یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

پژوهش آماری !!

 

امروز در خبری خواندم که 40 % افراد تهران در معرض ابتلای به کرونا هستند و از این میان اگر طبق فرموده ها درست باشد و 2 درصد فوت نمایند ، می شود چیزی حدود 160 هزار نفر می شود !! اینهم نوعی بازی با آمار است که اگر هم درست از آب درنیاید از نظر منطق ریاضی درست است !!

  

 

اتفاقا عصر هم مطلبی خواندم از قول یک پژوهشگر دانشگاهی در آمریکا که فرموده بود که احتمالا 5 - 6 میلیارد نفر در دنیا به این ویروس مبتلا بشوند !! بهرحال هر چه مدرک و دانشگاه معتبرتر باشد آمارها هم چشمگیرتر می شود !! این آما ر را اگر با ان محاسبات بالا بیاوریم تقریبا می شود چیزی حدود یک صد تا یکصدوبیست میلیون تلفات انسانی !!

 

همچنین خواندیم که انگار ایتالیا از ما جلوتر زده است و فعلا نشان برنز تلفات به مدیریت کشور ما رسیده است ... خبری هم در مورد بیماری مشکوک پاپ در ایتالیا بود ، انگار جناب پاپ هم دچار هستند !! امید که آبها زود از آسیاب بیفتد و مردم خیالشان از این دست آمارها خلاص بشود!!

 

آشنایی هم استوری کرده بود که در اروپا طاعون آمد و رنسانس اروپا را رقم زد و حدس زده بودند که کرونا هم رنسانس ایران خواهد بود !! البته اگر ایران حوصله ی رنسانس داشت وقتی در حاشیه ی جنگ جهانی دوم و وقتی که در وضعیت بی طرفی بود (!) 11 و بقولی 9 میلیون نفر بخاطر گرسنگی و قحطی تلفات داد (!) به رنسانس ویژه ای می رسید ...

 

یک روز در ایران رئیس جمهوری گفت که صبح که از خواب بیدار شدم ، شنیدم بنزین گران شده است !! و تا مدتها جوک و سوژه شد (!!!) ولی 80 سال پیشتر از این جوک ، در تاریخ آورده اند که شاهی ( نه رئیس جمهوری ! ) از خواب بیدار شد و یهو دید که سران کشورهای متفقین ( روزولت ، استالین و چرچیل !! ) بدون اینکه او خبر داشته باشد در تهران دورهم نشسته اند و صبحانه خورده اند و جلسه گذاشته اند !!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد