یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

آتش در نیستان !!

 

دیروز یکی از نمادهای اروپائیان که سالانه میلیون ها بازدید کننده داشت و یکی از ارزشمندترین بناهای کشور فرانسه بود در آتش سوخت !! هنوز خبری در رابطه با دلیل این آتش سوزی انتشار نشده است و این در نوع خود خیلی عجیب است !!

 

 

 

این گونه ساختمان ها تقریبا بصورت تمام وقت و با دقت تحت کنترل هستند و هرگونه اتفاقی را می توان در اسرع وقت دید ؛ مخصوصا که این ساختمان دارای سازه ی چوبی بود و مطمئنا سازمان آتش نشانی فرانسه و پاریس که یک تشکیلات بسیار پیشرفته و نه مانند آتش نشانی ما کشکی (!) می باشد تمهیدات خاصی برای مواظبت در آنجا داشت و برای شخص من خیلی مهم است که چرا بعد از بیست و چهار ساعت هنوز دلیل را منتشر نکرده اند !!


شاید هم گوژپشت نتردام مشغول گرم کردن غذای شبش بود و دستش خورده و اجاق نفتی اش واژگون شده است و نمی خواهند آتش سوزی کلیسا را گردن کسی بیاندازند که در معروفیت اش نقش زیادی داشت !! شاید هم دارند دنبال یک مهره ی سوخته می گردند تا ازاین آتش سوزی بزرگ یک دلخوشی و راه فرار سیاسی درست بکنند !!

 

کلیسای نوتردام

 

این روزها فرانسه حال خوشی ندارد !! کشوری که در همه جا و همه حال خود را صاحبنظر می داند برای برخی بغرنجی هایی که اخیرا دامنگیرش شده است ، جواب مناسبی نیافته است ... اعتراضات روزهای شنبه که ضایعات خیلی زیاد اقتصادی و سیاسی به فرانسه وارد کرده بود و رئیس جمهور را مستاصل کرده است !! و این بار آتش سوزی در کلیسای بزرگ نوتردام !!

 

کشوری که خود حامی بزرگترین گروه تروریستی جهان بود و برای داعشی ها همه گونه پشتیبانی کرده بود و حتی یک خبر از تخریب مساجد و ابنیه های تاریخی عراق و سوریه منتشر نساخته بود (!!) چقدر دلچسب است که برای کلیسایی که نمادش بود و این گونه بی دلیل در آتش سوخته است از چهارگوشه ی جهان پیام تسلیت دریافت می کند !! شاید برای مسئولان پاریسی که هنوز نتوانسته اند دلیل آتش سوزی را پیدا بکنند همان حکایت سعدی در گلستان باشد و شاید این آه از دل درویشی در آنجا فتاده باشد !؟!؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین سه‌شنبه 27 فروردین 1398 ساعت 23:00

سلام

هر وقت اسم فرانسه و پاریس به گوشم میخوره، ناخودآگاه عطر دلنشین قهوه و رایحه خوش عطرهای ملایم فرانسوی و قدم زدن در شانزه لیزه به ذهنم میاد!

آدم باور نمیکنه این اتفاق در فرانسه افتاده باشه!

ظاهرا که مسئولین این کشور بلافاصله مبلغ هنگفتی برای بازسازی این بنا اختصاص دادن ..

سلام
فرانسه آنقدر تبلیغات داره که خیلی ها ندیده عاشقش هستند و البته آنها که دیده اند عاشقترند !
اتفاق همه جا می افتد ولی این نوع اتفاق در این قبیل ساختمان ها دور از انتظار می باشد و ایضا در چنین کشورهایی که همه برای آموزش می روند آنجا !!

درآمد توریستی بلندبالائی در خطر افتاده است و حتما برای جبران مافات باید هزینه بکنند !! این قبیل ساختمان ها اغلب بیمه تشریف دارند و بی صاحاب نیستند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد