یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

مصاحبه ی شبانه !!

 

فرار مغزها ، نخبه ها و ... از بحث های بالفطره داغ می باشد که وقتی ژورنالیست ها حرفی برای شیپور کردن نداشته باشند سراغ آن می روند و بعد که قیمت پیاز گرانتر شد ، آن را ول می کنند و به قیمت پیاز می چسبند !! و دوباره که نه جائی آتش گرفت و نه وزیری عطسه کرد و نه نماینده ای در مجلس چرت زد (!) دوباره بحث داغ می شود که فرارمغزها و .....


  

دیشب تا از مهمانی برگردیم و به خانه برسیم و ... تقریبا دیروقت خوابیدیم و برای همین نمی دانم چطور شد که برای سحری بیدار شدم !! وقتی خواب قبل زا سحری ام خوب نباشد خواب بعد از سحری یک جورائی ناجور می شود !! بعد از خوردن سحری تا ساعت 6 بیدار بودم و نمی توانستم بخوابم تا اینکه حوالی ساعت 7 به بعد خوابم برد و اممما خوابی که اینهمه دیر بیاید لابد هم باید شیرین باشد !؟!؟

 

توی خواب یکی دو نفری آمده بودند ؛ یا نشسته بودیم ؛ یا هر چیز دیگر و خلاصه اینکه بحث داغ بود سر مسئله ی فرار مغزها و مسائل اجتماعی و تبعات ناشی از آن و اینکه چه باید کرد !؟ و چه می شود کرد !؟ یادم نیست که از اول توی بحث بودم یا بعدا اضافه شده بودم و شاید هم کارشناس تلفنی بودم !! ولی یادم هست که من داشتم بازگشائی می کردم و تشریح می کردم کلمه نبوغ و نخبه را (!) و اینکه اصلا در یک جامعه به چه کسی می گویند نخبه !؟ آیا کسی که در فرانسه به او نخبه می گویند در جامعه ی امروزی ایران هم تعریف نخبه به خود می گیرد !؟ یا اصلا  آن قبیل نخبه ها به درد بازار کار و بازار فکر ما می خورد یا نه !؟


و دیگر اینکه در جامعه ی امروزی ما چه کسی تعریف نخبه را می تواند صاحب شود و توضیح می دادم که نخبه های متناسب با جامعه ی ما حتی در صورت داشتن شرایط کافی و لازم باز به خارج سفر نمی کنند ؛ چه برسد به فرار کردن !!! و نخبه های صورت دیگر ، هرچقدر زودتر بروند به صلاح خودشان و جامعه ی ما می باشد !!

 

حالا هی زور می زنم ببینم آن یکی مهمان برنامه چه کسی بود که یادم نمی آید ، فقط می دانم که تقریبا مخالف هم حرف می زدیم !!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد