یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

و پایان لیگ ...

 

و اممما از برکات ماه مبارک رمضان یکی اینکه در دو روز ، دو بازی مانده از لیگ یکجا برگزار شد و هیچ فرقی هم نداشت با اینکه هر روز دو بازی بشود و اینهمه استرس و اتلاف به وقت مردم وارد بشود !! البته ریزه خواران سفره ی فوتبال زیاد بچشم نیامدند !!!

 

 

 

هفته قبل تهران بودیم و بازی ها را دورادور می شنیدیم و می دیدم !! ماشین سازی در دو بازی نهایی با همان روال عادی که داشت خودش را خوب نشان داده بود ، بازی با پرسپولیس را یک هیچ در دست داشت و تا دقیقه ی هشتاد پرسپولیسی ها را دقمرگ کرده بود و بالاخره بعد از آنهمه دفاع ، یک گل خورد !! اگر چه پنالتی بود و من هم بشخصه نظرم به پنالتی بود !! هرچند خیلی ها دوست دارند در حواشی و مشکوکیات فوتبال خوش باشند !!!

 

دیروز هم تمام بازی ها همزمان بود و اتفاق جالبتر این بود که تراکتوری های پرمدعا که دراین چند بازی اخیر فقط باخته و یا مساوی کرده بوند و کاری جز جوسازی نداشتند !! نصف امیدشان به برد خودشان در جنوب بود ( البته امید زیادی هم نداشتند !! ) و نصف امیدشان به باخت پدیده در مقابل ماشین سازی را داشتند تا از ته مانده ی سفره ی بازی ماشین سازی خود را به سهمیه آسیایی برسانند !! ( و البته امید زیادی داشتند !! )

 

ما یک مثلی داریم که می گوئیم : " دمیر قاپینین ، تخته قاپیه ایشی دوشر ! " ( در فلزی کارش به در تخته ای می افتد !! ) این مثل را زمانی بکار می برند که یک نوکیسه و تازه بدوران رسیده از شانس روزگار چند روز خوشان خوشان می شود و فکر می کند زیادی بزرگ شده است ، ولی تا تقی به توقی می خورد !! خودش را می بازد و می آید کنار آنها که قدیمی تر و جاافتاده تر هستند تا گره اش باز شود !!! تراکتور سازی که تا سال گذشته با تزریق یک عالمه پول دولتی و به بازی گرفتن بازیکنان سرباز (!) در لیگ سری بین سرها پیدا کرده بود این روزها هر وقت می بازد و یا مساوی می کند و نمی تواند غرور غلط اش را توجیه بکند شروع می کند به جو سازی که تیم های استقلال و پرسپولیس تیم های حکومتی و دولتی هستند !!! در حالیکه نمی دانند همین امروز هم از جیب دولت دارند ریخت و پاش می کنند !!

 

خلاصه اینکه دیشب در مقابل تیم فولاد ، تراکتوری های بی برنامه (!) بازی باخته را به برد و سپس به تساوی خاتمه دادند تا همه بدانند که مشکل در داخل مجموعه ی خودشان می باشد !! و ماشین در مقابل تیم قدرتمند پدیده بازی را دو به یک واگذار کرد تا همچنان بی ادعا در لیگ برتر بماند !! توی ماشین بودیم و دقایق پایانی بازی ماشین با پدیده را گزارش می کردند و گزارشگر که هول شده بود هی نام تراکتور را می برد !!!

 

و بالاخره لیگ به پایان رسید و پرسپولیس قهرمان لیگ شد و سپاهان دوم شد و استقلال سوم و پدیده هم سهمیه آسیایی را گرفت !!

 

موقع پیاده شدن سری به سوپری محله زدم ، بهمراه دوست اش چهرچشمی توی تلویزیون بودند و گفتم : " خدا بهتان صبر بدهد !! " دیدید که ما اول شدیم ( یکی دوبار که می دیدم با حساسیت زیاد به تلویزیون نگاه می کنند و پیگیر بازی هاهستند ، می گفتم که من از بچگی طرفدار پرسپولیس بوده و هستم !! ) خلاصهاینکه خرید کردم و گفت که شیرینی قهرمانی پرسپولیس را مهمان او هستم و دو فقره از خریدهایم را حساب نکرد !!!!

 


http://s9.picofile.com/file/8360717984/4512.jpg

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد