یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

دکه هایی که دکان می شوند ...

 

انسان ها در برخی مواقع که دُز توانایی شان بالا می شود ؛ بدلایلی !؟ ؛ که در بهترین حالت می شود آن را گرایش فطری نامید و جنبه ی معنوی را در آن دخالت داد ، دست به کارهای عام المنفعه می زنند !! البته این از بابت اقدام عملی بود وگرنه خیلی از سایرانسان ها و شاید چندین برابر آن انسان هایی که ذکرشان رفت (!) ؛ بدلایلی !؟ ؛  که باز در بهترین حالت می شود آن را حس نوع دوستی نامید و جنبه ی مهربانی را در آن دخالت داد ، اینجا و آنجا دَم از نوعدوستی  و طبیعت دوستی و ... می زنند !!

  

 

NGO ها یا همان تشکل های غیروابسته به دولت که بصورت خودجوش بوجود می آیند و بعد با یک ساختار مدون فعالیت می کنند ، حاصل تضارب آرای اکثریت پرحرف و گام پیش نهادن اقلیت اهل عمل در راستای تحقق کارهای عام المنفعه برای طیفِ نیازمند می باشند ... این مقدمات بوجود آمدن دکه ایست که بیش از 95 درصد فعالیت اش را صرف هدفش می کند ...

 

اوایل انقلاب ، حرکت هایی که بنام جهاد سازندگی یا نهضت سوادآموزی بود برای نسلی که حالا پا به عقل و مسن می باشند ملموس می باشد ، رفتن به روستاها برای کمک به برداشت محصول ؛ کندن کانال برای روستاها ؛ کپه کاری در طبیعت برای احیای مراتع و ... از این قبیل کارها بود .

 

کمی بعد برای ساماندهی و هدف گذاری بهتر و صدها دلیل دیگر ، این حرکت های خودجوش و مردمی از دُم به دولت وصل شدند و بمرور زمان جای دُم با سَر عوض شد !! بطوری که همان نهادهای مردمی تبدیل به سازمان و وزارتخانه و تشکیلاتی از آن دست شدند و یک پله از دکان فراتر رفتند !!

 

دکان از چند نظر با دکه فرق داشت !!

 

در دکان بیشتر از 95 درصد فعالیت ها جذب کننده ی منافع می باشد و منافعی که به بیرون داده می شود ؛ حتی در مقوله عام المنفعه !! ، غالبا بازخورد تبلیغاتی برای دکان دارد

در دکه ها این موضوع فرق می کرد ، شما از صبح تا شب و آنهم بمدت چند شب و چند هفته کاری را در راستای عام المنفعه انجام می دادید و اگر درصد ناچیزی برای مصارف داخلی هزینه می کردید با صد تا انگشت اشاره و معنی دار و غالبا تخریبی مواجه می شدید !!!

 

در دکه ها برنامه های جوری تنظیم می شد تا انرژی های مثبت جمع شده و به سمت فعالیت های عام المنفعه و ضروریات هدایت شود

در دکان ها بواسطه وجود برخی منابع و امکانات و اسم و رسم ثبت شده و در یک کلام " ریای متمرکز !! " انرژی های منفی جمع می شوند تا بطرف فعالیت های غالبا مخرب در زمینه ی کسب نامشروع و تبلیغات منحرف کننده استفاده شوند !!

 .

.

.

 

( تلنگری برای افرادی که از این دکان ها از حالا برای انتخابات و نمایندگی شان مایه می گذارند !! )

 

نظرات 3 + ارسال نظر
نگین سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 11:48

خدا رحمت کنه مادر بزرگم رو !
اگر زنده بود براتون کامنت میگذاشت :

بیلیرم نه دییسن بالا .. بولار هامّسی توچان بازار دی !!

خدا رحمتشان بکند ...
بدبختی بزرگ بشر این است که دانسته درنادانی زندگی می کند!!

GRBL سه‌شنبه 10 آذر 1394 ساعت 16:09

جناب دادو سلام ...
تفسیر پست لطفا !
NJO را خواندیم ولی در قسمت دکه و دکان ماندیم!؟

NJO یعنی یک دکه که 5% به دولت ها وابسته باشد آنهم به ضرورت
وقتی سازمانی می شود تبدیل به دکان می شود برای ارتزاق یک عده و مقاصد خاص و 95% آن وابسته می شود و ...
هلال احمر وصلیب سرخ دو NJO در زمینه امداد به حادثه دیدگان هستند که حالا هردو یک شبکه بزرگ و سازمانی تشریف دارند ! در حد سوپر مارکت !! دکان که چه عرض کنم !؟!؟

... چهارشنبه 11 آذر 1394 ساعت 12:23

NJO ؟؟
یا
NGO

ترکی هر دوتاشون یکیه !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد