یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

این روزهای آخر سال ...

 

این روزها همه ( کسانی که در فضای مجازی فعال هستند !! ) در حال پخش کردن انواعی از فیلم ها و نصایح بهداشتی پزشکی به همدیگر هستند ؛ و در کنار آن توهین به شعور مردم هم ادامه دارد !! مردم ما در این سالها به کمک فضای مجازی و فضای آلوده ی حقیقی به یک شعور خاص رسیده اند و آن اینکه به همه شک کنند !!

  

 

شک کردن باعث شده است تا انسان های جامعه ی ما از هم فاصله ی اعتمادی بگیرند و تنها به قدر نیاز اجتماعی با هم ارتباط داشته باشند و کسی خریدا ر واقعی حرف دیگری نباشد !! و حالا ما به آدم های تنها می گوئیم که نزدیک به هم فکر کنند و در عین حال دور از هم باشند ... ما یاد گرفته ایم که به دیگران ؛ در هر پست و مقامی ( از بالا به پائین و از پائین به بالا !! ) توهین کنیم و اسمش را انتقاد و نصیحت بگذاریم !! البته کسانی هم هستند که در دنیای مجازی ابزاری به جز آن برای مقابله ی سیاسی ندارند !! و کسانی هم هستند که هر تهدیدی را در جامعه تبدیل به فرصت می کنند برای چپاول و غارت مردم و نامش را لیاقت می گذارند و با ماشین ها و خانه هایی که از این راه می خرند در میان مردم ظاهر می شوند و چه فخری هم می فروشند !! و مردم ما باید به حرف آن دکتر غارتگر که قسم اش بخورد به کله اش باید اعتماد بکنند !! و این اتفاق در طول سالهای متمادی اتفاق افتاده است !! سالهای سال آدم های نادان و آموزش ندیده را به خاطر امتیازاتی که از دیگران داشته اند (!) بر هر پست و مقامی گذاشته اند و آنها با نادانی کارشان را جلو برده اند و البته خیلی از آن کارها عقب گرد بوده و حالا بیکباره آن روی سکه ی مدیریت غلط رو شده است !! و تنها راه چاره را همانی می دانند که دیگران در مواجهه با مردم به کار می برند !! با مردم نمی شود نشست و حرف زد و بعبارت صحیح تر مردم براحتی پای هر تریبون و منبری نمی نشینند و برای همین باید آنها را ترساند و شاید با ترس بشود مردم را یکجا جمع کرد !! کرونا هراسی هیچ فرقی با تئوری اسلام هراسی ندارد !! هر دو یک روش هستند برای پیشبرد مقاصد شوم و یا پوشش دادن به غلط کاری هایی که مدیران ارشد دوست ندارند رو بشود !!


این روزها همه در رسانه های ملی و ادارات و ... راه افتاده اند و به مردم هشدار می دهند !! حداقل یکی هم باید بیاید و بگوید که کمبودهایی که داریم ناشی از چیست !؟ چرا با انهمه ادعایی که داریم و پشت پو لهایمان نوشته ایم که دانش را اگر در ثریا بدست می آوریم !! و پیشنهادهایی که برای مدیریت جهان داریم !! تمدن ها را به گفتگو فرامی خوانیم !! و ... از یک مدیریت اداری سالم و صحیح ؛ و نه ایده آل در سطح روستا و شهر کوچک عاجزیم !! و آن وقت نشسته ایم برای کلانشهرهایی تصمیم می گیریم که هر منطقه اش برای خود شهرستانی محسوب می شود !! از مردمی می خواهیم به حرفمان گوش بدهند که می دانیم از دست مان خسته و بیزار هستند !!


آنها از مردم می خواهند تا در خانه بمانند !! راهکار هم ندارند ... دلشان به بسته ی معیشتی خوش است که مثلا آقای بدبخت در نهایت ولخرجی مبلغش را برده روی دویست تا ششصدهزار تومان !! یعنی مدیران بالادست هنوز نمی فهمند که هزینه زندگی در ایران چقدر است !!! و تاثیر گرانی در زندگی چه بوده است !! و هنوز آماری در دست ندارند که در کجا چقدر نیاز دارند !! هنوز بحث یارانه ها را نتوانسته اند درست اجرا بکنند ؛ آنهم در زمانی که فرصتش را داشتند !! حالا هم که دوست دارند شرایط را جنگی بکنند تا کاستی ها بیفتد به زمین دشمن و هر کار ناقصی که انجام می شود بشود فداکاری و جانفشانی !! بجای تجهیز مدارس بعنوان بیمارستان (!) تخت گذاشتن در استادیوم ها بعنوان کلینیک صحرائی (!) آماده باش دادن به ارتش و ... و بجای ریخت و پاش های کلانی که باز بی صاحب خواهند بود (!!!) بهتر است به حساب هر ایرانی  نفری یک میلیون تومان بریزند( فقیرو غنی هم نمی خواهد جدا بکنند ؛ چرا که اغنیای کشور ما محتاجتر هستند !! ) و به هر خانه نسبت به جمعیتی که دارند بسته بهداشتی مکفی بدهند  و با باتوم منتظر باشند تا اگر کسی از خانه بیرون رفت ؛ بزنند توی سرش !! والا برای شکم گرسنه و جیب بدهکار در خانه ماندن و دق کردن از فکر ی که صرف بدهی ها و وام ها و ... می شود ، آنهم بخاطر اینکه ارتباط ویروسی شکسته شود که فلان دکتردزد و سرمایه دار بی اخلاق کمتر تهدید بشود !!! در مخیله ی پائین دستی فرو نمی رود و این نشانه حماقت نیست که برخی با هشتگ های مختلف به شعور مردم توهین می کنند !! این بازخورد همان رفتاری است که در سالهای سال ، مدیران احمق انجام داده اند !! و افراد سودجوئیی که از این فضا به نفع جیب خود استفاده کرده اند ...

 

ما همیشه از آخر خط حرف زده ایم ... ولی همیشه حرفها بوی شوخی می داد !! این بار باز خط پایان دارد خودش را نشان می دهد ولی کمی بوی مرگ و ترس دارد !! مطمئنا زندگی ادامه خواهدداشت ، چه با ما و چه بی ما !؟ اگر خود را لایق زنده ماندن می دانیم باید ببینیم چقدر در راستای زندگی ، زندگی کرده ایم !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد