یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

من و سینما ...

 

http://s3.picofile.com/file/8211684918/30.jpg


  

امروز روز ملی سینماست ... ولی  در روز سینما بنظر نمی رسد اوضاع خود سینماها خوب باشد ، حداقل غیر از پایتخت ؛ وضعیت عمومی سینماها مناسب نیست و برخی جاها در حد تاسف آور است !!  چرا را باید متولیان امر بگویند، ولی مگر متولیان امردر کار سینما بوده اند که بتوانند جواب بدهند !!


روز سینما ، اما برای برخی ها خوشآیند باشد ؛ سینمایی ها و آنهائی که فیلم سینمایی بازی می کنند ولی غالبا بیرون از سینما بیشتر درآمد دارند تا خود سالن سینما ؛ مثلا در تلویزیون !! و چه روز خوبی است ، مخصوصاً برای هنرپیشه ها و دست اندرکاران تا بروند جمع بشوند و چند تا عکس دورهمی بگیرند و یک عده هم بیاید و با آنها عکس بگیرند و خوش بحال آنها که خوشنام و مشهور هستند و پر طرفدار !! آنها هم که کس و کار چندانی ندارند ، همینکه اطراف سفره هستند بد نیست !! البته یکبار توی تله کابین دیزین ، اتفاقی یکی از همین هنرپیشه ها کنار من بود و دو نفر هی برای هم چشم و ابرو می آمدند از اینکه او را دیده بودند و من هم عین خیالم نبود ؛ حالا لیلا حاتمی بود یا نیکی کریمی بازهم حرفی بود !!!!

 

چرا سینما نمی روم !؟  به خاطر بی نظمی در سینما ها و بی صاحاب بودن آنها درکنترل نظم و انضباط و مسایلی هرچند ریز که باعث می شود تا کمی صبر بکنم و همان فیلم را در خانه و با خیال راحت ببینم و یا بروم فیلم را بصورت با مجوز و یا بی مجوز از بیرون تهیه کنم و تماشا بکنم !!

 

آخرین باری که سینما رفته بودم سال 77 بود ، فیلم "  لیلا " !! ولی آخرین باری که مرا سینما بردند ، دقیقا یک نوبت بعد از آخرین بار خودم بود و برای فیلم " ملک سلیمان "!! در فیلم ملک سلیمان ؛  مثلا رفته بودیم سینمای جدید شهر که سیستم دالبی داشت و بدلیل بهم خوردن تنظیم صداها و عدم پرداخت پول برای آمدن متخصصان تنظیم صدا ، بطور وحشتناکی صدا دلخراش بود و شاید هم خیلی ها فکر کرده بودند سیستم دالبی یعنی همین !!!  البته این اواخر پیشنهاد فیلم " حضرت محمد (ص) " را هم داشتم که زیر بار نرفتم !! ولی سالهای دورتر زیاد سینما می رفتم و دوست تر هم می داشتم ، مثلا برای تماشای فیلم " پری " ، پنجشنبه شب از تبریز رفتم تهران ، دو نوبت فیلم را دیدم و عصر دوباره برگشتم تبریز !! یا از فیلم هایی که در سینما برایم خیلی خوشآیند بود " دلشدگان " بود که یک نوبت با 6 نفر آن را دیدم و یک نوبت بجز من یک نامزد آن گوشه نشسته بودند که خودشان دلشدگانی بودند برای خودشان !!!

 

ما سینما را دوست داریم بخاطر فیلم های سینمایی !! و حالا بخاطر اینکه تلویزیون جای آن را گرفته است در این روز خاص قول می دهیم از وقتی به خانه رسیدیم ، تلویزیون را روشن نگهداریم تا خود صبح و برویم توی اتاقمان با اینترنتمان خوش باشیم !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
همسفر یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 12:27

یادش بخیر ...
سلام دادویی

سلام
حالا یاد کی بیشتر بخیر !؟!؟

همسفر یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 15:21

هم سینما هم شما ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد