یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

بلبشوی ژورنالیستی !!

 

اخیرا از سر بیکاری یک عده علم کردند که دارند جنگل های ارسباران را قطع  کرده و البته قلع و قمع کرده و می فروشند !! کسانی که این اخبار را پخش می کردند ظاهرا از طبقه ی همه چیز دان ها بودند(!) و البته پر واضح بود که منتسب به این طبقه بودند تا از خودشان !!

 

 

 

و کم کم در فضای مجازی هر از گاهی یکی فیلم می گرفت از ماشین حمل چوب !! و اتفاقا یکی هم از سینه ی ماشین اش فیلم گرفته بود و ایضا از یک کامیون حمل چوب و در حالیکه بیشتر سعی داشت تا آرم ماشین اش دیده شود (!!) خودخبرنگاری هم می کرد که حداقل 50 تا کامیون حمل چوب را در طول مسیرش دیده است !! و خلاصه اینکه این موضوع به استانداری هم کشید و مسئولان اعلام کردند که مورد غیرمجازی گزارش نشده است و اگر موردی مشاهده بشود جلوگیری می کنند !!و  البته نگفتند و اگر می گفتند خیلی بهترتر بود که در کشور مجوز فعالیت های معدنی و استفاده از منابع طبیعی و شکار و غیره را دستگاههای ذیربط می دهند نه ژورنالیست ها و جریان های مغرض !!؟؟


یک عده معلوم الحال هم نشسته اند تا یک سوژه ی خامی پیدا شود تا در فضای مجازی به وسعت قلم و حدسیاتشان بنویسند و مثلا فریاد بشوند !!!

 

راحتترین کار در این مورد این بود که مثلا یکی از همین دلسوزان طبیعت که اتفاقا کارت برای بررسی موضوعات مختلف را دارند (!!) که در جاهای دیگری می شود از آنها بعنوان عوامل فرسایش طبیعت نام برد و مثال زد (!!) جلوی یکی از همین ماشین ها بگیرد و دوستانه بخواهد تا ببیند بارنامه اش از کجا صادر شده است و اگر حوصله داشت برود ببیند فردی که آن را بارنامه کرده مجوز برداشت از منابع جنگلی داشته یا نه !؟ شاید یکنفر چند ده هکتار باغش را تعویض درخت کرده باشد !! در باغداری صنعتی چنین چیزهایی اصلا دور از ذهن و انتظار نیست !! برداشت از منابع طبیعی هم طبق مجوز و برنامه ، کار اشتباهی نیست !! و یک خبرنگار باید با اطلاع کامل از موضوع نسبت به انعکاس خبر اقدام نماید !!


البته بی نظمی در همه جا مشهود است و نیاز به اشاره ی زیاد ندارد (!) خبرنگار اقدام به گرفتن عکس از ماموران مدیریت پارک ها و فضای سبز شهرداری می کند و ادعا دارد حذف درختان یک منطقه کار اشتباهی می باشد (!!) این اقدام مداخله جویانه در کار یک مرجع همان کار (!) نشان از یک آنارشیست بازی نهادینه شده و جهت دار دارد!؟!؟ مدیریت پارک ها و فضای سبز یک نهاد عالی در شهرداری می باشد و هر گونه شکایت باید توسط آنها بررسی بشود (!) اینکه یک نفر بدون اطلاع از وظایف یک نهاد در این حد و اندازه می خواهد به آنها شاخ و شانه نشان بدهد و از امتیاز خبرنگاری استفاده می جوید ، قابل تامل است !؟!؟ درخت کاری ، تغییر کاربری محوطه های شهری ، انسداد و بازگشائی خیابان و بولوارها از کارهای ست که مستقیما به این سازمان مربوط می باشد و اینکه قطع و یا جابجائی مصلحتی درخت و درختانی این حق را به یک خبرنگار بدهد که بدون اطلاع کافی ، اقدام به ایجاد فضای مسموم و درگیرانه بکند بایستی برخوردی محکمی از سوی نهادهای عالی تصمیم گیری بهمراه داشته باشد !!

 

اینکه در دوران بی نظمی کنونی ، هر کسی طرفدار زیاد داشته باشد و آشنا داشته باشد می تواند خرش را در هر مسیری که دوست دارد پیش ببرد ، حرفی نیست !! ولی این امر دلیل بر درست بودن این رفتارها نیست !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد