یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تکنولوژی ، عصا یا نردبان !؟

عصر باید به یک مجلس ختم می رفتم برای همین زود به خانه آمدم ... دو ساعتی پای نت بودم و اصلا کاری نکردم ( البته که تخته بازی کردن کار محسوب نمی شود !! ) بعد رفتم آن یکی خانه و شام و ناهار را یکی کرده و ساعت 6 خوردم 


کمی توی پذیرایی و اتاقها دور خودم چرخیدم و وقتی حوصله ام کاملا سر رفت از خانه زدم بیرون ... سر کوچه مادرم را دیدم که با زن همسایه به طرف خانه می آمد !! به همسایه می گوید : " همیشه یکی از ما دو تا خانه هستیم من که بیایم این می رود !! "

یک پیاده روی طولانی کردم و تازه صله رحم زده بود به سرم و خواستم با یکی تماس گرفته بروم ببینمش که دیدم همراهم همراهم نیست !! یادم آمد که در آپارتمان جا گذاشته ام برای همین سلانه سلانه دوباره بطرف خانه برگشتم ... موبایل را که برداشتم دوباره آمدم این خانه ، مگر وقت می گذرد ، کار بخواهم دارم ، آنهم از نوع ضروری ، مثلا چند نایلون بزرگ خرت و پرت از اینجا برده ام آپارتمان و باید آنها را سر و سامان بدهم !! ولی فعلا حال اش را ندارم ...

وقتی داشتم کلید را می چرخاندم همسایه بغلی صدایم زد ... منهم رفتم ببینم چه می گوید ... یک کاغذ داد دستم و گفت : " این چیه از لای در انداخته اند تو !!؟ " نگاه کرده و گفتم : " برای نوشتن کنتور آب آمده بودند خانه نبودید کاغذ انداخته اند که کنتور را خوانده به این شماره زنگ بزنید " در حالیکه این حرفها را می زدم متوجه هم بودم که همه ی کارها را باید خودم بکنم ، چون این همسایه ما یک خانم بالای 80 سال است !!! چند تا دعا ضمیمه ی پرونده ام کرد و پیچ گوشتی را داد دستم ... از آنطرف دختر آن یکی همسایه سر رسید ، کلی هم برای جوانی و خوشبختی او دعا کرد ، راست اش را بخواهید با اینهمه دعا که برای او کرد او باید کنتور را می خواند !!! 

در چدنی کنتور را برداشتم و معلوم است که هیچ چیزی معلوم نبود !! دختر همسایه گفت :" بروم چراغ قوه بیاورم ، اینجوری دیده نمی شود !! " زن همسایه ی پا به گورمان گفت : " شاید موبایلش چراغ داشته باشد !! " 

« بعضی ها وقتی دو تا جوان می خواهند بهم چراغ بدهند چوب لای چرخشان می گذارند !!!! »

موبایلم را درآوردم ، موبایل من 20 تومنی نیست که چراغ قوه داشته باشد ولی یک دوربین دارد خداپیکسل !! از همان بالای در موبایل را گرفتم ، یک انگشت حواله ی ال سی دی اش کردم تا فوکوس بکند بعد عکس گرفتم !! با اطمینان خاطر در را گذاشتم ، عکس را باز کردم ، زوم کردم و شماره را روی برگه نوشتم !!!!

شاخ می گویم ها ... خودتان هم از خواندن این مطلب تعجب کردید نگوئید نع ... !!! کمی هم به موضوع شاخ و برگ می دادم از شاخداری سرشان عین درخت چنار می شد !! گفتم : " این هم عصای دست من است دیگر !! "


نظرات 8 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 14 آذر 1391 ساعت 23:09

سلام وبلاگ جدید مبااااااااااااااااااااارک

عجب همسایه های خوبی دارید

عرق نعنا چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 07:23 http://fazeinali.blogfa.com/

زن یا موبایل.. مساله این است!!
.
یه چی شبیه تعاریف شما از موبایلتان! اینجاست.
http://1aghed.blogfa.com/post-288.aspx
.

همطاف چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 09:48

یه احساس عجیب دیگه می خوام
همونی رو که قلبم میگه می خوام
یه صبح دیگه و یه حال تازه
یه رویایی که آرامش بسازه

تک برگ چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 10:29

افتح بابه

سمیه چهارشنبه 15 آذر 1391 ساعت 17:34

سلام

ما بچه های این وب باید دسته جمعی بریم پیش این خانم همسایه بگیم :
بابا همه چی از همین چراغ دادن شروع میشه ،چرا نذاشتین دو تا جوون بهم برسن ما هم ی شام تو شاهگلی بخوریم ( مدیونید فکر کنید منظورم شام خوردن بود )

نگار جمعه 17 آذر 1391 ساعت 21:12 http://heavenward.persianblog.ir

سلام جناب دادو
عجب نوشته جذابی بود. این دختر خانم همسایه پس این همه مدت کجا بودن؟!

یکی از ایرادهای سایه همین است دیگر ... نزدیک بودن ولی در ندید قرار گرفتن !!

khatere hastam یکشنبه 31 فروردین 1393 ساعت 17:42

« بعضی ها وقتی دو تا جوان می خواهند بهم چراغ بدهند چوب لای چرخشان می گذارند !!!! »

اینم از اون جملات نابتون بود جناب دادو بسیار خوشمان آمد (دست، سوت،جیغ، کف و هورا)

واحه چهارشنبه 22 مرداد 1393 ساعت 09:11

نه دیگه..دوره زمونه عوض شده و بزرگترها حکم قرقره دارند و هی به جوانها نخ میدن..بعد جوانها نخ را گرفته و به کلاف تبدیل کرده و بازی "سه کلافه را" شروع میکنن.اولی میگه: بیا بگیرش..دومی: چی را بگیرم؟..سه کلافه را..چکارش کنم؟ بده به رفیقپس زود قضاوت نکنید..قصد پیرزن خیر بوده.

راستیـــیَتش این که اصل نوشته یادم رفته بودم و رفتم دوباره خواندم !!
در کشور ما همه چیز خیره !! می خواهی ازدواج بکنی شونصد نفر جمع می شوند و از معایبش می گویند ، بخواهی قید ازدواج را بزنی همان شونصد نفر جمع می شوند و محاسنش را می گویند !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد