یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مار سفید و سیاه !!

 

ما مثلی داریم که می گوید : " ایلانین آغینا دا ، قره سینه ده لعنت !! " یعنی لعنت بر مار ؛ هم سفیدش و هم سیاهش !! و این مثل را برای این به کار می برند که یکی در ماهیت مار ( شخص ) شک نکرده باشد و فکر بکند که رنگ مار ( شخص ) نشان دهنده شخصیت اوست !!

  

 

یکی دو روزی است که دوستان آنورنشین که اخیرا به جرگه ی صدای مردم پیوسته اند و طرفدار دو آتشه  ترامپ هستند و فکر می کنند که او بالاخره کار حکومت ایران را تمام خواهد کرد و دو دستی کشور را به آنها خواهد داد تا خر مرادشان را برانند !! و در این بین مخالفین جدی دموکرات هایی شده اند که ترامپ را استیضاح کرده و سنگ جلوی راهش می اندازند و اخیرا به آنها هم القابی مانند آیةالله و ساندیس خور و ... می دهند و ایضا از انواعی از فحاشی ها دریغ نمی کنند !!


امروز برای یکی شان نوشتم که بهتر است بجای عجله کردن حداقل کمی تامل کرده و مطالعه داشته باشد و بی جهت قدرت ایران را این قدر بالا نبرد !! با تعجب پرسید که یعنی چه !؟ نوشتم از حرفهای شما معلوم می شود که ایران آنقدر در آمریکا نفوذ کرده است که توانسته یکی از دو حزب بزرگ و تاثیرگذار آمریکا را اجیر خود بکند !! و این چیز کمی نیست !؟ شما رئیس کنکره را رشوه گیر ایران خطاب کرده و بقیه را ساندیس خور ایران نامیدید ، آیا این یک اعتراف بزرگ نیست !! ضمنا شما که ادعا م یکنید خیلی می دانید و طرفدار دموکراسی هستید (!) حداقل ادبیات مناسب تری انتخاب کنید که همه را دربر بگیرد !!! ضمنا اگر چند صفحه تاریخ خوانده باشید می بینید که اشتباه شاه این بود که به یکی از این دو حزب تکیه کرده بود ودر نتیجه حزب دیگر به طرح مسائلی مانند حقوق بشر و سرکوب معترضین و ... آن بلایا را به شاه تحمیل کرد و از او یک دیکتاور بزرگ به دنیا معرفی کرد و بالاخره هم همه دیدند که حتی اجازه ندادند در آمریکا بمانند و بزرگ ارتشداران (!) بعد از مدتی آواره ی آسمان بودن در غریب ترین کشور (!) روی در نقاب خاک کشید !!!

 

این مورد امروزه در داخل ایران هم صدق می کند برخی که فریب کلمات را می خورند فکر می کنند که اصلاح طلب با اصولگرا فرق دارد (!) در حالیکه اینها دو بازوی یک قیچی هستند برای یک هدف مشترک و تنها فرق شان این است که یک جناح با عبا و عمامه عده ای را جمع می کند و جناح دیگر با کت شلوار عده ی دیگری که مثلا فکر می کنند فرق دارند !! را جمع می کند ... اگر یکی به پرونده ی برخی از نماینده هایی که نزدیک نیم قرن در مجلس حضور دارد نگاه عاقلانه ای بیاندازد می بیند که همه از یک کرباس هستند و تنها در بازی با کلمات با هم فرق دارند و آن هم استفاده از کلماتی که اشتباه برداشت رابه گردن شنونده بیاندازد و خودشان مصون بمانند !!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد