یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

اژدهای هفت سر !!

 

این روزها کار در فضای مجازی خیلی سخت شده است و بیشتر از اعصاب آدمها ، گوشی های موبایل خسته تر می شوند .. بطور متوسط اگر در بهار هر روز هزار بارصفحه گوشی تاچ می خورد (!) حالا هر روز حداقل هفت هزار بار تاچ (!؟) می خورد ...

  

هر روز باید فیلترشکن را باز کنیم تا ببینیم در فلان سایت برایمان چه فرستاده اند !؟ و بعد فیلترشکن را ببندیم و ببینیم در این یکی سایت ها چه فرستاده اند ؟! این سایت ها و این چی ها (!؟) اغلب کاری هستند و متعلق به انواعی از مشتری ها ، آنها که سایت های این وری را استفاده نمی کنند و آنها که سایت های آن وری را استفاده نمی کنند !!؟؟ کارپرداز سفارش خود را از طریق واتسآپ می فرستد و اعتقاد دارد سایت های اینوری را نباید استفاده کرد و چون ذلیل یک لقمه نان است (!؟) و نمی تواند نمونه طرح را به رئیس اش بفرستد که اصلا با فیلترشکن کار نمی کند (!) و می خواهد که ما زحمت اش را بکشیم و طرح را به گوشی رئیس بفرستیم !!؟


و این بازی هر روز ادامه دارد و هر کسی بفراخور منطق و حسی که دارد ، قسمتی از فضای مجازی را حلال و حرام می پندارد (!)  و در این گیرو ار ، کسی که کسب و کار و تجارتش با فضای مجازی گره خورده است ، مطمئنا به مشکل برخورده است !!؟؟

 

و این وسط بیشتر از همه دولت ، همان اژدهای هفت سر ،  نفع برده و ملت متضرر می شود !! چرا که افزایش استفاده از گوشی و نیز بالا رفتن استفاده از فیلترشکن ، استفاده چندبرابری از اینترنت را بهمراه دارد و چه بسا یکی از این فحش دهنده گان به دولت (!) همان کسی باشد که بیشترین نفع را از این وضعیت به جیب می زند !؟!؟


با دوستی در آنسوی آبهای بزرگ ارتباط داشتم و وضعیت زمستان سخت و سرمای شدید و ... در کانادا و آمریکا را می پرسیدم و اینکه هنوز یخ نزده باشد !؟ بدون مقدمه بحث را کشید به حجاب و بی لیاقتی دولت ایران و تعریف از زیرساخت های آمریکا و ... !!؟؟ گفتم : " مکالمه بین خودمان را با تریبون سیاسی و  رسمی اشتباه گرفته ای !؟ من تماس گرفتم ببینم حال خودت چگونه است نه اینکه حال آمریکا چگونه است !! کشوری که 7500 پروازش در دو روز کنسل شده است معلوم است که زیرساخت داشته که اینهمه پرواز را کنترل می کرده و اگر بر اثر یک حادثه طبیعی مانند موج سرما ، کشوری ، چند روز ، فلج شده باشد ربطی به سیاست های خارجی و داخلی اش ندارد !! بهرحال کسی منکر آمریکا و بزرگی اجتماع انسانی اش و نیز بالا بودن درجه شهروندی شان نیست !؟ و خلاصه اینکه گفتگوی دوستانه از بحث های بی سر و ته روز بیرون کشیدم !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد