یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و داشتن کمی ... !!

 

انسان موجود عجیبی ست و ما مردمان عجیب تری هستیم !!

 

 

چند وقت پیش بود ، انگار همین دیروز (!!)، خردادماه  بود و در پیام های تی وی  و استوری های کوهنوردان این پیام دیده می شد که بعلت خشکی و بالارفتن دما از افروختن آتش در طبیعت خودداری کرده و مواظب آتش سوزی باشید !! ولی کاری که باید می شد و اتفاقی که باید رخ داد و آتش به جان قسمتی از جنگل های ارسباران افتاد ، آتشی که معلوم نشد از کجا شروع شد ولی حدود 150 - 300 هکتار از جنگل ها را سوزاند !!

 


جالب اینجا بود که از افراطی ترین راست تا چپ ترین چپ (!) و از تجزیه طلب گرفته تا سلطنت طلب (!) از نماینده محلی تا رسانه ی خارج نشین (!) یقه ی محیط زیست را گرفته بود که چرا مواظب ارسباران نیست و ... و ... !؟!؟ و اگر هم کسی می گفت دعا کنیم تا این بلیه رفع شود (!) به ریش اش می خندیدند که از دعا کاری ساخته نیست !!! و فرضیه بمباران جنگل را پیشنهاد می دادند !!

 

===

 

چند وقتی ست که آتش به جنگل های استرالیا افتاده است (!) جنگل هایی که نه تنها در بکر بودن (!) بلکه در تنوع گیاهی و جانوری (!) صد برابر خاص تر تشریف دارد !! خود استرالیا و محیط زیست اش هم که صد برابر از کشور ما پیشرفته تر است !! حدود 8میلیون هکتارش تا حالا سوخته است که می گویند برابر با مساحت کشور گرجستان می شود (!) و ادامه دارد (!!!) نیم میلیارد جانور از هر گونه اش تا حالا از بین رفته است و بحث انقراض برخی گونه ها مطرح است (!)



دلیل هم همانی هست که هست ؛ گرما و خشکی !!! یکی دو روزی هست که در سایت های خارجی وقتی عکس از استرالیا و آتش سوزی اش می گذارند ، کنارش می نویسند برای استرالیا دعا کنیم !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد