یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

شانس زندگی ...


نوراخانیم با اصرار زیاد و چندماهه ( !؟) بالاخره مادرش را مجاب به خریدن دو فقره جوجه کرده بود ، یکی از آنها جوجه رنگی بود و دیگری جوجه معمولی ...

 

من طبق معمول مخالف بودم ولی روال جامعه ما جور دیگری و جای دیگری ، جورچین می شود !؟ متاسفانه زندگی شهری و صنعتی به مردم تحمیل می کند که دوست داشتن حیوانات یعنی گرفتار ساختن آنها و محبت کردن به آنها (!؟) خیلی از آدمهایی که گهکاه از آزادی حرف می زنند ، حیوانی در خانه دارند !؟ اگر شما غذای شاه را به حیوان بدهید جای آزادی سلب شده را پر نمی کند و امنیتی که شما تصور می کنید جایگزین مناسبی برای آزادی نیست !؟ مردم خودشان باید برای داشتن امنیت مقداری از آزادی شان را هزینه بکنند و حیوانات نمی توانند این معامله را بکنند !؟

 

جوجه های رنگی ، عموما چند روز بیشتر نمی مانند !؟ حالا چرا سعی بالادستی برای مقابله با رنگ کردن جوجه ها نمی شود ، جای سوال هست !؟ مثل دخانیات هم نیست که سود میلیاردی اش (!؟) حتی قتل  و جنگ را توجیه نماید !؟

 

آمدن جوجه ها همزمان با بستری شدن مادر بود و دلیلی برای دور بودن از دسترس نوراخانیم و کمی بیشتر زنده ماندن !! هر روز سری به خانه زده و آب و دانه شان را می گذاشتیم ... تا اینکه جوجه رنگ شده تلف شد !! نوراخانیم هم با شنیدن بیمار شدن و بستری شدنش در بیرامستان ( همان بیمارستان !؟)  کمی ناراحت شده بود ... می گفت :« اگر برود بیرامستان ، دکتر با چاقو او را می برد !» ولی جوجه دیگر دل و دماغ بالایی دارد و چند سانتی قد کشیده است ...

 

دیروز عصر صرفا به خاطر جوجه ، از خانه مادرم به خانه آمدم تا ببینم کم و کسری ندارد !؟ پیامبر فرموده :«  انسان در قبال حیوانی که مسئولیتش را بعهده گرفته مسئول است !؟ » و مطمئنا انسان ها در ساده ترین تعریف زندگی شان ، مشمول این فرمایش هستند ، حالا چرا کسانی با ادعای دینمداری (!؟) زیر بار مسئولیتی چنین سنگین می روند ، مشکوک می زند !! خلاصه اینکه جوجه از قفسه پلاستیکی بیرون پریده بود و بالکن را مال خود کرده بود !! امروز دور و بر ساک ورزشی ام می پلکید ، نوراخانیم به جوجه سفارش می کرد :« مواظب باش روی ساک بابا ، پی پی نکنی !!؟»

 

کمی بازارگرمی برای تحریک مردم و بچه ها به خرید جوجه ، عامل رنگ کردن جوجه هاست و همین عامل ، شانس زنده ماندنشان را کم می کند ... هر موفقیتی که شانس دیگران را کم بکند ، منجر به خوشبختی نمی شود !!؟

 

پ ن: اتوبوس نوشت !!

 

نظرات 4 + ارسال نظر
امیر پنج‌شنبه 5 مرداد 1402 ساعت 13:57 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
وجود گربه یا جوجه و از قبیل برای بچه ها بسیار خوب است.ولی مراقب ابتلا به آبله مرغی باشید.

سلام
چه چیزش خوب است !؟

امیر پنج‌شنبه 5 مرداد 1402 ساعت 17:58 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

وجود حیواناتی مثل گربه یا جوجه و ... باعث میشه کودک با طبیعت اخت بشه و محبت کردن بچه ها به این قبیل جانوران باعث میشه اون کودک خشن با نیاد.من خودم به عینه دیدم این رو.ولی خوب سلیقه ها مختلف هستند.

چند وقت پیش دوستی تعریف می کرد برای دخترش عروسک گرفته دو و نیم میلیون !! قیمت یک جوجه رنگی سی هزار تومان است !! ولی این جوجه یا آن گربه و سگ ، جان دارد ، داستانش فرق دارد ، راههای تربیتی زیادی وجود دارد البته اگر والدین وقت کافی برای بچه کنار بگذارند نه تنها بچه خشن و بد تربیت بار نمی آید بلکه احترام یاد می گیرد و کسی که می فهمد احترام یعنی چه !؟ حقوق حیوانات را هم مثل حقوق انسان ها رعایت می کند ...

امیر جمعه 6 مرداد 1402 ساعت 11:50 http://dashtemoshavvash.blogsky.com

سلام
بله متاسفانه این روزها اسباب بازی ها خیلی گران شده اند.
من یادم هست که ما اکثرا توی کوچه بازی می کردیم و خرج چندانی هم نداشت ولی الان وسایلی مثل ایکس باکس اومده که خیلی خرج دارد..
من خودم سالها گربه داشتم و گاهی هم جوجه و کبوتر که همین ها باعث شد رشته تحصیلیم رو در مورد جانوران انتخاب کنم و هنوز هم عاشق گربه هستم ولی اهل خانه اجازه نمی دهند.

سلام
نکهداشتن حیوان زنده حرمتش بالاست و بشرط همزیستی محوز دارد ، نگهداشتن حیوان زنده در هرحال طبیعتش را محدود می کند...
البته هر کس دلیلی برای رفتارش دارد

سلام شنبه 7 مرداد 1402 ساعت 07:39

حالا خوبه شما جوجه گرفتید
داماد من برای نوه ام رفت یک خرگوش گرفت
اوه اوه چه بوی گندی می داد
بعد رفت دو تا اردک گرفت
بزرگ که شدند
در یک آپارتمان پنجاه متری که نمی شد نگه شان داشت
آنرا به یک باغدار بخشیدند

سلام
بچه حق دارد اصرار کند ولی والدین باید راهی برای فرار از این تجارت کثیف پیدا بکنند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد