یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سفره افطار


بعضی ها اوقات هست که روزه دار هر چیزی که ببیند را هوس می کند ، مخصوصا دم افطاری اگر گذرش از بازارچه محلی باشد با دست پر از آنجا خارج می شود ، و فکر می کند بعد از افطار کردن همه را خواهد خورد ولی زهی خیال باطل ؛ با همان لیوان آب اول و یا دو قاشق سوپ هول هولکی همه ی اشتهای کاذبش فِرت می شود !!

 

 

منهم قبلا از این تجربیات داشته ام ، و اگر از هوس دم افطاری ام می توانستند کپی برداری کرده و روی کاغذ نشان بدهند شاید یک همچین تصویری می شد که یکی از دوستان برایم فرستاده است


http://s6.picofile.com/file/8195145784/11403393_10153669238800101_6535481925753569077_n.jpg

 

ولی این روزها که شامل حدود چند سالی می شود ، اصلا از این هوس ها ندارم و عشق من یک سفره ی ساده و خالی از این چیزهاست ، برای همین داستان مهمانی رفتن را از بیخ و بُن تعطیل کرده ام ، دیشب از یک مهمانی افطاری برایم غذا فرستاده بودند که برای سحری بخورم ...


خرده نان ها را ریز کرده و توی نایلون ریختم و بعد برنج و کباب بختیاری را هم ایضا و صبح بردم برای گربه ها ، سر صبحی چند گربه ی ملتمس غذا در اتاق کشیک می دهند که هر کدام چند شیرخور دارند !! برای هر کدام در گوشه ای جداگانه از آن ریختم و دیدم گریه ها هم می فهمند غذای خانه ی اشراف چه طعمی دارد !!؟

 

===


می ترسم بروم و یکساعتی بخوابم و مثل دیروز خواب بمانم !!


 

نظرات 3 + ارسال نظر
همطاف یلنیز سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 04:20 http://lezzatekharid.blog.ir/

سلام سلام
.
سفره رو دیدم یاد سفره قدیمی مان افتادم که الان گم شده ( نقش و نگار آن سفره دیس پلو و کباب و ماست و سبزی و ...بید. خالی هم پهن می کردی سفره ی پری بود )
.

سلام

کلا بک گراند بود دیگه ...

همسفر سه‌شنبه 2 تیر 1394 ساعت 13:46

" عشق من یک سفره ی ساده و خالی از این چیزهاست..." !!!
این کجا و اون اون فست فودهای شبانه و شامای مفصل کجا ؟؟؟

خب ... آن فست فودها غالبا بخاطر دورهمی دوستان است در ضمن من همیشه دور از عشقم زندگی می کنم

محمدرضا چهارشنبه 3 تیر 1394 ساعت 15:13

البته این سفره که عکسش را میبینیم ، فقط نقش و نگار است و بسیار ساده شامل نان و پنیر و سبزی وآش و هندوانه .این روزها رستوران های بالای شهر به یمن ماه مبارک و جماعت روزه دار !!! با آن سفره های چند میلیونی جای سوزن انداختن ندارند ، طاعات و عبادات همگی مقبول حق .

بعضی ها از راه های مختلف می خواهند نشان بدهند خیلی پولدار هستند ، کاش مثل اروپایی ها دولت در قبال گرفتن مبلغی عنوان بفروشد ، مثلا واریز 500میلیون به حساب خزانه و دریافت عنوان دوک ، لرد و ... البته عناوین ایرانی - اسلامی را فرهنگستان و حوزه زحمت بکشند تا ملیون و مذهبیون قاتی هم نشوند ، آن وقت لازم نباشد با اسراف بزرگی یکی ثابت شود!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد