یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بازم بگم !؟

 


http://s9.picofile.com/file/8350440692/4123445_990.jpg

 

 

امروز بازی ایران و ژاپن بود ... تب بازی از چند روز قبل در همه جا سرایت کرده بود و پسر دوست من هم در مهمانی روز جمعه با آب و تاب از برد در مقابل ژاپن حرف می زد !! و کار به جائی کشیده بود که رشیدپور در برنامه حالا خورشید انتظار یک قهرمانی جام از نوع کلین شیت را داشت !! آنهم با دو گل زده (!؟!؟) ( که متاسفانه با گَند شیت به پایان رسید !!)

 

بعد از چند هفته سربلندی که بیشتر از ناحیه قرعه خوب بود امروز تیم ایران یک محک محکم خورد و خیلی شانس آورد که از ژاپنی خورد که معتبرترین تیم جام آسیایی می باشد والا اگر از امارات سه گل دریافت می کرد باید سه جزیره ی تنب  بزرگ و کوچک و ابوموسی را هم بالایش می داد تا بتواند سرش را بالا بگیرد !!

 

حالا رفتم و پست چند روز پیش که با نام " بگم !؟ " بود را دوباره خواندم تا ببینم کم و زیاد که نگفته ام !؟!؟ دوباره چشم ام به کامنتی افتاد که از من خواسته بود به دکتر مراجعه بکنم !؟ برای امروز عصر از دکتر وقت گرفته بودم و عصر از مطب دکتر زنگ زدند که مریض اورژانسی زیاد دارند و فرصت نمی شود به من برسد و گفت حال آنهایی که از آن ور بام افتاده اند خیلی وخیم است و حال من با یک دمنوش روبراه می شود !!!

 

عصر بیرون از خانه بودم !! دقیقه اول و دوم را در مطب دکتر دیدم !؟!؟ همان یورش دقیقه ی اولی که ژاپن روی دروازه ایران آمده بود !!! حتی آن پرتاب با دست بیرانوند که تعادلش را از دست داد و زمین خورد را هم یادم هست و حتی فکر کردم که یک تازه به دوران رسیده با هرتعریفی که ازش بکنند ، هول می کند (!) شنیده است که پرتاب با دست اش طرفدار پیدا کرده است (!) خدا خدا می کند که توپ دست اش برسد تا پرتاب بکند !!! اصولا تیم کی روش روی پرتاب خیلی حساس تشریف دارد !! بعد سر راهم رفتم چاپخانه ، دوستم آنجا نبود و مغازه را باز کردم و چند دقیقه ی آخر نیمه اول را آنجا دیدم (!!) از وقتی خروس برای غیرت مَثَل شده است ، هر کس مثل خروس به دیگری بپرد لابد بازیکن غیرتی شناخته می شود !! در آن صحنه ای که دیدم دژاگه داشت به بازیکن ژاپنی می پرید !! کمی بعد در قطع و وصلی اینترنت که این روزها شدید ناجور شده است ، بازی تمام شد !! رفتم در سایت ورزش 3 ببینم اوضاع بازی از چه قرار بود ؛ ژاپن یکه مقابل عربستان فقط 25 درصد توپ در اختیار داشت در بازی مقابل ایران سهم اش بالای 50 درصد بود !! از همه خنده دارتر جریانی بود که آنجا خواندم : " پیام خیابانی به زبان ژاپنی !! " در یک کلام می شد گفت :" اوج توهم !! "

 

وقتی نیمه دوم شروع شد من از چاپخانه بیرون آمدم و رفتم سراغ بانو تا برویم خدمت خاله جان و عیادتی بکنیم ... در فاصله ای که پیاده می رفتیم به بانو گفتم : " فکر کنم ایران گل خورد !! " دلیل اش هم نحوه ی بلند شدن یک نفر در مغازه اش بود که در حالیکه دستانش را در هوا تکان می داد از پشت مونیتور برخاسته بود !! و کمی جلوتر نانوائی خلوت و نان بربری های پشت شیشه بود که توجهم را جلب کرد ... به بانو گفتم : " دو تا نان تازه  بخرم و ببریم آنجا با پنیر بخوریم !! " وارد شدم و دیدم نانوا دارد خمیر می گیرد !! گفتم : " مردم دارند پای تلویزیون فوتبال می بینند و نان بی مشتری مانده است ... دو تا بده ببریم !!  " گفت : " بازی دو هیچ شده ارزش تماشا ندارد ! "  بالا را نگاه کردم و دیدم تلویزیونش خاموش است !! پرسیدم : " با تلویزیون خاموش فوتبال می بینی ؟ " گفت : " یکی که خورده بود ، بعد پنالتی شد و من هم تلویزیون را خاموش کردم !! " شنیدم که بازی دو بر صفر شده است ... وارد خانه ی خاله جان شدیم و دیدیم همه با بهت و عصبانیت دارند فوتبال می بینند !! پسر خاله هایم از نوجوانی با شور عجیبی فوتبال نگاه می کردند و مخصوصا پسر خاله ی بزرگ ... همه توی تلویزیون رفته بودند و با ورود ما و رقیق کردن فضای خانه با حرفهای من کم کم فروکش کردند !! و چند دقیقه نبود که ما رسیده بودیم و دقایق انتهایی بود و گزارشگر می گفت که هنوز چند دقیقه مانده است که گل سوم هم وارد دروازه ایران شد و دروازه بان تازه اسطوره شده ی ما طوری مقابل توپ به پشت درازکش رفته بود که انگار دارد با بچه و توی پارک توپ بازی می کند !! آخر بازی هم سردار آزمون غیرتی شده بود و داشت دعوا می کرد !! نتیجه 3 بر 0 اصلا نتیجه خوبی نبود ولی حقیقت تلخ داستان بود ... و تلخ تر از آن فحش از نوع ژاپنی بود که تماشاگران ژاپنی با رفتارش می خواستند به ایرانی ها بدهند (!!) تماشاگران ژاپنی در دستشان نایلون آورده بودند تا بعد از بازی آشغال هایی که ایرانی ها به رسم فرهنگ رایج شان در ورزشگاه می ریزند را جمع بکنند !!

 

دیروز تصویر مربیان برکنار شده ی جام را در تی وی می دیدم و واقعا جای کی روش در کنار آنها خالی بود !! البته کی روش باید بعد از جام جهانی می رفت ولی ماند تا کمی بعد و بدون حرف و حدیث و گلایه و ... برود !!! کاش وزیر ورزش هم استعفا بدهد !!! و کاش تاج قلابی جایش را به یک کلاه واقعی بدهد !!!

 

نظرات 6 + ارسال نظر
وحید سه‌شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 05:50

تلخ و واقعی. ایران اگر قهرمان می‌شد که ممکن هم بود، به خیلی چیزها باید شک می‌کرد. اصول، همیشه پابرجاست و بگم و بگم؟ هم به‌نظر حرف اصولی است هرچند تلخ باشند و مذاق را خوش نیاید.

محمدرضا سه‌شنبه 9 بهمن 1397 ساعت 10:47

سلام
وقتی بادکنک را بیش از حد باد کنی . می ترکد .درست مثل یوز پلنگ های کاغذی ما . در این وانفسای گرفتاری و گرانی یکماه مردم را پای تی وی نشاندند ووادار به شنیدن اراجیف کارشناسان و گزارشگران در پیتی حاضر در استودیو و خیابانهای امارات و اینور و اونور کردند و آنچنان این تیم را باد کردند که علاوه بر قهرمانی بی چون و چرا عنوان برترین تیم و آقای گل و دروازه بان سوپر من و غیره و ذالک را هم از آن تیم ایران می دانستند تا جائیکه بازیکن گلزن پس از گل زدن از دریچه دوربین تی وی به تماشاگران علامت هیس نشان میداد .در همین بازی هم وقتی دیدند کاری از دستشان برنمی آید فوتبال را گذاشتند کنار و رفتند دنبال پرخاش و گیر دادن به داور و کتک زدن بازیکنان حریف تا هم فوتبال را ببازند و هم اخلاق و همه چیز را . یک عکس بی نظیر از صحنه گل اول ژاپن ثبت شده که 5 بازیکن ایران رو به عقب و سمت داور جهت جنگ و اعتراض و یک بازیکن ژاپن رو به جلو و تلاش برای تصاحب توپ و زدن گل پیروزی میباشد و این تمام حکایت ما و دیگران است .

سلام
و کسانی که آنهمه پیام می فرستند به آنهمه اپلکیشن (!) منتظران بی باور معجزه هستند !؟

رضا چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 11:16

تو اصلا بازی رو ندیدی ..همینجوری یه چیزی میگی! شنیدن کی بود مانند دیدن! حالا نونوا چی گفته اون چی شنیده که نشد تحلیل !
این بازی ، بازی اشتباهات بود...یه اشتباه از دو تا تیم کارو تموم میکرد...و اون اشتباه روی گل اول برای ما بود...هر تیمی تو این بازی گل اول رو میزد برنده بود بدون شک...بعد از گل دیگه فشار روحی بود و احساسی ...اگر بازی رو کامل نگا میکردی اینجور قضاوت نمیکردی..

سلام
بنظر من شما فوتبال ؛ آنهم در سطح ملی را با یک فیلم هندی اشتباه گرفته اید !!

مربی در حد کی روش !! بازیکنان لژیونر در حد فلانی و فلانی و ...!! اینهمه بوق و کرنادر تلویزیون !! اینهمه تهمت به فلان مربی و فلان صاحبنظر !! سر آخر هم در نیمه نهایی اینهمه اسیر احساسات شدن برای چه (!؟!؟)

رضا چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 17:31

اتفاقا اون مربی خاص اول شروع کرد ! و کیروش فقط جوابشو داد..چه لزومی داره اون مربی خاص وسط بازیا برای مربی تیم رقیب ایران ارزوی موفقیت کنه و از شکست تیم ایران خوشحال بشه؟
گفتی هند! همین هند رو دیدی ؟ فیلم هندی هم نبود..دیدی که فک کنم ندیدی اما بپرس ببین چطور بازی کردن هندی ها..چقد پیشرفت کردن..به خاطر برنامه ریزی درست و اصولی..ن فقط به خاطر یه شکست دلسرد بشن
اما ایران..قبول دارم بهترین بازیکنارو داشتیم..اما تو زمین داستان فرق داره..بازم میگم تفاوت ایران ژاپن یه اشتباه بود ..که ما ۵ نفر از بازیکنا اشتباه کردن و دنبال توپ نرفتن و گل زد ژاپن..تفاوت تو این بازیهای حذفی ک مقابل ژاپن هم یک گل هست..چه بسا می زدیم اونا سه تا میخوردن...احساسی شدیم چون طبیعت فوتباله...فشار بازیه ..ربطی به فلان بازیکن و لژیونر و ادعا و این حرفا نداره...برزیلم احساسی شد ۷ تا خورد از المان ! همین امارات احساسی شد ۴ تا خورد دیشب از قطر ...فوتبال همینه..تو چند دقیقه ورق بر میگرده..پیشنهاد میکنم بازی رو یه بار از اول ببینی..و خارج از تعصبات رنگی و لنگی قضاوت کنی!

سلام
البته تقصیر شما نیست ، تربیت و فرهنگ این کشور چنین است که برای هوادارها مسایل را بیش از ارزشی که دارند بزرگ کرده و مقبول می کنند و البته بهانه ای برای روز مبادا نگه می دارند تا از زیر سوال و جواب در بروند ...
کاش کی روش موقع رفتن ، کفاشیان و تاج و حتی وزیر ورزش را هم بعنوان همراه با خود ببرد ...
آن 5 نفر هم بهانه ای شدند ، در گل اول و سوم ضعف دروازه بان محرز بود ، ولی کاش تا فینال می رفتیم و بالاخره کی روش ترکیب را پیدا می کرد ، ناکام بزرگ جام کسی نبود جز کی روش.

رضا پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 ساعت 00:35

فک کنم اگه چیزی بگم این دفعه میگیری میزنی منو !

سلام
نه ...
دیشب آتلانتا 3گل زیبا زد به یونتوسی که رونالدو را داشت ، هیچ چیز غیرممکن نیست ، باید کمی منطقی بود !!

رضا پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 ساعت 18:44

اها پس قبول داری تیمی مثلا رونالدو رو داره حتما برنده بازی نیست..پس تیمی که بازیکن خوب داره و کیروش داره و لژیونر داره هم نباید همیشه برنده باشه..فوتبال بازی اتفاقاته...
نه کیروش نه مورینیو نه گواردیولا و ...هیشکی تا این اقایون مملکت رو دستشون گرفتن کاری نمی تونن کنن...و این حسرت همیشه برای ما می مونه که یه سیستم درست فوتبالی داشته باشیم...

سلام
ما فوتبال را بعنوان یک ورزش می شناسیم ولی اینکه یک عده بشوند یوزپلنگ و نماینده آبرو و حیثیت و... بساط پهن بکنند و ... قبول نداریم !!
شما هم تا برنده اید خودتانید هر وقت باختید آقایون مقصرند ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد