یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

قدم شمار ...


چند روز پیش که تنهایی داشتم بالا می رفتم ، گفتم مسیر را قدم شماری بکنم ببینم تغییری نکرده است !! چند سال پیش چندین مسیر از همین کوه را قدم شماری کرده بودم و یادم نمی آید کجا نوشته ام !! تنها عددی که به یادم مانده بود 1385 بود که شاید مربوط به 10 سال پیش می شد و مسیر ترکیبی پیاده با ماشین رو بود !!

 

ابتدای مسیر صعود از پارکینگ که رسیدم و می خواستم اقدام به شمردم قدم هایم بکنم فکری کردم و با تسبیحی که در دستم بود شروع کردم به صلوات گفتن !! تقریبا هر صلوات 4 قدم می شد !! بهرحال وقتی این کار را می خواستم بکنم بجای صرف انرژی برای اعداد بی خاصیت ، صلوات که بمراتب جایگزین بهتری بود !! خودش هم که شب قدر بود و صلوات ها را صدتا صدتا بیاد دوستان و فوامیلی می فرستادم که با آنها دوستی خاصی داشتم !!!! خلاصه اینکه با احتساب چند مورد سلام و علیک سر راهی ، وقتی در انتهای مسیر حساب کردم چیزی حدود 1240 قدم شده بود !!!

امروز بعد از اینکه فوتورافچی مرا قال گذاشت و نیامد ، باز تنها می رفتم ، موقع لباس پوشیدم چشمم به یک دستگاه شمارش افتاد که سالهاست گوشه ی کمدم خاک می خورد !! دلم بحالش سوخت و آن را با خودم بهمراه بردم ... این بار دقیقا از همان مسیر چند روز پیش شمارش را شروع کردم و هر بار با ضربه ای گام هایم را ثبت می کردم ... با توجه به اینکه من همیشه از مسیر ثابتی می روم و تغییر بسیار نامحسوس است وقتی به انتهای مسیر رسیدم و شماره را نگاه کردم عدد 1248 را نشان می داد !! 

دقت رو که دارید !! یعنی تنها با طی یک مسیر پله ای شاید بتوان این یکنواختی حرکت را بدست آورد در حالیکه مسیری که من هر روز می روم حدود 20 - 25 دقیقه و شامل مسیرهای صاف ، شیب تند و شیب ملایم و گذرگاههای سنگی است !!!! کلی به خودم امیدوارتر شدم ...


===


قبل از افطار زنگ خانه بصدا درآمد و طبق معمول یک سینی افطاری برایم آوردند ، خیلی مهم است که همسایه برای آدم ارزش قائل شده و سهمی از شام یا افطاری برایش کنار بگذارد ولی مهم تر این است که همسایه های ما می دانند که من اهل خوردن پیازپخته نیستم و برای اینکه حتما من از آن بخورم غذاهای ارسالی شام بدون پیاز می باشد و این موفقیت چشمگیری است !!!



===


پائین آمدنی فوتورافچی زنگ زد و از قرار معلوم حوصله شان سر رفته بود و از خانه زده بودند بیرون ، پائین کوه منتظرم بودند و باتفاق رفتیم بستنی خوران !! بعد از یک صعود حواس جمع ( بخاطر شمردن !! ) و یک پائین آمدن خیلی سریع ( بخاطر اینکه فوتورافچی منتظر نماند !! ) یک آب طالبی با بستنی خیلی حال فرمود ... جای دوستان کالری گریز خالی !!


نظرات 3 + ارسال نظر
سمیه سه‌شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 00:52


آخه کوکو چطور بدون پیاز درست بشه خوشمزه میشه ؟؟؟

جناب دادو یادم باشه از خواص پیاز براتون بنویسم

یادم باشه منهم کتاب بنویسم در مورد آشپزی بدون پیاز !!!

ت شاید هم ک سه‌شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 09:12

منم با بی پیازش موافق ترم.
جن و بسم الله ک ن، مثال خوبی نیست، شما شدی قصر و من شدم آقای ک. این بار هم موفق ب زیارتت نشدم

بالاخره یک راهی برای جن و بسم الله پیدا می شود ولی قصر و آقای ک ناتمام تمام می شود !!!!

افسانه سه‌شنبه 15 مرداد 1392 ساعت 15:40

با پیاز یا بی پیاز چند روز دیگه فکر کنم خرما بیارن ضیافت تموم شد!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد