یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

هنر فروشی یا حماقت خری !!

دیروز برای یک کار محضری مجبور شدم برگ ساعتی گرفته و راهی خانه شوم ، بعد از اتمام کارم به آن یکی خانه رفته و تا عصر که در این یکی خانه مهمان داشتیم ، اوقاتم را با نوشتن ادامه ی داستان " روژان " و بازی همزمان تخته تلف کردم !!

===
عصر برای ناهار به این یکی خانه برگشتم و توفیق نشد چرتی بزنم و بعد از تماس دوستی ، برای ددر داخل شهری با آنها همراه شدم !! رفتیم محله ی از ما پولدارترها !! شام دورهم فست فود میل کردیم و اندکی در مورد روابط بین الملل و بین الخانه ی دوستان حرف زدیم !! از قدیم می گفتند " دروازه را می شود بست و در دهان مردم را نمی شود ! " شاید هم منظور مرا این مثل خوب نتواند برساند و همان داستان مرد و بچه و خرش خوب باشد که هر کاری کردند مردم یک حرفی برایشان درآوردند و ...
دوستی داشتیم که دو سال پیش همسرش را طلاق داد ، البته اینکه کی خواست و کی داد بماند !! داستانش بسی طولانی است !! حتی نزدیک ترین دوستان آقای شوهر با شناختی که از او داشتند بالای 80% حق را به خانم همسر دادند !! بعد از دو سال خانم همسر با یکی ازدواج مجدد کرده و راهی لاله زار اروپا شده است !! حالا این دوستمان که در همان قضیه ی طلاق کله پا شده بود ، از نظر روحی و فکری کلعه معلق تر شده است ( بجهنم !! ) همه ی آنهایی که داستان را شنیده اند حالا به خانم همسر برچسب خیانت و نارو زدن می زنند !!!! یکی نیست بگوید اگر در خانه می نشست و افسردگی می گرفت و دق می کرد لابد شهید محسوب می شد !!
===
بعد از شام نیم دوری زدیم و سری به فروشگاه لوازم خانگی از نوع مایه داری زدیم !!! وسایل خانگی مارک دار با قیمت های سرسام آور و البته جایی مخصوص برای کلاس گذاشتن و قمپز در کردن !!!
پیاله ماست خوری 32هزار تومان !! قوری چایخوری 120هزار تومان !! سینی ساده 100هزار تومان و ....... گل سرسبد همه ی اینها قابلمه مسی 2650 تومان !!

ی
کی مادرش را برای فروش به بازار برده فروشی می برد !!  می گویند : " ای ناخلف !! این چه کاری است ، مگر انسان مادرش را می فروشد !!!؟؟ " می گوید : " قیمتی خواهم گفت که کسی نتواند بخرد !!! "
اگر اینها فروش خوبی داشت باشند مطمئن باشید از هنر فروشندگی شان نیست بلکه از خریت خریدارهایشان است که برای چشم و هم چشمی دست به جیب می شوند !!!

نظرات 3 + ارسال نظر
تک برگ دوشنبه 2 بهمن 1391 ساعت 09:44

دادو جان تو که خودت خاص پسندی، شاید ی چیزی دارن که انقد گرونن. حداقلش اینه که طراحی متفاوتی دارن که هم زیباتر و خاصترشون میکنه و هم کاربردی ترشون. البته شاید قیمت این مزایا انقدری نباشه که آدمیزاد دس ب خریت بزنه

با نیمه ی اول جمله ی اول موافقم !! مطمئنا طراحی زیبا و ساده را در محصول منکر نیستم ولی اگر عکس می انداختم و می گذاشتم می دیدی چیز خاصی نمی بینی الا اینکه خارجی هستند و بیشترشان وسایل مصرفی خانه و آشپرخانه هستند ، اگر وسایل لوکس و تزئینی بودند حق با شما بود !!
===
مردی گلدان های سفالی زیبایی طراحی و ساخت کرده بود و می فروخت ، یکی خوشش آمده و قیمت سوال می کند !! جوابی که می شنود خیلی خیلی پائین تر از انتظارش بود و برای همین علت را می پرسد ، جواب می شنود قیمت برای مصالح و زمان ساخت است ، زیبایی فروشی نیست !!!

افسانه دوشنبه 2 بهمن 1391 ساعت 18:02

سلام .
زیبایی فروشی نیست موافقم!!

با اینحال در جامعه امروزی ما نقش زیادی در بالا رفتن قیمت ها دارد !!!

khatere hastam دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 20:26

قابلمه 2 میلیون تومننننننن!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد