 

عمل آپاندیسی که زمانی بعنوان درد ناغافل (!) ( ناغفیل سانجی ! ) قربانیان زیادی می گرفت و اخیرا تبدیل به یک جراحی سرپایی شده است البته به شرطها و شروطها و حذاقت پزشک در تشخیص از شروطها !! خلاصه اینکه روز عمل من در بیمارستان بودم و به پسرخاله ام که داشت با یکی از دکترها حرف می زد گفتم : " خوب شد بخیر گذشت والا پدر آن دکتر را می آوردم جلوی چشمش !! " پسرخاله که می خواست فضا را آرام بکند گفت : " متاسفانه اون دکتر کمی زیادی احمق تشریف دارد !! " گفتم : " ولی من ندیده ام که پزشکی روی تابلویش بنویسد احمق بلکه همه می نویسند فوق تخصصص و دارای فلوشیپ و ... از فلان جا و فلان ... !!  "

 

فردای آن روز برادرم به رئیس بیمارستان که اتفاقا روزی چند بار بالای سر برادر کوچکم می آید جریان را گفت و او هم اشاره کرد بود که : " فلانی دکتر نیست که حَماله !! " البته اشاره ایشان برای کاستن ازموج ناراحتی بود و برای اینکه شکایت از موضوع برای بیمارستانی که هی تابلو می زند که بهترین است (!) اصلا خوب نبود !! 


خلاصه اینکه این روزها با توجه به کاهش مراجعات به دکترها و کم شدن درآمدشان (!) ، این جامعه بسیار فرهیخته (!) حال خوشی ندارد (!) و همین امر باعث شده تا دچار حواس پرتی بشوند !! حواستان جمع باشد که زمان مراجعه به پزشک ابتدا نبض دکتر را بگیرید و اگر دیدید مشکلی ندارد ، اجازه بدهید تا نبض تان را بگیرد !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فایی جمعه 7 شهریور 1399 ساعت 00:05

لعنت به کسی که بدون تعهد مسئولیت قبول میکنه...


هر مسئولیتی در هر کاری

و لعنت به کسی که بدون تخصص کافی بره زیر بار تعهد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد