یادداشت های دادو
یادداشت های دادو

یادداشت های دادو

سرگرمی دیروز من ...

اول عدد خانه ی خالی را پیدا کرده بعد ادامه ی مطلب را بخوانید !!
1215432
2028543
3045654
4266765
56?876


===
دیروز یک ایمیل برایم رسید با این عنوان که عدد خانه خالی را پیدا بکنید و اینکه آن عدد رمز برنامه ی ایکسل ضمیمه ایمیل است و کسانی موفق به حل آن هستند که ضریب هوشی بالای 150 داشته باشند !!!! ( خیلی تحریک کننده !! )
من برخلاف سالهای قبل که زیاد به این اراجیف علاقه داشتم با این برداشت که فرستنده خواسته تا در حل آن از من کمک بگیرد (!) کمی روی آن کار کرده و نتیجه را برایش ایمیل زدم !! ( البته بعدا فهمیدم که باید عدد را توی رمز برنامه بگذارم و نام خودم را در شمار نابغه ها به ثبت برسانم !!!!! )
بعد به این فکر افتادم که این را بین همکاران به اشتراک بگذارم ببینم جریان از چه قرار است !!؟ برای اینکار جدول را در اندازه های کوچک تکثیر کرده و بین چند نفر از همکاران پخش کردم ، عنوان روی جدول هم که خیلی مهم بود " فکر کن ، حل کن ، جائزه بگیر !! " در همان ابتدای کار 5 نفر جواب بدست آمده را برایم آوردند ، از آنها خواستم تا بصورت مختصر روش حل را پشت برگ نوشته و امضا بزنند !! علاوه بر اینکه حل شدن سریع مطلب کمی تا قسمتی مرا شارژ کرده بود و خوشحال بودم ار اینکه با کسانی هستم که بهره هوشی بالایی دارند یک مورد خیلی خاص هم وجود داشت و آن اینکه عدد فوق را با روش های مختلفی بدست آورده بودند که بعد از جمع کردن همه ی برگه های داده شده در مجموع 6 روش برای حل آن بکار برده بودند که در نوع خود خیلی جالب بود !!!
حل شدن سریع معما ( مخصوصا از ناحیه خود من !! ) در ادامه مرا بفکر انداخت که شاید این سوال سرکاری بوده باشد !!؟! برای همین آنرا به چند نفر از طایفه ی مشهور در عقل و هوش (!!)  داده و کلیت جریان را تست زدم !! متاسفانه آنها هم موفق به حل قضیه شدند و این باعث شد تا مشکوک بودن من به قضیه شدن یابد !!
و اما راههای مختلفی که برای بدست آوردن عدد بکار رفته بود !! عدد گمشده 91 بود !!
1) 3*5=15 - 4*7=28 - 5*9=45 - 6*11=66 - 7*13=91
2) (4*4)-1 ... (5*6)-2 ... (6*8)-3 ... (7*10)-4 ... (8*12)-5=91
3) ستون اول +ستون دوم *ستون دوم = 91
4) تفاضل اعداد ستون چهارم و عدد ثابت بین آنها = 91
5) جمع سه ستون اول ( 2+3+4) کسر می شود از عدد ستون 5 (12) عدد بدست آمده (3) در عدد ستون 5 جمع می شود (12+3=15 ) ... (8+7+6=21)-56=35+56 = 91
6) ارتباط دو ستون 5 و 3 !! (12+20-4)=28 ...و ... (30+20-5=45) ...(56+42-7=91)
و اما ارتباط کهکشانی دادو در حل این معما:
7) 20+(2*4)=28 ... 30+(3*5)=45 ... 42+(4*6)=66 ... 56+(5*7)=91
===
حالا از من جائزه می خواهند !!؟!!؟!! چی بدهم خوب است !؟
البته در جواب یکی از همکاران که طالب جائزه بود گفتم : " من از نسل پدران دیروز هستم که بچه ها را با شوق گرفتن یک جائزه تا دیپلم درس می خواندندند ( فعلی از نسل دایناسورها !!!!) ولی پدران امروز برای بچه جائزه می خرند تا بلکه بچه مشق شبش را بنویسد !!!! "

نظرات 4 + ارسال نظر
نگار چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 11:14 http://heavenward.persianblog.ir

سلام
چند هفته پیش یکی از دوستان هم اتاقی این معما رو مطرح کرد. اولش نمی خواستم وقت بذارم و فکر کنم. اما وقتی دیدم یکی از دوستان حل کرد، گفتم پس چرا من نتونم؟
این شد که همگی حل کردیم به جز یک نفرمون که قضیه رو خیلی پیچیده و سخت کرده بود برای خودش.
جالبش دقیقا اینجا بود که 3نفر از ما که حل کرده بودیم، از 3 راه کاملا متفاوت به جواب رسیدیم.
راه حل من همون روش شماره "1" بود که نوشتید.
این جمعیت عظیم با این سطح بالا از IQ داریم حروم میشیم

کجایی کریستف کلمب که بیایی و ما را کشف بکنی !!!!؟

همطاف چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 23:01 http://sobhe01.blogfa.com/

راه حل 5 از همه بهترتره


سلام دادو خان[گل]
...
بله آقا، کاش آشنایی می دادیم که همسایه مان – آقا امام رضا- داخلند، بلکه فرجی می شد. سید! کجا بودید جهت یادآوری [چشمک]
پاسخ دیرهنگام

واحه چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 11:01

سلام
جواب تست عدد 91 میباشد.به جون خودم دو دقیقه ای حلش کردم بدون کمک

واحه چهارشنبه 29 مرداد 1393 ساعت 11:02

جواب که توی ادامه مطلب بوده
چرا با احساسات مردم بازی میکنید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد