یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

آن روی این سکه !!

 

تقریبا اوایل انقلاب بود که فیلم شعله را در سینما دیدم !! آن وقت خیلی کوچک بودم و باتفاق برادر بزرگم و دوستانش رفته بودیم سینما !! حقیقت را نمی دانم ولی واقعیت آن چنان بود که برای سینما رفتن باید قشون می کشیدیم !

  

 

رابطه ی آمدن اسم فیلم شعله با عنوان پست را کسانی که آن فیلم را دیده بودند بهتر برقرار می کنند !! این روزها بغیر از سکه ای که نانش از بد مدیریتی پولی کشور در روغن است (!) بقیه ی سکه ها همه از رونق افتاده اند !! گرانی به طرز عجیبی راه افتاده است و ملت همیشه در صحنه همه در نقش غارتگرانی ظاهر می شوند که بفکر غنیمت خودشان هستند !! و البته هر کسی برای خودش منطقی دارد و صدالبته منطقی که نور چراغش تا پیش پای خودش می باشد و چشم اندازی در کار نیست !!


و مهم تر اینکه من اصلا بدبین نیستم ... یعنی این وضعیت اصلا دور از انتظار نبود !؟ و وقتی از من می پرسند که عاقبت این جریانات به کجا خواهد کشید !؟ می گویم در نهایت آشفتگی ، صلاح خوابیده است !! دیروز بحثی پیش آمده بود و یکی از من پرسید که آیا موافق تجزیه کشور هستم !؟ گفتم من موافق فروپاشی نظام خانواده ی قدیم نبودم ولی وقتی سبک زندگی فرق کرد ، نظام خانواده ی قدیم فروپاشید و هر کسی به آپارتمان خودش خزید و همه از هم دور شدند !! حالا باید باندازه ی یک بودجه صرف عدم تعارض در داخل کشور کرد!! و دو برابر بودجه هم لازم است تا به اقوام مختلف و باریشه (!) یک فرهنگ کال و نجویده و مفتخور و خودخواه بی ریشه (!) را دیکته کرد !! و این نمی شود مگر از راه نوکر پروری در سطوح مختلف (!) و این یعنی دور خود چرخیدن !!! بنظر من این کشور تقدس کافی برای یکپارچگی ندارد !!

 

این روزها کرونا هم دور برداشته است !! تقصیری هم ندارد وقتی دید مردم حواسشان پرتِ سکه و مرغ و ... شده است (!) تکانی به خودش داد تا بگوید هنوز حرف اول را می زند !؟ بی سکه کسی نمی میرد !! بی خوردن مرغ کسی نمی میرد !؟ بااین وضعیت بی صاحاب اقتصاد که ریشه هایش معلوم هستند (!؟) مردم از آرزوهایشان دور می شوند ولی کرونا معامله ی بدتری میکند و جانگیر است و خاصه اینکه فرق بین فقیر و غنی نمی گذارد !! البته اغنیا تا جائی که بتوانند برای فرار تلاش می کنند و یا درمان های خصوصی ولی بهرحال وقتی یک غنی می میرد بازتابش بیشتر از مرگ هزار فقیر است و این شاهکار کرونا در زمانه ی ماست !! و خاصه که غنی نشانه دار بوده باشد !! انشاءلله که یکی از این قربانی ها علی ربیعی و یا نوبخت بوده باشد !!! ما جز دعا ابزاری نداریم !!


تیرماه رسیده است و خبری از افزایش سالانه حقوق ما نیست !! قبلاها تا اردیبهشت یک فکری می کردند و صندوق ما با کمی تاخیر تا خرداد تسویه می کرد ولی انگار فعلا مسائل مهمتری وجود دارد !؟ نه از افزایش خبری هست و نه از واریز مابه التفاوت ماههای سه ماهه اول سال !! و هنوز تمام بدبختی های ما از ناحیه ترامپ است !!

 

و هنوز نباید ناامید شد ... این کشور تا بوده از این ناملایمتی ها زیاد داشته است !! حتی انعکاس آن در شعر شعرای کوچک و بزرک باندازه ی کافی بازتا ب دارد ... فکر کنید این بیت چقدر حرف در خودش دارد : " صدهزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست !! " و یا این مصراع : " هردم آید غمی از نو به مبارکبادم !! " و یا این مصرع که : " کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد !؟ "

 

نظرات 2 + ارسال نظر
همسفر چهارشنبه 18 تیر 1399 ساعت 23:46

سلام
آدم واقعا نمیدونه باید به چی امیدوار باشه با این شرایط؟؟
ظرف ۳،۴ ماه وقتی حداقل ۳۰۰ میلیون کشیده رو قیمت یه واحد آپارتمان نه آنچنانی ،دولتمردان کاش راههای پس انداز با این شکل تورم هم به ملت کارمند و حقوق بگیر جماعت یاد بدن اونم با این افزایشهای بقول شما محقق نشده و نشدنی !!!!

سلام
ملت ما همیشه بی نظمی را با آزادی اشتباه گرفته است و برای همین با این قبیل فضاهای سخت و شرایط دشوار زیاد غریبه نیست ... ما ملت روزهای سختیم و این امتیاز نیست بلکه کارنامه ی غلط زندگی مان می باشد !! ما برای دولت هایمان در هر زمانی پشیزی ارزش قائل نمی شویم و بدبختانه به چشم منجی به آنها نگاه می کنیم !! هیچگاه از منجی بی ارزش آبی برای امتی و ملتی داغ نشده است !!

ترانه پنج‌شنبه 19 تیر 1399 ساعت 00:46 http://taraaaneh.blogsky.com

همونطوری هست که میگین. کشورمون روزهای سخت بسیار دیده به امید اینکه از دوارن هم به سلامتی عبور کنیم.

سلام و عبور کردن و رسیدن به روزهای سخت دیگر ... ما زندگی نمی کنیم بلکه داریم گیم بازی می کنیم ؛ از نوع سختش !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد