یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

کشور بی دین ها !!

 

یک جائی بودیم و یکی منبر گذاشته بود که همین کشور روسیه که نه خدا دارند و نه دین و ...(!) و همینطور تخته گاز گرفته بود و می رفت و چون این عبارت را چند بار تکرار کرد من تحمل نیاوردم و گفتم : " شما روسیه سفر کرده اید !؟ یا مدتی در آنجا ساکن بودید !؟ " گفت :" نه ... "

  

 

گفتم : " پس برای همین به این راحتی در مورد کشوری که نصف دنیاست ، با اطمینانی حرف می زنید که در مورد روستایتان با این اطمینان نمی توانید حرف بزنید !!؟ "

 

چیزی نگفت ... نه اینکه چیزی فهمیده باشد بلکه فرصت جواب را با خوردن چائی می خواست پاس بکند که من از گوشی ام چند عکس از کلیساهای روسیه که یکی در فیسبوق می گذارد برایش نشان دادم و گفتم : " مراکز تفریحی و تجاری و ... که به نظر شما مرکز ترویج فساد هستند بجای خود (!) شما در ایران بعد از چهل سال ریخت و پاش اسلامی چند مسجد دارید که محوطه سازی و چشم انداز زیبا مانند کلیساها و مساجد این روسیه بی دین داشته باشد !؟!؟ "

 

 

 

این عکس را خیلی دوست دارم !!

 

عکس ها را دید و باز چیزی نگفت ...

گمان نمی کنم فهمیده باشد ولی شاید یک جرقه ای در مغزش خورد !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
hadi دوشنبه 18 شهریور 1398 ساعت 01:12 http://elepi.ir

سلام
جالب بود
بله روسیه مساجد زیبایی دارد

نگین شیراز پنج‌شنبه 21 شهریور 1398 ساعت 09:19 http://www.parisima.blogfa.com

سلام

ریخت و پاش اسلامی عالی بود ...

والا من که شش روز بیشتر در کشور بی دین ها !!! نبودم که بتونم تشخیص بدم چی به چیه ولی در همین مدت کوتاه این نکته دستگیرم شد که هرکسی سر هر پستی که هست و هر شغلی که داره وظیفه اش رو به بهترین نحو انجام میده ...
با مردم برخورد بسیار محترمانه ای دارن و ملتی هستند صبور و پر حوصله و آرام ...

اگه اینا نشانه بی دینی هست دعا میکنم که خداوند ....
الهی آمین !

عکسها رو دیدم و یادم به بدقولی خودم افتاد بابت عکسهای سفر ..

سلام
و البته که کمی غرض در گذاشتن عکس ها بود برای یادآوری همان عکس ها ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد