یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اندکی صبر ، خبر نزدیک است ...

 

دیروز جائی بودم و یکی داشت در مورد حادثه هوائی چند روز پیش سخنرانی می کرد !! از من هم نظری پرسیده شد و جواب دادم :‌"‌ البته در این چند روز از این ور و آن ور خبرهایی می بینم ولی عجله ای برای داوری ندارم !! نهایتا تا یکی دو روز آینده صدایش در می آید !!‌"

  

 

مطمئنا آدم های کمی (!)‌ ندانسته نظر نمی دهند و افراد زیادی از دادن نظر و درست و غلط بودن آن (!!)‌ هیچ ابائی ندارند و این خاصیت جامعه ی امروزی ماست و مطمئنا جریانات زیادی برای رسیدن به این جایگاه از بدفرهنگی نقش داشته و دارند و خواهند داشت !!

 

همان سوال کننده از من پرسید :‌"‌ یعنی به نظر شما امکان دارد که سقوط به خاطر برخورد با راکت بوده باشد !؟‌"‌ گفتم :‌"‌ هیچ چیزی دور از انتظار نیست و در ایران امروز ما برای هر پیش آمد غیرممکنی باید یک پوشه ممکن باز کرد !!‌ وقتی پدافند هوائی ما خلبان خودمان را می زند و ساقط می کند (‌سرلشکر بابایی  بود انگار که با پدافند خودی ساقط شد !!‌ ) از زده شدن هواپیمائی دیگران نباید شوکه شد !! "

 

فقط می ماند یک نکته ی جالب و ظریف (‌ البته غیر از ظریف وزارت خارجه که کارش بمراتب ظریف تر از این حرف هاست !!‌ ) و آن اینکه چگونه می شود یک خبر را به بالاترین قیمت ممکن فروخت !! مطمئنا وقتی حادثه ای عمدی یا غیرعمد رخ می دهد ،‌ عده ای در جریان قرار می گیرند و در میان این عده، برخی وظیفه ی اطلاع رسانی رسمی را دارند و چه بسا ساعت ها روی نوشته ای که باید تنظیم بکنند و حتما مو لای درزش نرود (!)‌ فکر می کنند (؟!!) و برخی هم هستند که می توانند با درز دادن خبر (!)‌ موقعیت سیاسی و اجتماعی خوبی برای خود دست و پا می کنند که به این افراد عموما "‌منابع آگاه "‌می گویند که نامشان فاش عمومی نمی شود ولی اعتبار منبع خبری در پیش خبرگزاری ها برای خود کسب می کنند !! و گاهی هم برخی دورادور می ایستند تا ببینند چه کسی به کجا خبر می دهد و مواظب شکاف های امنیتی هستند !!

 

مسئول زرنگ کسی ست که در دقایق اولیه جلوی دوربین و خبرنگار نرود و معاونش را بفرستد !! 

 

و مثلی می گوید :‌"‌وقتی گرگ به گله بزند ، گوسفند کسی که صد تا گوسفند دارد را نمی برد ؛ بلکه گوسفند کسی را می برد که یک گوسفند بیشتر ندارد !!‌" در میان مطالبی که در اینترنت بود مطلبی برایم خیلی خوشآیند بود ... نوشته بود هواپیمای اختلاسگری که به کانادا فرار می کند سالم می رود !! ولی هواپیمایی که داخل آن چند تا مغز به درد بخور مسافرت می کند حادثه می بیند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی شنبه 21 دی 1398 ساعت 16:36

تو میدون تیر صدتا شلیک کنیم یکیش به هدف نمی خوره !! یه تیر از دستمون رد بشه صد تا جنازه رو زمین میزاره ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد