یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

روزی برای نروژی ها !!

 

به گواهی تاریخ زمانی که ما دارای امپراطوری عظیمی بودیم ( خوب و بدش را کاری نداریم !! ) ملتی در شمالی ترین نقطه ی این کره خاکی در توحشی طبیعی زندگی می کردند ، انسان هایی که فرق چندانی با حیوانات قطبی نداشتند ، به جز در داشتن عقل !! ولی امروزه ما حسرت داشته های آنها را می خوریم و آنها می آیند و از گذشته ی ما عکس می گیرند و در تاریخ ما تفریح کنان قدم می زنند !!

 

 

 

گذشته و حال و آینده در زندگی انسان ها تاثیر چندانی ندارد ، آنچه مهم است داشتن فهم و شعور است !! چیزی که ما امروزه در سطح اجتماعی از داشتن آن محرومیم و البته فکر می کنیم که دیگران در بدبختی ما مقصرند !! دیگرانی که خودمان انتخاب می کنیم تا بر ما حکمرانی کنند !!

 

این عکس ها را ببینیم و بعد مطلبی بخوانیم از زبان یک نروژی در تعریف حال و روز کشورش !!

 


http://s8.picofile.com/file/8359089784/n02.png

 

http://s9.picofile.com/file/8359089826/n03.jpg

 

http://s9.picofile.com/file/8359089750/n01.jpeg


این پل را که دیدم یاد پلی افتادم که روز دریاچه ارومیه زدند ، پلی که خرخره اش را گرفت تا بمیرد !!

 

http://s8.picofile.com/file/8359089876/n05.jpg

 

مردمانی در کنار اقیانوس در راحتی و امنیت زندگی می کنند و آن وقت ما در کنار یک دریاچه و در سرزمینی نیمه خشک (!) در هول و ولای سیلاب و یک ماه در خانه هایی پر از آب !!

 

http://s8.picofile.com/file/8359089850/n04.jpg

 

کنار خیابان و صندلی هایی مخصوص حمام آفتاب !! کاش در خیابان های تهران هم چنین صندلی هایی می گذاشتند برای تنفس دود و کنار گذاشتن سیگار !!

 

http://s9.picofile.com/file/8359089884/n06.jpg

 

نمادی که نشان می دهد " نه همین لباس زیباست نشان آدمیت !! " فکر کنید اگر این نماد دارای آدمهایی با لباس های رنگارنگ بود چقدر زشت از آب درمیآمد !؟

 

http://s9.picofile.com/file/8359089900/n07.jpg

 

و این پل زیبا !! و مهندسی !! و رعایت همه چیز !!

 

http://s9.picofile.com/file/8359089918/n08.jpg

 

و اینجا را آب نگرفته است ، بلکه مردمان باهوشی رفته اند و آب را زیر خود گرفته و از زیبائی اش دوچندان استفاده می کنند !!


http://s8.picofile.com/file/8359092584/n09.jpg

 

===

 

یکی بود یکی نبود، زیر گنبد کبود،
یک سرزمینی بود که در آن وایکینگ ها و سامی ها به خوبی و خوشی برای قرنها در کنار یکدیگر زندگی می کردند. بعد در همسایه گی این مردم جسور، یه مجنون به نام ناپلئون مثل کپک (!) زیر و بالای قاره اروپا رو به گند کشید، سرزمین وایکینگ ها هم از این کپک زده گی در امان نماند و پادشاهی سوئد بر آنها چیره شد و تصمیم به ضمیمه کردن این سرزمین به پادشاهی سوئد گرفت، بعد از درگیری فراوان،

دست آخر این مردم جسور همه با هم به همراه کودکان و نوجوانان در برابر سربازان سلطنتی سوئد صف کشیدند، پادشاه سوئد از حمله به کودکان صرف نظر کرد  و مردم استقلال خود و تولد سرزمین جدیدشان را جشن گرفتند.

از آنجایی که روزگار همیشه بر ‌وفق مراد نمی چرخد ، ابرهای تیره بازهم از همسایه های جنوبی به سمت این سرزمین حرکت کرد، این بار یک روانی فاشیست به نام هیتلر مثل بختک بر این مردم نازل شد و سرزمین زیبا را به ویرانه ای بدل ساخت. مردم جسور این سرزمین جانانه در مقابل این روانی ها ایستادند و جنگیدند و سرزمین شان را دوباره ساختند و به زیبا ترین و مرفه ترین کشور دنیا بدل کردند.


اینهایی که نوشتم افسانه شاه و پریان نبود، سرگذشت یک ملت بود.


پادشاهی نروژ پیشرفته ترین دموکراسی حاضر جهان، ثروتمندترین کشور جهان و رتبه نخست رضایت  شهروندان از کیفیت زندگی را داراست. ایالات متحده و اتحادیه اروپا بسیار مشتاق به جذب کشور نروژ هستند و روابط حال حاضر کشور نروژ با ایالات متحده و اتحادیه اروپا روابط استراتژیک تراز اول محسوب می شود. دلیل نپیوستن کشورهای اسکاندیناوی به سایر اتحادیه ها نگرانی از کاهش کیفیت زندگی در کشورهای اسکاندیناوی است.


جشن سالروز مشروطه نروژ مهم ترین جشن مردم نروژ و جشنی مخصوص کودکان است.  این روز ویژه کودکان جسور نروژی است که باحضور در خیابان‌ها به همراه والدینشان، پادشاه سوئد را شرمسار کردند. البته به نظر می رسد پادشاه سوئد هم آدم نجیبی بوده است و انسانیت سرش می شده!!! 


در این روز کودکان از طلوع آفتاب  تا غروب آن به جشن و پایکوبی می  پردازند و شب نوبت بزرگسالان می رسد که تا صبح روز بعد با غرور و افتخار(!) ، گذشته اجدادشان ‌و حال حاضر خودشان را جشن بگیرند.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همطاف یلنیز پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1398 ساعت 15:12 http://fazeinali.blogfa.com/

سلام سلام
حیف شد
فقط! شرایط جوی نامساعد (سرمای زیاد ) بعلاوه هزینه بالای زندگی مانع شد جدی تصمیم بگیرم برای مهاجرت به نـــروژ
.
.
.
راستی من هم چیزهایی درباره نروژ شنیدم. مثلا طبق آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیشترین ابتلا به سرطان در کشورهای توسعه یافته می باشد و نروژ رده پنجم مبتلایان به سرطان را دارد
و
گروه‌های گانگستری اسکاندیناوی (سوئد و نروژ و دانمارک) مرکز گروه‌های بزرگ آدم کشی هستند که اجازه ورود مافیای ایتالیا را به آن منطقه نمی‌دهند (آدمیزادست دیگر خوشی که زیاد شود محض تنوع قتل های زنجیره ای باب می شود)

سلام
این نروژ از زبان یک نروژی بود و البته من هم دوست ندارم به آنجاها سفر کنم ؛ البته نه بخاطر سرمای هوا و یا گرانی (!؟) بخاطر اینکه از آزادی زیاد می ترسم !!
و امما سرطان همپای رفاه کشورها بالا می رود !!
و اممما همه ی گانکسترهای آنها جمع بشوند در طول ده سال نمی توانند اینهمه میلیاردی که مدیران گزینش شده ی ما می خورند را بدزدند !!؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد