یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

گل به خودی !!


امروزه کمابیش جریان کمپین " خودروی صفر نخرید ! " را همه شنیده اند ، حتی صدا و سیما هم با برنامه های خاصی مانند بیست و سی به این حواشی دامن زد  و جایگاه ها و تریبون های عام و خاص هم از این کمپین بی اثر و بی خبر نماندند ...

  
یک نفر توی جالیز یکی نشسته بود و بقول ما داشت هندوانه کش می رفت یکی از همسایگان صاحب جالیز داشت رد می شده که دزد هندوانه را قائم کرده و یک چوب برداشته و روی لبهایش گذاشته و ادای نی زدن در می آورد !! همسایه مرد صاحب جالیز می گوید : " اینجا چکار می کنی ؟ " دزد می گوید : " دارم نی می زنم !! " همسایه می پرسد : " پس صدای نی ات چرا نمی آید ؟ " دزد می گوید : " این صدایش فردا درمی آید !! "

داستان کمپین که عده ای از هواداران اصلاحات در سیستم خودرویی را پشت سر خود دارد ، معلوم نیست درصف اول خود چه کسانی را دارد ، البته این خیلی هم بهتر است !! مردم پشت سر کسی که نمی شناسند کمتر حرف می زنند و منظم تر می روند !! ولی حداقل ششماه بعد همین مردم خودشان سَرخورده و سُرخورده از همدیگر خواهند پرسید : " تو اول صف بودی ؟ " و آن یکی جواب خواهد داد : " نه من پیش تو بودم !! " و همینطور دنبال آن اس ام اس اول خواهند گشت تا چیزی پیدا بکنند و عمراً پیدا نخواهند کرد !!

در تیم ملی کلمبیا بخاطر یک گل به خودی آنهم از نوع سهوی ، مدافع بیچاره به رگبار بسته شد تا درس عبرتی باشد برای کسانی که یک عده هوادار دارند و آن اینکه هوادار عاشق تفکرات یک تیم یا فرد یا حزب نیست بلکه عاشق تحقق آرزوهای خودش است !! فکر کنید یکی در تیمی مانند تیم ملی کلمبیا عمدا و با یک تبانی از نوع پشت پرده ای ، گل به خودشان می زد ، احتمالا نسل کشی راه می افتاد !!!

تحقیقاً داستان این کمپین هم از نوع همان گل به خودی و صدالبته از نوع عمدی آن می باشد و نسلی که دراین میان لگدمال خواهد شد در بثمر رسیدن این گُل نقش داده شده اند !!

شب که برای شام می رفتیم دوستم گفت : " خوب است ، این کمپین دولت را مجبور می کند تا کیفیت خودروها را بالا ببرد ... " گفتم : " یادم می آید که در کلاس های کیفیت و ایزو می خواندیم که کیفیت اتفاقی نیست ... آیا دولت بصورت اتفاقی می خواهد کیفیت را بالا ببرد یا واقعا دانش فنی آن را دارد !؟ " ولی چه می شود کرد ، ملتی که به معجزه اعتقاد دارد لابد به این اتفاق مهم هم ایمان دارد !!
 
نظرات 3 + ارسال نظر
fakoor پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 00:41 http://benjamin-button.blogsky.com/

بله تنبلی ریشه کرده متاسفانه که ریشه همه بدبختیهاس

بهرحال نادانی و ادعای دانستن می تواند سدی باشد در مقابل موفقیت

همطاف یلنیز پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 07:22 http://rahi-2bare.blogsky.com/

سلام سلام
واقعا بازیکن فوتبال رو به رگبار بستند؟ کشتند؟!

سلام
متاسفانه بله ...

ت پنج‌شنبه 26 شهریور 1394 ساعت 17:21

دادو این کمپین نباشه، ملت میتونن ماشین بخرن؟یا اگه بحث کیفیته ما به ازایی به شکل عمومیش هست که جایگزین داشته باشه؟ این کمپین از جنس صورت سرخ کردنه، نبود هم وضع خرید این بود، شایدم یکی میخواد بگه مردم میتونن و نمیخوان

این کمپین " ایلانی سیداحمد الینن توتماخدی !!"

قدرت خرید این مردم را چهل سال است که دولت نتوانسته تخمین بزند !!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد