یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

رفاه دروغین ، وعده ای که محقق شد !!

 

وعده ی دروغ جزء لاینفکی از سلسله وعده های دروغین و فریبنده ی خانواده های بی بضاعت می باشد !! البته بی بضاعتی به تنهائی نمی تواند این خاصیت بد را پوشش بدهد و در کنار آن باید بی بضاعتی فرهنگی را هم افزود !!

  

اگر برای وعده های دروغین دولت تدبیر (!) صرفا بی بضاعتی مالی را لحاظ بکنیم با اینهمه ریخت و پاش و بخور بخور چگونه کنار بیاییم و اگر بی بضاعتی مدیریتی و فرهنگی را هم اضافه کنیم با آنهمه تهمت به دیگران و لاف زدن ها چکار کنیم !؟!؟

 

یک وجه مشترک در همه ی دولت ها وجود داشته و دارد و آن اینکه در آمار همه ی دولت های گذشته و حال (!) ما تنها خبرهایی شنیده ایم که در آنها جزو سرآمدهای دنیا بوده ایم ؛ مثلا در ساخت فلان چیز جزو 5 کشور !! در ساخت بهمان چیز جزو 6 کشور!! در فلان تکنولوژی جزو 10 کشور !!! و کلی از این آمارهای فریبنده و در سایر موارد اصلا آماری بیرون نمی آید و اگر هم خطایی رخ داده و آماری بیرون بیاید ، همه چیز نفی یم شود و چه بسا سازمانی فدای این لاپوشانی بشود !! یک نمونه اینکه در سال اخیر سخنگویان دولت بیشتر گوش داده اند و کمتر سخن گفته اند !! اگر هم گفته اند اصلا به آماری اشاره نکرده اند !!

 

امروز سر برج بود و رنگ کارت بانکی ام بخاطر واریز حقوق (!) سبز شده بود ، دو سه ساعتی وقت داشتم و برای همین لیست خرید را برداشتم تا سر راهم به فروشگاه رفاه سر بزنم و کمی خرید بکنم !! مخصوصا که این روزها رفاه بدجوری تبلیغ می کرد و گفتم شاید این بار راست بوده باشد !! البته در چند نوبت قبلی بوضوح دروغین بودن این تبلیغ ها محرز شده بود!!

 

وارد فروشگاه شدم و دیدم جمعیت قابل توجهی هم حضور دارد (!) غالبا این قبیل فروشگاهها بعد از ظهرها شلوغتر هستند و قبل از ظهر خلوتتشریف دارند !! کالسکه ای برداشته و راه افتادم !! تبلیغ این بود که تا 40 درصد تخفیف دربیش از 400 قلم جنس !!! همان قفسه ی اولی که داشتم از جلویش رد می شدم (!) 40 فقره از همان 400 فقره را در خودش داشت !! انواع کِرِم دست و صورت و ژلِ مو و ... تا 40 درصد تخفیف داشتند !! و بعد از آن یا بدون تخفیف بودند و یا در حد 10 - 12 درصد تخفیف داشتند !! کسانی که از قیمت های بیرون خبر داشتند بطور عجیبی برافروخته و ناراحت بودند و همزمان با پخش تبلیغات از بلندگوها اموات خیلی از زنده ها را یاد می کردند !! دو نفر جلوی یک کریدور ایستاده بودند و مشغول تماشای قیمت پوشک بچه بودند که من سر رسیدم !! خیلی جالب بود !؟ فروشگاه سر خیابان ما مولفیکس  شماره 3 را به قیمت 58هزارتومان برایم داده بود و حالا در فروشگاه رفاه با 15درصد تخفیف زده بود 65 هزار تومان !!



تقریبا همه ی اجناس همراه با تخفیف از فروشگاههای بیرون گرانتر بودند !! و جالبتر اینکه برخی از فروشنده ها هم به این قیمت ها اعتراض داشتند و گرانی شان را تائید می کردند ...

 

یک خرید ویژه هم برای نورا خانم داشتم که برای همه ما یک خاطره ی بیادماندنی می باشد :

 

 

چند قلمی که لازم داشتم را خرید کرده و به خانه برگشتم ... ولی بودند کسانی که کالسکه ها پر کرده بودند !! و نمی دانم قرعه کشی هم دارد یا نه !؟ خدا می داند در این 3 روز چقدر کلاه سر مردم خواهند گذاشت !!؟

 

وقتی به خانه رسیدم یک پیام به صدا و سیما زدم و نوشتم : " لطفا رسانه ی ملی را شیپوری برای تبلیغ دروغگویان و دزدها نکنید !! "

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف یلنیز شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 18:00 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
خوب کردید گزارش این رفاه گردی را نوشتید. وگرنه حسرت بدل می ماندم که فرصت نشد سری به فروشگاه رفاه بزنم و خرید نصف قیمت داشته باشم.
البته نمی دانم چرا هرجا تبلیغ بیش از اندازه می بینم یا می شنوم ناخودآگاه فاصله می گیرم.
.

سلام
ما وقتی دروغگو را تبلیغ می کنیم بهمان اندازه آبروی خودمان را پایش می ریزیم !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد