یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

تلخ و شیرین ...


حقیقت تلخ و شیرین این روزهای ما ، بحث در مورد پرداخت ، عدم پرداخت ، نحوه ی پرداخت و چرایی های دیگر در پیرامون یارانه های نقدی است ، در هر کجایی که باشی ، اتوبوس یا تاکسی ، مهمانی یا اداره ، بقالی یا قهوه خانه همه از یارانه حرف می زنند ...

 

 

حالا یکی طرف جیب دولت است و یکی طرف جیب ملت !! فقط همه در یک چیز مشترک هستند و آن حق به جانب بودن خودشان !! یک عده ای هم از این آشفته بازار سوءاستفاده کرده و بازار هرهری مذهبی را پر رونق دیده و دارد از این زاویه و با نگاهی طنزآلود پای مقدسات را هم وسط می کشد تا از این آب گل آلود حتی اگر شده یک قدمی به نفع خودش بردارد ، از چند روز پیش انواعی از اس ام اس ها با جایگرین کردن یارانه در برخی احادیث و روایات پای این شوخی ناجور را به گوشی های مردم کشیده است و مردم بی خیال از این کم رنگ سازی عقیدتی با شوخی و خنده ، آستین بالا زده و در محافل آنها را برای هم می خوانند و از طریق اس ام اس برای همدیگر فوروارد می کنند ...


پول مفت چیزی نیست الا یک دردسر بسیار بزرگ ، پولی که با زحمت بدست آمده باشد خیلی کم پیش می آید که در راههای غلط صرف بشود ، یک دلیل آن این است که پولی که از راه زحمت بدست می آید همیشه مقدارش آنقدر زیاد نمی شود که صرف ریخت و پاش گردد ، برای بدست آوردن پول زیاد از این راه جان آدمی بالا می آید !! ولی پول مفت می تواند آنقدر زیاد باشد که ارزش شمردن نداشته باشد ، زحمتی هم که پایش کشیده می شود زیاد نیست و با جایگزینی بدست می آید ، یعنی کافیست یک فکر و دیدگاه در مغز آدمی جایگزین یک فکر و دیدگاه بشود و آن وقت کاری که زمانی نشدنی بود بیکباره شدنی می شود !! ابزارهای کار و درآمد خلاف بصورت زنجیری بهم متصل هستند و بتدریج سازمان فکری را به زیر سلطه خود می کشند !!


حالا این یارانه حق مردم است یا نه !؟ باید بدست مردم برسد یا نه !؟ و خیلی حرفهای دیگر که موضوع بحث های فوق کارشناسی درگوشی و سرمیزی ماست !! ولی دولتی که با شروع کردن این بازی خطرناک طمع مردم را نشانه رفته است تاوان بزرگی بنام بی اعتمادی برای خود به ارمغان آورده است !! خیلی ها می دانند اگر این پول را نگیرند نخواهند مُرد ولی نمی توانند اعتماد بکنند این پول به نفعشان خرج بشود !!


کلید همیشه برای باز کردن نیست ، گاهی برای قفل کردن در هم از آن استفاده می شود !!


حق ؛ برعکس حرفِ حق ، که تلخ است (!!) ، بسیار شیرین و خوشمزه است (!!) و برای همین است که همیشه خورده می شود ، من هم هرگاه کسی مراجعه بکند و ادعا بکند حق اش خورده شده است می گویم : " لابد خوردنی بود که خورده اند !! "


حالا یک مبلغی وسط است که حق است و از شیر مادر حلال تر ، چون شیره ی جان زمین است که دوشیده و فروخته می شود !! هر کس بخورد به مذاقش خوش خواهد آمد ، ملت بخورد شیرین است و دولت بخورد باز هم شیرین است !! هر کدام بخورد ، آن دیگری باید بنشیند و حرفِ تلخ ِ حق بزند !!



نظرات 2 + ارسال نظر
چرت و پرت پنج‌شنبه 21 فروردین 1393 ساعت 23:20 http://shady-chertopert.blogspot.com/

از شنیدن این جوکها حالت تهوع میگیرم

محمدرضا جمعه 22 فروردین 1393 ساعت 10:02

چه شبها دست رد برسینه ات یارا نمی زد
نمی گفت استخوانه سینه یه، یا، رانه ، میزد
چه دعوائی بپا می شد چه خرتاخر نمی شد
اگر ، اودست رد برسینه ی یارانه میزد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد