یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

میلاد امام حسین (ع) مبارک

 


http://s8.picofile.com/file/8356920034/15896.png

 

  

 

امروز سوم شعبان ،سالروز میلاد امام حسین (ع) را روز پاسدار نام گذاشتند ... و کم نبودند پاسدارانی که واقعا در این راه ماندند و رفتند !

 

دیروز در خبر شنیدم که آمریکا برای چندمین تلاش در طول این سالها ، نام سپاه پاسداران را در رده نیروهای تروریستی قرار داد!! گاهی اوقات برخی نام ها ، بدور از فعالیت هایی که در زیر آن نام انجام می پذیرد ، خود دژ مستحکمی ست که خالی و بدون سکنه بودن آن هم آزار دهنده است !!! و برای رسوخ به قلب فعالیت ها باید این دژ مستحکم را شکست !! شاید کشورهایی مانند عربستان حاضر باشند صرفا برای تغییر نام این نیروی نظامی (!!) و حتی تغییر روزی که بنام این نیروی نظامی (!!) ثبت شده است ، میلیاردها دلار به نفع هردولتِ مستعدی که روی کار باشد و یا هر گروه فکریِ التقاطی که مستعدتر باشد ، هزینه بکند !!

 

چند روز پیش در یک برنامه ی شبه مستند در مورد تخت جمشید توضیح می دادند و نحوه ی کشف و بیرون آوردن برخی جاها و اشیائی که پیدا شده بود و حالا در همه ی موزه های دنیا سهمی از غنائم تخت جمشید موجود است !! البته جریان مستند به زمان 1312 - 1314 مربوط بود و زمانی که از آمریکا برای بررسی آمده بودند و ... با دیدن آن صحنه ها و فیلم ها که آرشیو آنها موجود است ، آدم تاسف می خورد به حیف و میلی که شده بود و اینهمه خروج و فروش و ... ولی واقعیت این است که چیزی که پشت این اتفاقات بود ، جهل و نادانی مردمان و متولیان آن زمان ها بود !! وقتی انسان از چیزی سر در نیاورد با آن به راحتی برخورد می کند و اگر فهم غلطی داشته باشد سعی می کند با آن به سختی برخورد بکند !!


هیچ فرقی بین جهالت و نادانی (!) مسئولین و شاهزاده های قاجار و پهلوی در فروش وخارج کردن اشیای تخت جمشید با امثال کسانی که بخاطر درک غلط از موضوع ، در اوائل انقلاب رفته بودند و ستون های آنجا را به گلوله بسته بودند (!) دیده نمی شود ... یکی راحت عمل کرده بود و به غارت داده بود و یکی راه سخت را انتخاب کرده بود و در صدد تخریب بود !!

 

نظرات 2 + ارسال نظر
monky سه‌شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 15:31

چه عجب حرف حق زدی

لابد به مذاقتان خوش آمده است ...
مطالب دیگر هم اگر خوشآیند نیست بگوئید تا حد امکان روتوش کنیم !!

الهام سه‌شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 20:43 http://marzhayemoshtarak.blogfa.com

بر شما هم مبارک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد