یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روز تکریم سالمندان ...

 

چند روز پیش داشتم سوار مترو می شدم که مسئول کنترل بلیط ها به خانم مسنی که همراه چند نفر خانم دیگر داشتند از گیت رد می شد، اشاره کرد که از این طرف گیت و بدون زدن بلیط رد بشود !! او هم تعجب کرد و از این طرف آمد ، یک مکالمه ای هم بین آنها شد و خندان رفتند روی صندلی ها نشستند ...

  

 

برگشتنی به خانه هم از مترو استفاده کردم ، این روزها مطالعات مترویی خودم را دارم افزایش می دهم و بررسی می کنم ببینم چرا مردم در مترو آدم دیگری می شوند و در اتوبوس این گونه نیستند !؟!؟ شاید بدلیل اینکه از زیر زمین رد می شود ، در دلشان یک نیمچه هراس نهفته ای بیدار می شود !!! خلاصه اینکه داشتیم از گیت رد می شدیم که مسئول کنترل بلیط به مرد مسنی که کنار دست من بود اشاره کرد که کارت نزند و از بغل گیت رد بشود !! شلوغ بود و پیرمرد توقف نکرد تا ببیند چرا این لطف در حق اش شده است !!؟ رو به من کرد و گفت : " جریان چیه !؟ " گفتم : " اینها از مزایای خوشگلیه !! " گفت : " این روزها آدم وقتی بلیط می زند تا رد بشود ، منتظر است تا یکی از اینها بیاید و بگوید نزده ای و آدم مجبور بشود دوباره بزند !! این رفتار برای همین مشکوک بود !!! " بنده خدا کمی تا قسمتی حق داشت (!) متاسفانه در کشور ما کسانی که دائما در برخورد با ارباب رجوع هستند از طبقه ی شغلی و اجتماعی پائین هستند و غالبا از نظر روابط عمومی ، خیلی فقیر تشریف دارند !!

 

دیروز دوباره داشتم سوار مترو می شدم که مسئول به من گفت : " نمی خواهد بلیط بزنید ، از بغل دستگاه رد بشوید !! " گفتم : " مالِ مفت به من نمی سازد (!) می روم و مترو چپ می کند !!؟ " خندید و گفت : " هفته ی تکریم بازنشستگان است !! برای همین سالمندان را مجانی رد می کنیم !! " گفتم : " اگر هفته ی تکریم بازنشستگان باشد ، شامل من می شود ولی اگر هفته ی تکریم سالمندان باشد ، شامل من نمی شود !!! من بازنشسته ی غیرسالمند هستم !! " و بعد داستانی یادم افتاد:

 

 در یکی از شهرهای اطراف تبریز ، فردی بوده بنام پاشا ... آدم خوبی بوده و البته دست اش به دهانش می رسیده !! و هر از گاهی در مواردی که معامله می آمد و سر چند پارسه ( خاک توی گور فرهنگستانی ها!)  گره می خورد (!) مبلغ را از جیب اش پرداخت کرده و می گفت : " جهنم ، این چند پارسه هم ضرر پاشا !!! "

 

ربط داستان به واقعه مترو اینکه ، رد شدن من بدون بلیط هم ضرری از جیب پاشا بود !!

 

* اول اکتبر روز جهانی تکریم سالمندان

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نگین پنج‌شنبه 18 مهر 1398 ساعت 12:21

سلام ...

عجبا !
اینهمه راه برای تکریم بازنشستگان هست اونوقت متروی رایگان رو در نظر گرفتن؟!!

خسته نباشن واقعا ..
بقول مهران خان مدیری: خیلی فشار روشونه!!


روحش شاد مرحوم کیومرث صابری، یه کاریکاتور در هفته نامه گل آقا دیدم یه سالن بود که دو طرفش دو تا اتاق قرار داشت ، سردر یکی از اتاقها تابلو زده بود تکریم ارباب رجوع(که کارمندان جلوی ارباب رجوع تا کمر خم شده و دست به سینه احترام میذاشتن) .. و سردر اتاق روبرویی زده بود: تفهیم ارباب رجوع! (که از شرح تصویرش عاجزم)!!!

سلام
البته کاچی به از هیچی !!
روح مرحوم گل آقا هم شاد ... روزگاری داشتیم با خریدن و خواندنش ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد