یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یادش گرامی ...


در خبر آمد که بازیگر نقش اوشین در سن 94 سالگی درگذشته است !!! تقریبا از ابتدای پخش سریال " سالهای دور از خانه "بود که برادرم که یکسال از من بزرگتر بود رفت خدمت سربازی و همزمان با پایان آن ، سربازی اش تمام شد و دو سال یکی از مشغولیت های حساس آن زمانِ مردم (!) نگاه کردن به آن سریال بود ...

 

یادم نمی رود که شنبه ها ساعت 9 شب که می شد ، شهر سوت و کور می شد و من که در یک چاپخانه کار می کردم ، بدلیل نبود تاکسی ، مسیرم تا خانه را پیاده می رفتم !! و از نشانه های ارادت مردم ایران به این سریال ، بازارچه های تاناکورا بود که بنام شوه راوشین ، ریوزو تاناکورا ، چنین نامی گرفته بود و الحق و الانصاف که بر گردن ملت ما حق عظیمی داشت !!

  

 

جا دارد یکشنبه در تمام مساجد جامع شهرهای ایران بیاد این هنرپیشه ی تاثیرگذار و اشک درآور (!!) مجلس ختمی برگزار شود...

 

نظرات 7 + ارسال نظر
امیر جمعه 9 آذر 1397 ساعت 20:08 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
نمیدونم بازیگر نقش اوشین در دوره ی جوانی رو فرمایش میکنید یا در دوره پیری.البته مهم نیست.خدا همه رفتگان را بیامرزد.
یادمه ما چون در خوزستان زندگی میکردیم براحتی میتوانستیم شبکه های کشورهای عربی رو با آنتن معمولی و گاهی با نصب قابلمه و آبکش فلزی بر بالای آنتن و یا میله آنتن ببینیم.بعضی از کشورهایی عربی این سریال رو تقریبا بدون سانسور پخش میکردن و بعدها بخوبی مشخص شد حضرات خیلی ماهرانه این سریال رو قیچی کردن و سرکار خانم اوشین رو خیلی نجیب نشان داده بودند.بقیه اش رو هم خودتون حدس بزنید...

سلام
البته برخی از همدوره ای های ما که در مرز ایران و عراق کار شنود انجام می دادند نیز اخباری در همین رابطه می دادند !! اصولا ما در مورد چیزی که می دیدیم توضیح دادیم و مطمئنا سریال هایی که ما می بینیم ( خارجکی ها !! ) را اگر به نویسنده اش نشان بدهند (!) شاید فکر بکند اثر دیگریست !!!!

ضمنا خاصیت یک سریال این است که بشود نسبت به فرهنگ های مختلف سکانس هایی به آن افزود و سکانس هایی از آن کم کرد !!

امیر جمعه 9 آذر 1397 ساعت 21:09 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
بله همکاران جنابعالی درست فرمودند.
نکته ی جالبی را اشاره فرمودید.
نمیدونم تا حالا اهواز تشریف آوردین یا نه؟ ولی اگر اون وقتا می آمدید اون آنت هایی رو که گفتم حتما مشاهده می فرمودید.البته اونایی که وضعشون بهتر بود آنتن گردان داشتند.ما که جزو قفرا بودیم پدر می رفت بالای بام و شروع میکرد به چرخاندن آنتن.و با هر چرخش به صورت پرسشی می گفت:ها؟یعنی تصویر چطوره؟خلاصه اینکه بنده رو بردین به اون سالهای بنظرم خوب.

سلام
سالهای دور چیزهایی در خودش داشت که همیشه بیادآوردنش لذت بخش است !! آن سالها ما امکانات خیلی کمی داشتیم ولی آرامش داشتیم ، دلهره نداشتیم ، حرص مال دیگران را نمی خوردیم ، چشم در مال همدیگر نداشتیم !!
حالا خیلی چیزها داریم ولی آرامش قدیم را نداریم و فکر می کنم باید به خیلی از مردم برنامه ریزی برای زندگی یاد می دادند !؟!؟
در اینجا هم مخصوصا در روستاهای مرزی ، چون امواج تلویزیونی شوروی می آمد ، خیلی ها تلویزیون در خانه نمی گذاشتند و یا تلویزیون غالبا در کمد و در قفل بود !!

امیر جمعه 9 آذر 1397 ساعت 21:58 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

بله قبول دارم
اوضاع خیلی نابسامان شده
بنده یکسالی هم در شمال بودم و یادم هست تلویزیون شوروی رو میگرفتیم گاهی

نگین شنبه 10 آذر 1397 ساعت 02:40

سلام بر جناب دادو

روحش شاد ... اینقدر برنج و تربچه خورد تا مٌرد!!!!
چقدر اشک ریختیم با این سریال و من چقدر از بی عرضگی شوهرش (ریوزو) حرص میخوردم!!

عجب خاطراتی زنده شد برام ...

پدرم دوستی داشت بنام آقای عزیز آبادی که نمیدونم چرا نذر کرده بود!! فقط شنبه شب ها ، اونم درست زمان پخش سریال اوشین، به ما سر بزنه!!

وقتی ایشون میومد، من و مادرم و برادر کوچیکم میرفتیم تو آشپزخونه مینشستیم و منتظر رفتن ایشون میموندیم!!
و چون صحبتهای ایشون با پدرم طولانی میشد، تقریباً همیشه سریال رو از دست میدادیم ...

یه بار برادرم که نوجوان بود، شاکی شد و گفت: مامان من میرم بهش میگم مگه خودت خونه زندگی نداری؟ خوب بشین تو خونه ات اوشین نگاه کن!!!

هنوز اسم اوشین برای من مترادف است با آقای عزیز آبادی!!!

سلام
فکر کنم اسم اوشین همیشه با تربچه همراه باشد !! نقش اوشین و سریالش در زمان دفاع مقدس خیلی برجسته بود (!) نمی دانم چرا هر سال از او تقدیر نمی شود !؟!؟
عجب مردم آزاری بودی این عزیزآبادی !؟!؟!! یادمه وقتی خانه ی یکی از فامیل خیلی دور رفتیم بچه هایش ( دخترهایش ) می رفتند توی آشپزخانه می نشستند و من بعدها دیگه خانه شان نمی رفتم و یکبار که دلیل اش را پرسیدند گفتم که وقتی یکی از آمدن ما معذب شده و می رود آشپزخانه می نشیند ، ما هم نمی رویم که ناراحت نشوند !!
دورانی داشتیم هاااااا ، مردم همیشه وقتی به گذشته نگاه می کنند فقط قیمت روغن و برنج را می بینند و خیلی از رسم و رسومات غلط که حالا نیستند را فراموش کرده اند !!

نگین شنبه 10 آذر 1397 ساعت 02:44

کامنتهای آقای امیر منو یاد سالهای 63 تا 65 انداخت که به واسطه شغل همسرم ماهشهر زندگی میکردیم ...

با کمک آنتن چرخان و بوستر میتونستیم تمام کشورهای عربی رو بگیریم .. و ماه رمضان ها چه برنامه های شادی داشتن شبکه های عربی (برخلاف کشور خودمون!)

یادمه دوشنبه شب ها شبکه بحرین فیلم هندی نشون میداد
و دو تا از همکاران همسرم که با هم رفت و آمد خانوادگی داشتیم هر هفته دوشنبه شب میومدن خونه ما، چون ما تلویزیون رنگی داشتیم و تماشای فیلم هندی با اون رقص و آوازهای معروف، از تلویزیون رنگی یک لطف دیگه ای داشت!

آخی یادش بخیر ...
زمان چه بیرحمانه زود میگذره ...

تلویزیون ما گهگاه شبکه ی رادیویی باکو را می گرفت و موسیقی پخش می کرد و ما می گفتیم که چون شیروانی داریم (!!) بخاطر آن این امواج را می گیریم !!؟؟
ولی مردم با همین برنامه ها و تماشاهای دزدکی چه عالمی داشتند !!

همطاف یلنیز شنبه 10 آذر 1397 ساعت 06:47 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
گویا بازیگر نقش اوشین نبودند ایشان یکی از بازیگران سریال اوشین بودند!
خوو اوشین ها
آیاکو کوبایاشی - یوکو تاناکا و نوبوکو اوتاوا بودند.
اوشین سالمند! قبلا فوت کرده بود بر اثر سرطان کبد.
دو بازیگر دیگر سالهای میانسالی را می گذرانند همچنان زنده.
...

سلام
ما خبری شنیدیم و یاد خاطراتی کردیم !! نمی خواهیم برویم سر خاک که بدانیم کدام اوشین در چند سالگی کدام بازیگر بوده و چه شد و چه شد ! کامنت شما خیلی کارشناسی شد و کلا اوشین از یادمان رفت

همطاف یلنیز یکشنبه 11 آذر 1397 ساعت 08:53 http://fazeinali.blogfa.com/

.
.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد