یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اگر کر نیستی کر باش ...

 

سرپایی برای سلام رفتم پیش یکی از همکاران ، برای یکی داشت از خانه ی خریداری شده به قیمت چند ده میلیاردی یکی از بزرگواران و اخراج ایشان از پست مدیریتی شان که اخیرا در رادیو اعلام شده بود تعریف می کرد و یکی هم که احتمالا فکر می کند می داند میلیارد چقدر است می پرسید :  مگر چه خبر است ، خانه سی میلیاردی !؟!؟

 

 

همچنانچه گُر گرفته داشت تعریف می کرد به من نگاهی کرد و گفتم :" من چندبار به تو بگویم که اخبار گوش نده !؟ سی میلیارد که چیزی نیست ، یک مِلک در بالای شهر فقط زمین خالی اش می شود سی میلیارد و لازم نیست توالت و روشویی اش از طلا باشد !!!" گفت : " راست می گویی من چرا باید اخبار گوش بدهم که این اخبار را بشنوم و ... "


ولی ول کن نبود و چند دقیقه ی بعد دوباره خبری از ویلاسازی بزرگواران در منطقه ی گردنه ی حیران و باز فشارخون بالا ... دوباره گفتم : " عزیز من تو که جنبه نداری و ظرفیتت کم است چرا اخبار گوش می دهی !؟ اگر نمی توانی تلویزیون نبینی (!) پیشنهاد می کنم صدایش را ببندی ؛ آن وقت از تماشای دریا لذت می بری ، ولی وقتی صدایش باز باشد خبر غرق شدن ده نفر را می شنوی و زیبایی و لذت تماشای دریا را از دست می دهی !! "

 

ملت با خودشان مشکل دارند ، یک عده که جد اندر جد پیاز هستند و  یکعده هم که از بلبشو بازاری سیر بودند و خودشان را زده اند جای پیاز (!) در حال تقلا برای رسیدن به نهایت بی نظمی و سوءاستفاده از نابسامانی هستند و آن وقت یک کم ظرفیت دل به اخبار خوش کرده ، نشسته خودش را خسته می کند که پول بیمه فلان شد و طبیعت فلان شد !!

 

قدیم می گفتند کسی که پیشرو در کار مردم است باید ظرفیت بالایی داشته باشد و گوشش کَر باشد ، تا با حرف این و آن از کوره در نرود ... ماشالله با افزایش ظرفیت شکم مال مردم خوارها که دارد ارقام نجومی می سازد و ریاضیات را از چشم انداخته اند و انگار متعلق به دولت خاصی نیست و از هرزگی پیاله است که هرکس می رسد آن را سر می کشد !!


حالا کسی که حساس به مسایل روز است باید دل بزرگی داشته باشد و بقولی کُر باشد تا بتواند خیلی از این خبرهای ثقیل را هضم بکند ، کسی که دلش کوچک است و زود رنج است بهتر است کَر باشد تا نشنود !!

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد