یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

از جیب دیگران ...

 

این روزها زندگی از جیب دیگران مد شده است !!  البته این دیگران گاهی از خودمان هستند و گاهی فکر می کنیم از خودمان هستند و وقتی درست نگاه بکنیم می بینیم به اختیار خود سنگ آسیاب دیگران را می گردانیم تا گندممان به نفع آنها آرد شود ...

  

هیچ بیگاری در تاریخ ثبت نشده است که با میل و اراده ی کسی صورت گرفته باشد ، حتی افرادی که بهره ی هوشی پائین و شناخت کمتری به نوع کارکرد دارند در مقایسه با دیگرانی که در سطوح متوسط منطقی بسر می برند ادعای بیشتری برای دریافت کارمزد دارند ، لازم نیست جای دوری بروید ، دور و برتان را نگاه بکنید ، اگر چند کارگر زیردست دارید آنها رادر ترازوی کارکرد و ادعا بسنجید ... کسانی که با آنها ارتباط کاری و عاطفی دارید در همین ترازو بسنجید ... می بینید آنها که شناخت خوبی نسبت به روابط عاطفی و کاری دارند نگاه ارزشی تری دارند و شکایت هایشان معقول و منطقی تر است ولی آنها که درک پائین تری دارند شاکی از نوع پرمدعایی تشریف دارند !!

 

بیگاری همیشه با شکایت مستقیم فرد روبرو می شود ولی با کمی زیرکی و حقه مداری می شود از کسی بیگاری کشید و کاری کرد که شکایت ها به اطراف منحرف بشود ، و یا کمی بیشتر وقت گذاشت و از این شکایت ها هم استفاده بهینه کرده بطرف فرد یا اندیشه ی خاصی متوجه کرد !!

 

این روزها از جیب دیگران زندگی کردن مد شده است !! ظاهرا زیاد هم بد نیست و ضرر مستقیمی ندارد !! صبح علی الطلوع ، قبل ا ز آلارم ساعت برای بیدار شدن ، پیام صبح بخیر از تلگرام می آید ... یک تصویر زیبا و یک نوشته ی زیباتر !! ... چقدر هم خوشآیند است ، کمی که می گذرد سیلی از اشعار و نام ها و یادها سرازیر می شود ، یک عالمه آدم و یک عالمه وقت و یک عالمه نوشته و تصویر ... مطلبی که می رسد به دیگری فوروارد می شود ، و از طریق آن دیگری به یکی دیگر و اینگونه است که گردونه شروع به حرکت می کند !! برای خودش کلی هم توجیه دارد ، حقایق در دریای مجازی پخش می شوند و آسان در دسترس قرار می گیرند ، نه درختی برای چاپ کتابی قطع می شود و نه فرصت ها هدر می روند ، همه چیز در دسترس هستند !!

 

برای کسی مطلبی می فرستی ، زود به موبایلش مراجعه می کند تا ببیند مطلب مناسب چی دارد تا در جواب بفرستد ، این بار شعری از فلانی ؛ فردا متنی از فلانی ...چند روز دیگر سواد خلاصه می شود به همین مطالبی که توی این نرم افزارها و دنیای مجازی پخش هستند ؛ حقایقی که معلوم نیست چه کسی آنها را پرورش می دهد و با چه اسم هایی می فروشد !! کتاب هایی که معلوم است چه کسانی آنها را می نویسند تا در دسترس عموم بصورت رایگان قرار بگیرد !! فرصت هایی که می سوزند تا مبادا فرصت هایی هدر بروند ...

 

زندگی از جیب دیگران خوب است ، خیلی زود آدمها را به اکثریت می رساند !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد