یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سبقت البته با اجازه !!

 

در این یکی دو روز کل وبلاگ 97 را برای پرینت گرفتن آماده کردم و همین حالا تمام شدم !! بنظرم این بهترین و بموقع ترین کار در این زمان می توانست باشد !! انتقال نوشته ها از دنیای مجازی بی اعتبار به روی کاغذ که اعتبار محکم تری برای محفوظ ماندن دارد ...

 

 

 

و اممما چند ریزنوشت !!

 

این روزها دیگر خبری از سیلاب نیست ، هوا هم که آفتابی شده است !! نه کسی در اینستا عکس سلفی می گذارد و نه کسی داغداری می کند !! از قدیم مثلی بیادگار مانده است و آن اینکه " یتیمه آغلین چوخ اولار ، چورک وئرن اولماز !! ( برای یتیم ابراز همدردی کننده زیاد پیدا می شود ولی کسی نان نمی دهد !! ) " با یک سابقه ی نسبتا زیادی که در زمینه امداد رسانی دارم (!) بوفور تجربه کرده ام که آدمها از ترس جان خودشان در برخی زمان ها با درد دیده ها هم احساس می شوند و کمی بعد یادشان می رود و چه بسا منطق هایی می بافند بسیار عجیب و غریب و اگر در نهایت نگویند " حقشان بوده ! " آدمهای خوبی محسوب می شوند !! و این خاصیت زندگیست ...

 

یک عده و یکسری شبکه ها هم از فرصت موجود استفاده می کنند تا سر و صدائی بکنند !! مطمئن باشید خیلی از افرادی که #نه-به-خرید-آجیل را در صفحات خودشان منعکس کرده بودند !! چند برابر هزینه خرید آجیل را در خارج از کشور خرج کردند !! طبق گزارش دوستان فعال در زمینه ی گردشگری (!)  امسال برخلاف تصوری که داشتند (!) مسافرین نوروزی برای باکو و ترکیه زیاد بود ...

 

و اممما خبری که ناگزیر بود و متاثر کننده ؛ خبر فوت جناب آقای جمشید مشایخی بود !! یکی دیگر از درشت دانه های سینمای ایران سیزده بدر را نتوانست بدر بکند و خود از گردونه ی حیات بدر شد !! روحش شاد ، همیشه نقش های سنگین و خوبی بعهده داشت و همیشه هم محبوب بود !! یک نظری هم در مورد شادروان تختی داده بود که البته می شود گفت با توجه به سن و سالش و اینکه در آن زمان سرش به تنش می ارزید (!) دور از انتظار هم نبود که اطلاعاتش درست باشد (!) ولی کسانی که از تختی بت ساخته بودند به مذاقشان خوش نیامده بود ... هر چند در این چهل و چند سال به مخفی بودن علت مرگ تختی همه اذعان دارند !!


مثل خیلی ها که از موسیقی چیزی نمی دانند ولی بدلایلی معلوم از شجریان یک بت چند برابر خودش ساخته اند و آن وقت به نظری که حسین علیزاده ی موسیقی شناس و یا پیرنیاکان که دمخور سالیان دور شجریان بود ایراد می گیرند و انگار شجریان بغیر از عرصه ی موسیقی در همه ی جهات یک شخصیت ممتاز بوده و یادشان نیست که خود محمدرضا لطفی ( اسطوره ی معاصر تارنوازی ) نظر مثبتی نسبت به شجریان نداشت و حتی گلپا ، از به زبان آوردن نام شجریان اکراه دارد !!

 

در اینستاگرام ، خواننده معروف " ابی " برای مشایخی بزرگ چند سطری نوشته بود و از کسانی که اینجا و آنجا نظر می گذارند تا لال از دنیا نرفته باشند گوشزد کرده بود که حرمت نگهدار باشند و البته همان عده دوباره آمده بودند و در صفحه ی شخصی ابی (!) هزاران کامنت درج کرده بودند و حتی به خود ابی هم تاخته بودند !! چند ساعتی پیگیر نوشته ها بودم و البته که جالب بود !؟!؟ بهرحال کشور ما دارای ویژگی های جالبی می باشد که می تواند برای مدرسه های دیگران یک زنگ بخصوص بنام زنگ عبرت (!) باشد !!


ما در کشوری زندگی می کنیم که ضریب رخ دادن اشتباهات فردی و اجتماعی یک به هزار می باشد (!) و برای همین تا اشتباهی رخ می دهد و یا احتمال اشتباه می دهیم (!) زود آن را علم می کنیم و به این کشف بزرگ می بالیم !!

 

ما در کشوری زندگی می کنیم که مردمانش نمی دانند چه می خواهند و متاسفانه آن را بلند فریاد می زنند !! چه آنها که مرگ بر آمریکا گفته و پورشه سوار می شوند (!!!) و چه آنها که مال حرام خورده و در صف اول نماز هستند (!!) و مایه ارتزاق خیلی از آدمهای ستاره دار (!) تبصره های قانونی می باشد و کاری به قانون ندارند!!! حتی روشنفکران مان هم به زحمت سالی یک باطری قلمی مصرف نور مغزشان می باشد (!!!) و در عوض کسانی که هی از تلویزیون ملی گلایه دارند ، حداقل ماهی یکبار باطری های کنترل تلویزیون را عوض می کنند !!

 

ما در کشوری زندگی می کنیم که بشدت از پررنگ کردن و مقدس کردن دیگرانی که خوشمان نمی آید ،  بدمان می آید !! ولی از اینکه خودمان اندیشه ها و دوست داشته هایمان مان را پررنگ کنیم و چقدر در مورد آنها مبالغه کنیم بدمان نمی آید !!


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد