یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یک جرعه باقی ست ...

 

کمی کلنجار رفتم تا از باقیمانده ی شربت اکسپکتورانتم عکسی بگیرم که نشد !! هنوز یک جرعه از آن باقی مانده است و نمی دانم چه خوابی برایم تدارک خواهد دید !! هنوز قسمت سوم و اعلای خواب اول را تعریف نکرده ام ... دو روز پیش هم که خانه ی مادرم بودیم تلویزیون بدلیل مصادف شدن با سالروز وفات امام موسی کاظم (ع) فقط فیلم های ایرانی و غلط انداز نشان می داد !!

 

 

 

من هم یک جرعه از شربتم خوردم و در خواب رفته بودم خط مقدم و یک مصاحبه ی ویژه با یکی داشتم که در نوع خودش ثبت کردنی می باشد !! و مطمئنا تا یادداشت نکنم از ذهنم پاک نخواهد شد !! جریانات مربوط به سیل و قضایای امداد و نجات هم که این روزها گریبانگیر هست و در همه جا اخبار ضد و نقیض آن بگوش می رسد !! گاه سدی لبریز می شود و گاه خبری وارونی می شود !! در این میان هم افرادی هستند که دوست دارند به این و آن بپرند و نمی دانند داسان از چه قرار است !! البته بدشان نمی آید تا یکی به آنها بگوید بنشین سر جایت تا بلند شوند و آن را بهانه پناهندگی بکنند برای فرار از کشوری که دلشان برایش پرپر می زند !!

 

دو روز پیش شنیدم که سردار آزمون که روز دوم سیل گلستان با چکمه در میان آبها بود و شده بود رستم دستان (!!) در تیم اش دو گل از چهار گل را به ثمر رساند و حتما آنها را هدیه کرد به سیلاب زده های ترکمن صحرا (!!) قرار نبود فقط بیایند و دو روز سلفی بگیرند و مصاحبه ی درگوشی بکنند و بروند !! زلزله و سیلاب کار کوچکی نیست که با دو روز در شیپور کردن و گل آلود کردن فضاهای مجازی و حقیقی بشود برایش راه چاره یافت !! همان سردار اگر چهل روز هم در همان محل می ماند کار برای انجام دادن وجود داشت و دارد !! می توانم بگویم که خوش به حالش که مادرش نامش را همان ابتدا سردار گذاشته است والا تا رسیدن به سرداری باید خیلی راهها و سختی ها متحمل بشود !!!

 

یکی دو روز است که حواس ها از ترکمن صحرا به لرستان کشیده شده است !! دیگر برای لرها یقه ی آنچنانی چاک نمی شود ، آنها در متن زندگی ایران هستند و باندازه ی ترکمن ها نمی شود داستان شان را بودار کرد !! کسی هم به لرستان ، چهارمحال و یا کهکلویه  سفر کرده باشد می داند که زندگی در آنجا هنوز به آن معنای امروزی شهری نشده است !! نه از نظم و نظام خبری هست و نه از سایر قوانین شهروندی و شهرداری !! ساخت و ساز هم که در کشور آزاد است !!


http://s8.picofile.com/file/8356380684/5874.png

 

این عکس را یک عکاس - دوست مجازی که قزوینی می باشند گذاشته بودند ...


آقازاده ها در بهترین جاها می سازند و مردم عادی در بدترین موقعیت ها و وقتی سیلاب راه می افتد همه دنبال مقصر می گردند !! فضاهای مجازی بوداری هم که در آذربایجان برای ترکمن ها یقه پاره می کردند سرشان به گذاشتن رقض آذری و فیلم هایی از پر آب شدن دریاچه ارومیه گرم شده است !!


مردم باید چهارچوب دعاهایشان را استاندارد بکنند (!؟) وقتی برای پر آب شدن و احیای دریاچه ی خشک شده دعا می کنند باید حواسشان باشد که اینهمه آب تنها از سیلاب می تواند تامین بشود و سیلاب راه خودش را خودش پیدا می کند و نگاهی به تابلوهای شهری و روستائی نمی کند !! داستان پر شدن و احیای مجدد دریاچه ها و تالاب ها و ... در کنار خودش از این قبیل خرابی ها هم باید داشته باشد !! پس باید هم دست به دامن حوزه ها شد تا به مردم دعا کردن و نفرین کردن یاد بدهند !! البته من نظرم این است که خدا یک عده فرشته در آسمان اول گذاشته است تا این قبیل دعاهای عوضی و غیراستاندارد تا آسمان هفتم بالا نرود و همان ابتدای مسیر دپورت بشوند !!

 

البته یک سعیی هم شد تا با دامن زدن به جریان بازی استقلال - پرسپولیس و درست کردن حواشی و پرداختن به آنها کمی حواس مردم را پرت بکنند !! میثاقی در برنامه فوتبال برتر حدود 4 ساعت روده درازی کرد و هی جریان بازی را ورز می داد !! و از آن طرف هم یک برنامه ای ساختند برای اینکه عادل فردوسی پور را مقابلش قرار بدهند !! خدائیش عادل فردوسی پور هم ... نبود و به لطف اینهمه تقاضای بی صاحاب و همین تلویزیون بظاهر میلی و توی چشم بودن ، مردم به او عادت کرده بودند !! و فردا پس فردا برای میثاقی هم دبدبه و کبکبه درست می کنند !! واقعیت این است که در کشور ما مسائل مهم همین ها هستند !؟ عادل فردوسی پور ، بازی پرسپولیس و استقلال ، پیاز 13هزار تومانی و ... و چه شعری بهتر از سخن حکیم شیراز که گفته بود : " خانه از پای بست ویران است  /  خواجه در فکر نقش ایوان است "

 

===

 

دیروز صبح به لطف حضور در خانه ی مادر و در مرکز شهر بودن هوس کردم که بروم و کمی قدم زنی بکنم !! به دوست - همکار اسبقی زنگ شدم و قرار گذاشتیم که باهم برویم ... مسیرمان ساده و کوتاه بود و سری به میدان مرکزی شهر زدیم تا ببینیم مهمان ها چه می کنند و بعد هم دیداری از یکی خانه قدیمی داشتیم و برگشتیم خانه ... چند تائی هم از او عکس گرفتم تا ببرد در اینستائی که تازه راه انداخته است بگذارد .

 


http://s9.picofile.com/file/8356379868/IMG_20190401_124953.jpg

 


http://s9.picofile.com/file/8356380234/IMG_20190401_125753.jpg

 

حیاط خانه قدیمی حیدرزاده و نمای عمارت ساعت از پشت شیشه !!

 

http://s9.picofile.com/file/8356380176/IMG_20190401_125948.jpg

 

حوض و ماهی !!

 

نظرات 1 + ارسال نظر
خلیل چهارشنبه 14 فروردین 1398 ساعت 23:37 http://tarikhroze4.blogsky.com

سلام،

این گونه نوشتن از همه چیز در متن کوتاه کار ساده ای نیست! سال نو بر شما مبارک باد!

سلام
خیلی ممنون ، نظر لطف شماست
ایشالا که سال خوبی بسازیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد