یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روزهای کوتاه شده ، پست های کوتاه !!

 

این روزها هوا خیلی خوب و مهری است !! نه سرمای خزان دارد و نه گرمای تابستان ، استاندارد هوا برای مهر همین است !! یک نسیم آرام با دمای هوای بین 10-20 که آدم نه سردش می شود و نه کلافه می شود ...

    

یکی دو روز پیش بود انگار ؛ دقیقا پنجشنبه شب !! بساط مهمانی شب های پنجشنبه را که در خانه مادربانو برقرار می شود را برده بودیم به پارک شاهگلی !! تا حوالی ساعت 11 شب همه چیز خوب بود ، هم هوا عالی بود و هم اینکه افراد کمی در پارک بودند ، شاید هم از اخبار هواشناسی ترسیده بودند که به باد و باران بخورندو نیامده بودند ... کمی که گذشت هم برودت هوا بیشتر شد و هم در نزدیکی مان یک جشن تولد سرپائی برگزار شد !!

 

===

 

جمعه سری به جلفا زدیم ، دومین سفر نوراخانیم به جلفا بود !!


خدا را شکر در کشور ما هیچ چیز به هیچ چیز نمی خورد !! مثلا در روزگار بی رونقی بازار مرزی جلفا (!) شلوغی جلفا در نهایت بود !! این همان چیزی ست که خارجی ها به آن پتانسیل بالا می گویند ؛ برخی جاها برای برخی فصول خوب هستند و مابقی سال را در کسادی به سر می برند ؛ مثلا پیست ها اسکی که رونق شان به چند ماه از سال است و در تابستان به کما می روند ولی برخی جاها برا یهمه ی فصول هستند ؛ مثلا همین سرعین و چشمه های آبگرم اش که 12 ماه سال هم مشتری دارد و هم رونق !! آنهم از نوع خیلی ساده و ابتدائی (!) و اگر بشود در آنجا یک سری سرمایه گذاری های تفریحی و دلخوشانه پیاده کرد برای جذب چند برابر همین مسافر هم جا دارد !! جلفا هم همین طور است ...

 

===

 

شنبه صبح رفته بودیم برای تعویض پلاک ... زیاد شلوغ نبود !!


چون از ان دسته کارها بود که بالای سرش باید داشت (!) فکر کردن به آن مایه دردسر شده بود !! البته گاهی باید یک بایدی بالای سر کارها باشد تا راه بیافتد و الا  سال به سال فقط بیاد می آیند که عمل نشده باقی مانده اند !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین پنج‌شنبه 18 مهر 1398 ساعت 12:10

سلام ..

هوای شیراز هنوز روزها گرمه و چه توی خونه چه ماشین، کولر روشن میکنیم ولی شبها خوب خنک شده ... دیروز بعد از ظهر ناغافل یک بارون زیبایی زد که بسرعت لباس پوشیدیم و رفتیم بیرون که تماشای بارون رو از دست ندیم .. و من دست به موبایل شدم و عکس و فیلم گرفتم ..

والا ما خیلی از این باید ها بالای سر کارها میذاریم ولی چون دست خودمون(!!) نیست، بازم تا مدتها انجام نشده باقی می مونه !!

آخرین باری که رفتم جلفا یادم نیست چه سالی بود فقط همین یادمه که از ازدحام جمعیت نفس هم بسختی میشد کشید!! البته خوب هم خرید کردیم با اینحال!!

امسال پسرعموم اینا رفته بودن اردبیل و سرعین و میگفتن دیگه به ماشینها اجازه ورد به محوطه شورابیل رو نمیدن و در عوض قطار گذاشتن برای گردش دور دریاچه، به قیمت نفری سی هزار تومان ناقابل !!!

سلام
بیایید جلفا یک شهر تازه می بینید ، و به غیر از قسمت خرید (!) قسمت گشت و گذارش هم خیلی عالی شده است و البته با کم و کاستی هایی که ایشالا با بالا رفتن سطح شعور مدیران شهری درست خواهد شد ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد