یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

ماندن ، رفتن ، رسیدن و ...

 

دیروز یکی از دوستان در صفحه ی فیسبوق خود پوستری گذاشته بود از نمایشگاه کارهای تجسمی اش در کانادا !!! و در زیر آن نوشته بود : رفتن رسیدن است ... البته چون خوشنویس توانایی بود معلوم بود که طرح پوسترش کار خودش بود

   

کمی بعد که دید انگار صدائی از ما بلند نشد (!) در صفحه ی تلگرامش همان پوستر را دوباره برای من ارسال کرد که اگر ندیده ام ، ببینم !! و نمی دانست که من همان ابتدا ( البته از سر شانس!؟ چون فیسبوق و تلگرام را یکی دو روز یکبار چک می کنم !! ) دیده بودم و هنوز در جمله ی رفتن رسیدن است مانده بودم و فکرم را مشغول کرده بود ...

 

مطلبی بود با این مضمون که : " آن که می رود نمی رسد ، آن که می رسد نمی ماند ، آنکه می ماند نمی رود !! " پیش خودم فکر می کردم که واقعا کدام یک مهمتر است !؟ برخی به رفتن علاقه نشان داده و انگیزه شان را سوار آن می کند و فکر می کنند همین که می روند خوب است و بسی بهتر از ماندن  !!! برخی به رسیدن فکر می کنند و دنبال آرزوهایشان هستند !! برخی می مانند و سالها مانند عتیقه جات خاک می خورند !!! و صدالبته هزاران هزار مورد هم در همین مقوله رفتن و رسیدن و ماندن تلف می شوند ؛ در بیراهه رفتن و دیر و زود رسیدن و گیر افتادن و ماندنی شدن !!!

 

در میان دوستانم ، من از دسته ای بودم که بیشتر راغب به ماندن بودم !! دوستانی بودند که رفتند و می روند و در فکر رفتن هستند !! دوستانی که هی می رسند و بازهم می رسند و رسیدن هایشان تمامی ندارد !! و جالب اینکه همه مان از وضعیتی که با آن زندگی می کنیم ، درگیریم !! و کمی تا قسمتی شاکیانه !! البته برخی درگیر با وضعیت بیرون خودش و برخی درگیر با وضعیت درون خودش و جالبتر اینکه از کلمات مشترک برای شکایت های متفاوت مان استفاده می کنیم ...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف یلنیز شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 17:41 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
آنکه نمی رود می ماند!
آنکه می ماند نمی رسد؟
ای آقا! نشستم مرتب پس و پیش می کنم خداییش بعضی ها می رسند باز می روند باز می رسند باز می روند ...

سلام
آنکه نمی رود می ماند ، کار سختی نمی کند !!! مجبور شدم بروم و دوباره نوشته را بخوانم
و آنکه می رسد نمی ماند صحیحتر است !!
بعضی ها فرق دارند ، خارج از قاعده زندگی می کنند لابد !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد