یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یک گام تا فرانسه ...

 

پخش یک طرفه و کلی بینی در اعتراضات پاریس این روزها اسباب تفریح اخبار و تلویزیون شده است و این رفتار ظاهرا ادامه خواهد داشت  ...

  

 

جریانی که این روزها فرانسه را به آشوب کشیده است می تواند یک زنگ خطر برای کشور خود ما باشد و شاید این برداشت غلط از آشوب فرانسه ، به جز اتلاف وقت برای دولتمردان ما نتیجه ای نداشته باشد ... اوضاع اقتصادی و ناتوانی دولت در بدست گرفتن کنترل بازار همان موضوعیست که در فرانسه ایجاد آشوب کرده است ، سرمایه دارانی که قدرت را به دست گرفته اند و دولتی که منفعل عمل می کند.

 

بعد از 4 ماه هنوز دولت نتوانسته به خودروسازان اعمال قدرت بکند و در عوض خودرو سازان راه خودشان را ادامه داده اند ، سعی دولت در راسِ قدرت ماندن است و این راس دیگر اعتبار خودش را از دست داده است ... دولت در جبهه دور بظاهر با سند و مدرک در حال پیشتازی است و در جبهه نزدیک عملا اختیاری ندارد و این اوضاع می تواند بزودی صدای مردم را بلند بکند.

 

===

 

امروز ظهر در چاپخانه دوستم بودم که خبر رسید بانو و مادربانو در بازار تربیت هستند و من برای ناهار به آنها ملحق شدم ، انتخاب روی آبگوشت بود و کمی بعد سر میز ناهار بودیم که یکی از معلمین زمان راهنمایی با همسرش وارد شدند ، انصافا از دیدن کهولتش متاسف شدم ...

 

از معدود معلمین محترمی که در طول مدرسه بیاد دارم بودند، و تقریبا همه همدوره ای ها احترامش را داشتند و این محبوبیت را در تمام دوران خدمتش داشت ، دیدنش و حرف زدن در مورد او برای من همیشه خوشآیند بود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد