یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

یک گالن شعور !!

 

دیعصر باتفاق یکی از دوستان نیم ساعتی محله گردی داشتیم و بعد من آمدم خانه !! کمی بعد زنگ زد و خبر داد که از وقتی که از هم جدا شده ایم در صف بنزین مانده است و مردم با ماشین و با گالن (!) آمده اند تا بنزین بگیرند که از فردا سهمیه بندی و گران می شود !!!

 

 

 

ملت ما همیشه نشان داده است که در صحنه می باشد !! البته داستان گران شدن شیر در آلمان و شیر نخریدن مردم خیلی قدیمی و کهنه شده است و شاید اصلا لازم نباشد که نسخه های عملیاتی یک ملت به درد ملت دیگر هم بخورد !! حتی نسخه های پیشرفتی یک ملت هم شاید به درد ملت دیگر نخورد !! هر ملتی باید راهکار خودش را داشته باشد و راهکار ملت ما این گونه می باشد !!


دور از انتظار نیست که دولت دوست دارد تا با گران شدن هر چیز مردم آن را نخرند و سلبریتی های قسم خورده شان هم در صفحات مجازی شان این قبیل چیزها را تبلیغ می کنند (!!) ولی مردم ما هم این را می دانند و با گران شدن هر چیز چند برابر می خرند تا اعتمادشان را نشان بدهند !! تقصیری هم ندارند ، هیچگاه با یک روشنگری و شفافیت روبرو نشده اند ؛ اگر فردا هیچکس بنزین نزند و این 120میلیون بشکه در جیب دولت بماند (!) آیا برنامه ای برای بهبود و رفاه دارند !؟


آیا در گفتمان های سالانه که برای عرض تبریک عید راه می افتد ، کسی آمار می دهد !؟ البته یک تنه به قاضی رفتن را همه بلدند و اینکه فلانی می گوید برای مصاحبه با من باید فلان مجری بیاید و فلان سوال ها را بپرسد و فلان مسایل را پیش نکشد (!؟) ولی آیا دولت های ما در طول زمامداری شان حداقل ششماه یکبار نشست مطبوعاتی با اصحاب اقتصاد و انتقاد برگزار می کنند !؟ یادم افتاد که خانم خبرنگاری از رئیس جمهور پرسید ، آقای رئیس جمهور می دانید قیمت دلار چند است !؟  و رئیس جمهور دائما خندان از کوره رفتنی کرد هاااا !!

 

دیروز فرصتی شد تا بی خیال از بازی تراکتور و پرسپولیس که در واقعیت ارزش چندانی هم نداشت و نخواهد داشت (!!) کمی درباره بنزین بخوانم !!!! دیروز دوستی تماس گرفت و گفت که برای عنوان ستون بازی تراکتور با پرسپولیس در خبر فردا (!) دنبال یک تیتر خوب می گردم و من گفتم بنویسید " بدبختی از این بزرگتر !؟ " اینهمه مشکل فرهنگی و اقتصادی و ... در کشور وجود دارد و آن وقت روزنامه دنبال یک خبر پوپولیستی برای صفحه ی اول خودش می گردد و آنهم برای یک بازی فوتبال !!!!؟

 

اخبار موجود در اینترنت آنقدر خام و نجویده بودند که به درد نمی خوردند !! مثلا قیمت ها را به دلار نوشته بودند و این در حالیست که ارزش پول هر کشور نسبت به دلار متغیر است و نفت 34سنتی ایران با دلار 13000تومان هیچ نسبتی با نفت 52سنتی کویت که دینارش چند دلار ارزش دارد ، ندارد !!! یعنی اطلاعاتی از این قبیل در اینترنت زیاد ریخته اند تا آدم راه بجائی نبرد و شاید هم دلیلی ندارد که همه بدانند که چه اتفاقی می افتد !!!

 

چند روز پیش در تلویزیون یکی از مدیران ارشد نفتی در یک بطری بنزین و در یکی دیگر آب نشان مردم می داد و در نهایت حماقت می گفت : " قیمت آب معدنی نیم لیتری 1000 تومان است و قیمت بنزین نیم لیتری 500 تومان !! " یعنی آدم باید بنشیند و به احوال چنین احمق هایی گریه بکند و به استدلال هایشان !! آن احمق مدیر خبر نداشت که آب مفت را با بسته بندی به 1000 تومان می فروشند و بنزین در بسته بندی نیم لیتری مطمئنا کمتر از 2000 تومان در بازار نمی تواند حضور داشته باشد !!

 

خلاصه اینکه روزگار عجیبی ست !؟ با کشور نروژ یک مقایسه سرانگشتی بکنیم !!


نروژ بعنوان کشوری که تابع هیچ اتحادیه و تشکیلاتی در مورد فروش نفت نمی باشد (!؟) بیشتر از خیلی از کشورهای حوزه خلیج فارس که ما می شناسیم ، نفت می فروشد ؛ حدود 3 میلیون بشکه !! و آن وقت بنزین مصرفی اش حدود 1.5دلار قیمت دارد !! حدود 5.3میلیون جمعیت دارد و سرانه سالانه اش بالای 55000دلار می باشد !!

 

کشور ما اگر دزدان داخلی و دشمنان خارجی (!) بگذارند ، حدود 2میلیون بشکه نفت صادر می کند !! و بنزین مصرفی اش 34 سنت می باشد !! 82میلیون جمعیت دارد !! و سرانه ی سالانه اش  7500دلار می باشد !! ( یعنی سهم هر ایرانی از درآمد و خدمات چیزی معادل 5.6میلیون تومان برای هر ماه می باشد !! ) ،  نصف خانواده های ایرانی خودرو ندارند !! و سرانه خودرو در کشور برای هر 5 نفر یک ماشین است !! و می دانیم در بین این خودرودارها کسانی هستند که مصرف ماهانه شان 50لیتر هم نمی شود ( اغلب کسانی که دیروز توی صف بودند و گالن بدست بنزین می خریدند !! ) و هستند کسانی که مصرف روزانه شان با ماشینهای لوکسی که دارند بالای 50لیتر است ( دیروز در خانه بودند و می دانند دولت حریف گالن بدست ها نشده و راه آنها خودبخود باز خواهد شد !! )

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد