یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

وی فرمود ...

 

شاید شما هم این تجربه را در کودکی داشته اید که مثلا دندانتان درد می کرد و بی تابی می کردید و والدین بعد از مختصر دوا و درمان خانگی ( مثلا نمک آب چرخاندن در دهان و حتی تجویز یک مسکن !! ) در جواب بی تابی شما می گفتند :

 

  

" سعی کن به آن فکر نکنی تا خوب بشود !! " این جمله ی فکر نکن دقیقا آدمی را تحریک به فکر کردن می کند ، یعنی آدم تمرکز می کند ببیند که به چیزی باید فکر نکند و بدتر می شود !! و در همین احوالات یکی سر می رسید و حواس آدم را پرت می کرد و همان می شد !! البته حواس پرتی از راههای درمان نیست بلکه درمان را به تاخیر انداخته و عمق درد و مرض را بیشتر می کند !!

 

راهکار دولت در مقابل گرانی ها و هرج و مرج در بازار ارز و ... دقیقا همانگونه می باشد ، یعنی هیچ نشانه ای از دغدغه در دولتیان نیست و مردم هم می تواند با فکر نکردن به آن ، فکر کنند که این معضلات خوب شده است !! دولت بعدی می آید و به ریش اینها کمی می خندد و راهکارهای دیگری می دهد !!

 

امروز رادیو را باز کرده بودم تا کمی برایمان قطعات تکراری بنوازد ، کم کم وقتی دارد ترانه ی رعنا را می خواند ، حس گیلانی بودن به من دست می دهد و ایضا وقتی 80درصد برنامه های رادیو آوا مربوط به کرمانجی ها می باشد !! و شاید دارند تلقین می کنند که چند رگه بودن و با هویتِ کم رنگ بودن ، راه خوبی برای ترقی در این کشور است و راهی برای مبارزه با قومیت ها و رسیدن به یک یکپارچگی بی هویتی !!!

 

ساعت 14 بود و پیچ را برگرداندم تا ببینم در دنیا چه خبر است !؟!؟ البته منظورم دنیا از زاویه ی دید رادیوی ایران (!) خوشبختانه کابینه ی امروز دستآوردهای زیادی داشت و همه با دست پر بیرون آمده بودند !!


مثلا سخنگوی درستگوی (!) دولت اشاره فرمود که سال آینده اضافه حقوق ها 20درصد خواهد بود !! این مورد خودش چند ستون در روزنامه می تواند حرف کارشناسی بدنبال خود داشته باشد !؟!؟ سقف افزایش را دولت بر چه اساسی اینهمه بالا می برد !؟ و متناسب با کدام منطق دولت می باشد !؟ افزایش بیش از 75درصدی در همه چیز تثبیت شده است و مطمئنا برای سال آینده بصورت سنتی باز افزایش خواهیم داشت !!

 

وزیر صمت هم اشاره داشت که افزایش قیمت خودرو دارد کارشناسی می شود و قیمت هایی که در بیرون می گویند صحیح نیست !! و این نشان می دهد که کارشناس های درونی دولت ، کاربلدتر هستند !! کمبود آرد در نانوائی ها هم دروغی بیش نبوده و کار دشمن بود !! البته نفرمود این افزایش منطقی روی افزایش غیرمنطقی سوار خواهد شد یا بر قیمت قبلی !؟!؟

 

مسئول بانک مرکزی از همه بهترتر فرمود و اشاره داشت که بتدریج بازار ارز دارد به سمت تعادل می رود و اشاره ملیحی بود بر اینکه هر کجا ایستاد (!) آنجا لاجرم نقطه ی تعادل است !! و اشاره کرد که سال آینده باید برای مسکن تدابیر خاصی اندیشیده شود (!) که این امر خیلی مهم است (!!)

 

نماینده ی مهاباد هم طرح یک فوریتی در مورد اخراج اساتید و اعضای هیئت علمی های داشنگاه آزاد داشت و دلش برایشان آب شده بود !! با کوچکتر شدن و بیکار شدن مجموعه های دانشگاهی ، طبیعی ست که اساتید حق التدریسی بیکار می شوند و دولت باید به اینهمه استاد درپیتی و هیئت علمی کشکی (!) فکری بکند ... الحق و الانصاف اگر از آنها امتحان شایستگی گرفته شود شاید 80درصد آنها از دانشجوهایشان کمتر نمره بگیرند !!!!

 

البته خبر پررنگ تر اعتراض مردم مصر و تونس و مراکش به حضور ولیعهد عربستان در کشورشان بود که بنظر می رسد شیرینی آن تلخی زلزله و گرانی و ... را از بین می برد !! روسیه هم در شبه جزیره ی کریمه در حال بار گذاشتن سامانه ی موشکی می باشد که احیانا اگر اوکراین شلوغی کرد بزند توی سرش !! چیزی از آتش سوزی کالیفرنیا نشنیدم ؛ شاید به این دلیل بود که واجب تر بود از زلزله خودمان خبری می داد که خبرش در حد ابراز تاسف رئیس جمهور بود !!!! و اینکه اینها امتحان الهی هستند !! و مرگ خوب است ولی برای همسایه !! البته در فضای مجازی یک کلمه در مورد عملکرد دولت و مردم عام در مورد زلزله در یک سال گذشته درج نشده بود و همه بیشتر دعاگوی علی دائی بودند (!) و شاید در این زلزله ی جدید هم علی دائی سینه چاک بکند ، بهترتر است !!


چند وقت پیش عابر گذر خیابان محله ی ما در یک عملیات نسبتا سریع تصحیح و بازگشائی شد و چند روز پیش یک قسمتی که زمین خالی بود و متعلق به شخصی (!) دورادور ورق کشی شده بود !! امروز که برای خرید نان رفته بودم دیدم مامورین همیشه حاضرو مخلص شهرداری ورق ها را کنده و زمین ریخته اند و موقع برگشتن من ازنانوائی ،  صاحب مِلک آمده بود و مامورین شهرداری هم چند برابر شده بودند و داشتند به همدیگر توضیحات می دادند !! مالک زمین نمی دانست که شهرداری فقط در جاهایی که پول توجیبی اش بموقع و مکفی پرداخت شده باشد ، کور و کر تشریف دارد !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد