یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روز جمعه (2)

 

حوالی ساعت 2 ظهر بود که حرکت ما بطرف جلفا شروع شد ... نوراخانیم سر راهش آنه اش ( مادربانو) را برداشته بود تا باتفاق هم برویم جلفا !! تقریبا تمام مسیر شلوغ بود ، هم جمعه بود و هم اینکه سیل روزه خواران شرعی و غیرشرعی (!) در جاده بودند !!

   

برخی از تجزیه طلب ها و پانترک ها که اخیرا قبله شان را بطرف ترکیه کرده اند و اردوغانیسم را انتخاب کرده اند (!) اگر یک چهارم این روال امروزی زندگی شان را در ترکیه داشته باشند (!) سه چهارم باقیمانده عمرشان را باید در زندان های ترکیه بگذرانند (!) خلاصه اینکه زیر افتابی که اذیت می کرد و طلب می کرد تا سنت شکنی کرده و کولر ماشین را روشن کنیم (!)


جلفا بیش از حد شلوغ بود و بازارها مملو از جمعیت بودند !! یکی دو جا باید می رفتیم و نیازی نبود به همه جا سرک بکشیم ... با اینحال در فروشگاه آخری آنقدر دیر کردیم که محال بودبرای اذان و افطار به تبریز برسیم ...  برای همین برای افطار رفتیم داخل شهر مرند و یک خیابان یک طرفه را تماما خلاف رفتیم تا در نبش خیابان به رستوران حاج نعمت ( تقریبا باکلاس ترین رستوران شهر مرند ! ) رسیدیم ... یعنی اگر آن مسیر را خلاف نمی رفتیم به آنجا برنمی خوردیم ، قبلا هم که نمی شناختیم !!

 

هم غذایش خیلی خوب بود و هم برخوردهایشان عالی بود ... از برخی رستوران های صاحب نام تبریز بهتر بودند !! شاید هم رفتن به جلفا بهانه بود برای رسیدن به افطاری در رستوران حاج نعمت در مرند !!

 

توی ماشین نوراخانیم با آنه اش بازی می کرد ... هر دو که راضی بودند ، البته ما فکر می کردیم که مادربانو اذیت می شوند ولی کاری با دلخوشی های نوه و مادربزرگ نداشتیم !! یک قسمتی از راه توی ماشین داشت با آنه اش قایم باشک بازی می کرد !! یعنی چقدر باید محیط بازی را کوچک بگیری که در قسمت عقب ماشین بشود اجرا کرد !! آنه اش چشم هایش را می بست و می شمرد و نوراخانیم زیر چادر آنه اش مخفی می شد تا او را پیدا بکند !! دنیایی به این کوچکی و اینهمه زیبایی و شادی و صمیمیت را باید در همان حوالی سه سالگی پیدا کرد !! یا نوراخانیم چشم هایش را می بست و تا ده می شمرد و آنه اش دست هایش را روی چشمان خودش می گذاشت که مثلا قایم شده است و نورا زیر صندلی و اطراف رامی گشت و بعد آنه اش را پیدا می کرد !!!

 

تا به خانه برسیم ساعت 11 شب شده بود !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد